دانلود و خرید کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ جفری لانگ ترجمه زهره زاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ اثر جفری لانگ

کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ

انتشارات:پندار تابان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ

کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ نوشتهٔ جفری لانگ و پل پری و ترجمهٔ زهره زاهدی است. پندار تابان این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب علم تجربهٔ نزدیک به مرگ.

درباره کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ

کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ بر اساس یک دهه پژوهش بر روی تجربهٔ نزدیک به مرگ انسان‌های مختلف از نژادها و ملیت‌های گوناگون تدوین شده است. نویسندگان با طبقه‌بندی عناصر تکرارشونده در تجربیات گردآوری‌شده در بنیاد تحقیقاتی «تجربهٔ نزدیک به مرگ» تلاش کرده‌اند به پرسش ازلی - ابدی بشر که آیا پس از مرگْ زندگی وجود دارد؟، با اتکا به علم جواب مثبت بدهند. این کتاب در دستهٔ آثار پرفروش نیویورک‌تایمز قرار داشته است. جفری لانگ و پل پری استدلال کرده‌اند که اگر شواهد علمی را در نظر بگیریم، پاسخ صریح به پرسش یادشده «بله» است. کتاب حاضر ۱۱ فصل دارد. برای زندگی پس از مرگِ خود چه برنامه‌ای دارید؟

خواندن کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب علم تجربهٔ نزدیک به مرگ پیشنهاد می‌کنیم.

درباره زهره زاهدی

زهره زاهدی در سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. او مترجم و نویسنده است. زاهدی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بانکداری از دانشگاه آمريكایی بيروت بوده است. او کتاب‌های مختلفی را در حوزه‌های روان‌شناسی عمومی، رمان، زندگی فلاسفه و... ترجمه و منتشر كرده؛ کتاب‌هایی همچون «استادان بسيار زندگی‌های بسيار»، «برای یک روز ديگر»، «تنها عشق حقيقت دارد»، «چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازيم»، «چهار توافق»، «چيزی بيشتر از زندگی»، «شواهدی برای زندگی پس از مرگ»، کتاب مشهور «غرق در نور» نوشتهٔ بتی جی ایدی، «معجزه وجود دارد»، «قلب بخشنده»، «وقتی خدا وارد شود معجزه می‌شود»، «نفر بعدی‌ای که در بهشت ملاقات می‌کنید» و ... .

بخشی از کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ

«صرف‌نظر از فرهنگ یا مکانی که تجربه‌گر نزدیک مرگ در آن زندگی می‌کند، تجارب نزدیک مرگ در سراسر جهان محتوای مشابه دارند. این نظریه با یافته‌های ما در فصل ۹، مبنی بر اینکه تجارب نزدیک مرگ خردسالان، که بسیار کم‌تر از بزرگسالان در معرض نفوذ باورهای فرهنگی هستند، همان محتوایی را دارد که تجارب نزدیک مرگ کودکان بزرگ‌تر یا بزرگسالان، همخوانی دارد. تجربهٔ نزدیک مرگی که تحت بیهوشی کامل دست دهد، نمی‌تواند متأثر از باورهای فرهنگی یا هر تجربهٔ قبلی در زندگی باشد. اما همان‌طور که در فصل ۶ دیدیم، تجارب نزدیک مرگی که تحت بیهوشی کامل دست داده‌اند، اساساً مشابه همهٔ تجارب نزدیک مرگ دیگر هستند.

اینکه تجربه‌گران نزدیک مرگ به طرز حیرت‌انگیزی می‌توانند حتی تا ده‌ها سال بعد تجاربشان را با جزئیات دقیق به یاد آورند، مُهر تأییدی است بر قدرت تجربهٔ نزدیک مرگ. این یک وضعیت منحصر به فرد و قابل توجه از آگاهی است. معمولاً این برجسته‌ترین و متحول‌کننده‌ترین تجربهٔ زندگی تجربه‌گر نزدیک مرگ است، در هر کجای جهان که ساکن باشد.

شواهدی که دلالت می‌کنند بر اینکه میان تجارب نزدیک مرگ افراد مختلف در سراسر جهان هیچ تفاوتی وجود ندارد، امکان می‌دهد قدم بزرگی به سوی برقراری روابط انسانی برداریم. معنایش این است که در لحظهٔ مرگ، «همهٔ انسان‌ها تجربهٔ مشترک دارند. ما ممکن است به واسطهٔ زبان یا فرهنگ از هم جدا باشیم، ولی احتمال داشتن تجارب معنوی مشترک به وضوح و تحول‌بخشی تجارب نزدیک مرگ، ما را در اقصا نقاط جهان به یکدیگر پیوند می‌دهد.

دانستن اینکه آدم‌هایی با فرهنگ‌های مختلف در لحظهٔ مرگ رویدادهای مشابهی را تجربه می‌کنند، می‌تواند ابزار مفیدی باشد برای ایجاد تفاهم و گفتمان میان‌فرهنگی بین انسان‌ها. این همان چیزی است که از تجربهٔ نزدیک مرگ یک مفهوم مهم معنوی می‌سازد که می‌تواند به انسان‌ها در جهت تلاش برای صلح جهانی کمک کند. اینکه شواهد تجارب نزدیک مرگ در همهٔ دنیا در اساس یکسان هستند، می‌تواند دلیلی باشد بر لزوم قطع مجادلات بر سر تفاوت‌ها و در عوض، تمرکز بر تشابهات میان ما انسان‌ها.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۷۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان