دانلود و خرید کتاب سایه امید پائولو کوئیلو ترجمه وحید کیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سایه امید اثر پائولو کوئیلو

کتاب سایه امید

معرفی کتاب سایه امید

کتاب سایه امید نوشتهٔ پائولو کوئیلو و ترجمهٔ وحید کیان است. انتشارات اندیشه‌ عالم این متن دوزبانه را منتشر کرده است؛ ناداستانی در باب موضوعات گوناگون.

درباره کتاب سایه امید

کتاب سایه امید که یک متن دوزبانه است، دربردارندهٔ مجموعهٔ كوچکی از گفتارهای پائولو کوئیلو است؛ گفتارهایی برگرفته از آثار او در زمينه‌های گوناگون. نگاهی كوتاه به اين مجموعه آشنایی مختصری است با بخشی از انديشه‌های این نویسندهٔ مشهور برزیلی. اين گفتارها در زمينه‌هایی همچون عشق، زندگی، اميد و... بيان شده و هر یک نشانگر نظرات نويسنده در اين موارد است. این ناداستان را بخوانید.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به دو گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرد، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص یا ارائهٔ اطلاعات و به‌دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم هم‌نوعان است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ مبتنی بر واقعیت، از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی است. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌تواند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها و نقدهای ادبی.

خواندن کتاب سایه امید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ آرای پائولو کوئیلو در باب موضوعات گوناگون پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در سال ۱۹۴۷ به دنیا آمد. او نویسندهٔ معاصر برزیلی است. رمان‌های او بین مردم در کشورهای مختلف دنیا پرطرفدار است. او از سال ۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع فقر و گفت‌وگوی بین‌فرهنگی است. بسیاری از آثار این نویسنده، داستان‌هایی هستند که با رویکردها و درون‌مایه‌های روان‌شناسانه طراحی و نوشته شده‌اند. کوئیلو در اغلب کتاب‌هایش به موضوع عشق و ایمان می‌پردازد. رمان «کیمیاگر» مشهورترین کتاب او و یکی از رمان‌های بسیار پرفروش دههٔ پایانی قرن بیستم در جهان است.

بخش دیگری از آثار پائولو کوئیلو عبارتند از:

تئاتر برای آموزش، برنده تنهاست، بایگانی جهنم، خاطرات یک مغ، بریدا، عطیه برتر، والکیری‌ها (دیدار با فرشتگان)، مکتوب، کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، کوه پنجم، نامه‌های عاشقانه یک پیامبر، مبارزان راه روشنایی (راهنمای جنگجوی نور)، ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، کلمات اساسی، شیطان و دوشیزه پریم، داستان‌هایی برای پدران، فرزندان و نوه‌ها، جن و گل‌های رز، سفرها، کمان‌گیر، جاسوس، هستی (زندگی).

بخشی از کتاب سایه امید

«- هر کس در این دنیا گنجی دارد که در انتظار اوست.

***

- هر جا که قلب‌تان آنجاست، گنج‌تان هم در همان جا خواهید یافت.

***

- باید آن گنج را بیابید، تا هر چه در طول راه آموخته‌اید، معنا پیدا کند.

***

- Everyone on earth has a treasure that awaits him.

***

- Wherever your heart is, there you will find your treasure.

***

- You've got to find the treasure, so that everything you have learned along the way can make sense.

***

- تنها یک راه برای آموختن وجود دارد، و آن عمل کردن است.

***

- به گفته‌های قلبت گوش کن. چون که قلب تو بر همه چیز آگاه است، چرا که خاستگاه آن، روح دنیاست و روزی به سویش باز می‌گردد.

***

- این دنیای مادی، تنها تصویر و نسخه‌ای از بهشت است.

***

- There is only one way to learn. It's through action.

***

- Listen to your heart. It knows all things, because it came from the Soul of the World and it will one day return there.

***

- This natural world is only an image and a copy of paradise.»

معرفی نویسنده
عکس پائولو کوئیلو
پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در ۲۴ آگوست سال ۱۹۴۷ در شهر ریودوژانیرو متولد شد. او در خانواده‌ای رشد کرد که عقاید مذهبی مسیحی کاتولیک مادر و پدرش آنچنان سفت و سخت بود که پائولو حتی با نفس کشیدن در هوای خانه هم می‌توانست فشار این عقاید را بر خود احساس کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان