دانلود و خرید کتاب بحران های مالی جهانی میرابوطالب بدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بحران های مالی جهانی اثر میرابوطالب بدری

کتاب بحران های مالی جهانی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بحران های مالی جهانی

کتاب بحران‌های مالی جهانی نوشتۀ میرابوطالب بدری در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب بحران های مالی جهانی

کتاب بحران‌های مالی جهانی تمامی تغییرات و تحولات نظام سرمایه‌داری را که سرانجام به بحران مالی سال ۲۰۰۸ ختم شد، تشریح کرده است. این کتاب در ۶ فصل تدوین شده است و عنوان آن‌ها عبارت‌اند از:

فصل اول: تحلیلی تاریخی از مدل‌های توسعه قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم

فصل دوم: مدل توسعه فوردیست و رشد سی‌ساله طلایی نظام سرمایه‌داری

فصل سوم: رگولاسیون نئولیبرال

فصل چهارم: مدل جدیدی از رشد به‌عنوان پاسخ به رکود دستمزدی

فصل پنجم: بحران مسکن در آمریکا

فصل ششم: بحران اقتصادی – مالی و کشورهای در حال توسعه

خواندن کتاب بحران های مالی جهانی

بخشی از کتاب بحران های مالی جهانی

در فصل اول، مدل‌های توسعۀ قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به‌صورت خلاصه شرح داده شده‌اند و در آن توجه خاصی به بحران ۱۹۲۹ و توافقات برتن وودز شده است. فصل دوم به‌طور کامل مدل معروف فوردیسم و دوران طلایی ۳۰سالۀ نظام سرمایه‌داری شرح داده شده و به‌ویژه با تحلیل دقیق بحران این مدل، پدیده‌هایی نظیر جهان‌گرایی اقتصادها و توسعۀ بازارهای مالی تشریح شده‌اند.

در فصل سوم، عناصر اساسی تغییر و تحولات نظام سرمایه‌داری یعنی نوآوری‌های تکنولوژیکی که برخی از آن به‌عنوان سومین انقلاب صنعتی یاد نموده‌اند و جهان‌گرایی مالی به‌تفصیل شرح داده شده‌اند. نویسنده می‌گوید این دو پدیده با یکدیگر موجب ظهور سرمایه‌داری سهامی شده که از طریق سیاست‌های افزایش ارزش سهام، تغییر و تحولات عمیقی را در سیاست‌های بنگاه‌ها ایجاد خواهد نمود. موضوع کاهش دستمزدها که متعاقباً با سیاست‌های تهاجمی صادراتی کشورهای جنوب شرق آسیا بعد از بحران سال ۱۹۹۷ تشدید شد، درواقع، دلایل اساسی، ایجاد مدل جدیدی از رشد بود که ابتدا در آمریکا و سپس در دیگر کشورها به‌عنوان پاسخ به رکود دستمزدی استقرار خواهد یافت، این مدل رشد در فصل چهارم به‌تفصیل شرح داده شده است. در فصل پنجم، بحران مسکن در آمریکا، دلایل اساسی بحران و پیشنهاد‌های خروج از بحران و تنظیم نظام سرمایه‌داری تحلیل شده و در فصل ششم، اثرات بحران مالی بر کشورهای در حال توسعه مطرح شده است.

دیدگاه پایانی کتاب بحران‌های مالی جهانی، نظام سرمایه‌داری سبز است که به‌عنوان نظریه‌ای مطرح و مهم، به ادعای نویسنده، آیندۀ نظام را رقم خواهد زد. نویسنده نوشتار سعی کرده تا حد ممکن، مسائل به‌صورتی ساده ارائه شوند تا خوانندۀ غیرحرفه‌ای نیز به‌سادگی بحران مطرح‌شده را درک نماید.

فهرست مطالب کتاب بحران های مالی جهانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های اقتصادی و مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کتاب بحران های مالی جهانی

«در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۸، با ورشکستگی بانک آمریکایی «لمن برادرز» جهان وارد بحرانی بی‌سابقه می‌گردد که به گمان بسیاری، شدیدترین بحران اقتصادی و مالی بعد از پایان جنگ جهانی دوم است. از زمان ظهور بحران تاکنون، تحلیل‌های فراوانی در زمینه دلایل بحران مالی جهانی و اثراتش بر اقتصاد حقیقی ارائه گردیده است. مطرح‌ترین تحلیل‌ها، عرضه بیش ‌از اندازه اعتبار به خانوارهای کم‌درآمد را مطرح می‌سازد. درواقع، نهادهای مالی در چارچوب سیاست‌های انبساط مالی با ارائه اعتبارات سهل و ارزان به خانوارهای بی‌بضاعت سعی نمودند با افزایش قدرت خرید آن‌ها، موجب افزایش مصرف، به‌ویژه خرید مسکن شده و از این طریق رشد اقتصاد کشور را تثبت نمایند. ولی استقراض بی‌سابقه خانوارهای بی‌بضاعت، نهادهای مالی را با خطرات مستمر عدم پرداخت مواجه ‌نمود و این خطرات با کاهش قیمت مسکن از اواسط سال ۲۰۰۶ به بعد به‌تدریج افزایش یافته و با انبوه شدن عدم پرداخت‌ها سرانجام به بحران مالی ختم گردید. در این راستا، می‌توان سه نوع تحلیل که هر سه مکمل یکدیگرند را از یکدیگر تفکیک نمود. اولی مربوط به مالی‌گرایی اقتصاد است که سرمایه‌ها را به‌سوی بخش مسکن سوق داده و منجر به حباب مسکن گردید. دومین تحلیل، نوآوری‌های مالی را مطرح می‌سازد، به‌ویژه پدیده مهم اواخر قرن بیستم یعنی «اوراق بهادار‌سازی» که موجب افزایش شدید اعتبارات گردید و سرانجام، سومین تحلیل به نقش با اهمیت عدم تعادلات جهانی اشاره می‌نماید. جریان‌های سرمایه کشورهای آسیایی با رشد بالا به‌سوی آمریکا موجب افزایش بیش‌ازاندازه سرمایه در این کشور شده و در نهایت منجر به افزایش شدید اعتبارات گردید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان