دانلود و خرید کتاب چارچوب های قانونی رقابت سیاسی از منظر امام خمینی مسعود فولادفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چارچوب های قانونی رقابت سیاسی از منظر امام خمینی اثر مسعود فولادفر

کتاب چارچوب های قانونی رقابت سیاسی از منظر امام خمینی

معرفی کتاب چارچوب های قانونی رقابت سیاسی از منظر امام خمینی

کتاب الکترونیکی چارچوب های قانونی رقابت سیاسی از منظر امام خمینی نوشتۀ مسعود فولادفر و اسماء صابری است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. کتاب چارچوب های قانونی رقابت سیاسی از منظر امام خمینی، به بررسی نظریات امام خمینی در مورد رقابت‌های سیاسی پرداخته است.

درباره کتاب چارچوب های قانونی رقابت سیاسی از منظر امام خمینی

رقابت سیاسی به‌مثابه یك بازی در عرصهٔ سیاست، تابع ضوابط و قواعدی است كه سلامت آن در گرو التزام کلیهٔ بازیگران به این ضوابط است. نتیجه‌ای كه از این مطلب گرفته می‌شود آنكه، یكی از آسیب‌های جدی وارده بر الگوی «رقابت - امنیت» در كشور ما، عدم التزام یكی از طرف‌های بازی (تمامی آنها) به قواعد و اصول بازی است و همین امر سیستم رقابتی را مختل و به بروز ناامنی منجر می‌شود. دیدگاه امام خمینی در خصوص رقابت سیاسی، ریشه در مبانی معرفتی و تلقی ایشان از ماهیت حكومت، خاستگاه مشروعیت حكومت، ‌اهداف حكومت و مهم‌تر از همه نقش مردم در حكومت دارد. امام خمینی با عطف توجه به كثرت و تنوع دیدگاه‌ها و پذیرش اصل اختلاف به لحاظ نظری، «رقابت سیاسی در چارچوب» را پذیرفته است. لیكن از پذیرش رقابت سیاسی در مفهوم متداول غربی آن یعنی صرفاً برای كسب قدرت، امتناع كرده‌اند. قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز در مقدمهٔ خود ذیل عنوان شیوهٔ حكومت در اسلام به‌صراحت به این مطلب اشاره كرده و چارچوب رقابت سیاسی سالم اسلامی را مشخص نموده است. دیدگاه‌های امام خمینی (س) راجع به رقابت سیاسی و الزامات آن را باید باتوجه‌به مبانی اسلامی اندیشهٔ سیاسی ایشان و همچنین این موضوع كه ایشان هدف از رقابت در چارچوب را حفظ كیان اسلام و استقرار حكومت اسلامی می‌دانند، مورد بررسی قرار داد. کتاب چارچوب های قانونی رقابت سیاسی از منظر امام خمینی به بررسی این مطلب پرداخته است.

خواندن کتاب چارچوب های قانونی رقابت سیاسی از منظر امام خمینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که به مباحث مذهبی و سیاسی علاقه دارند مناسب است.

بخشی از کتاب چارچوب های قانونی رقابت سیاسی از منظر امام خمینی

«نظام دینی، منطق و فرهنگ رفتاری مبتنی بر دستیابی، حفظ و گسترش قدرت به هر روش و ابزاری را از سوی گروه های رقیب نمی پذیرد. حذف رقیب، جلب آرا و افکار توده ها با هر روش ممکن و ترسیم هر نوع سیاست و هرگونه خط مشی به منظور بقا بر مسند قدرت در نظام دینی روا شمرده نمی شود. از این رو جناح ها و گروه های سیاسی باید در عمل به آموزه های سیاسی- اجتماعی دین که ناظر بر چگونگی رفتار در قبال رقباست، ملتزم باشند.

احیای آموزه حکومت دینی در بستر تفکر اسلامی از جمله دستاوردهای گران بهای حضرت امام(س) می باشند که با تأسی به اندیشه و سیره حضرت رسول اکرم(ص) و با الگوگیری حکومتی امام علی(ع) آن چه امروزه با عنوان اسلام سیاسی در ایران شناخته می شود، نتیجه اندیشه سیاسی امام خمینی می باشد که توسط انقلاب اسلامی توانست در سطح حکومتی مطرح گردد. نظر به ملاحظه های یاد شده است که اسلامی بودن به عنوان یکی از مبانی تغییر ناپذیر حکومت در ایران، مورد تأکید قرار گرفته و در قانون اساسی بر آن تصریح شده است...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان