دانلود و خرید کتاب سیمای سازمان گرت مورگان ترجمه اصغر مشبکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیمای سازمان اثر گرت مورگان

کتاب سیمای سازمان

نویسنده:گرت مورگان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیمای سازمان

کتاب «سیمای سازمان» نوشتۀ گرت مورگان و ترجمۀ اصغر مشبکی است و انتشارات دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است. سیمای سازمان، مروری است بر اثر ارزشمند گرت مورگان دربارۀ سازمان و استعاده‌های آن.

درباره کتاب سیمای سازمان

نظریه‌های سازمان و مدیریت در هر زمان تحت‌تأثیر نگرش خاصی قرار می‌گیرند. با پیشرفت علوم در زمینه‌ای خاص، دریچۀ جدیدی در مقابل اندیشۀ بشری باز می‌شود و در مسیر این تغییرات مداوم، تصور انسان از جهان نیز و به‌تبع آن از سازمان تکوین می‌یابد و دگرگون می‌شود. کتاب سیمای سازمان به کشف و توسعۀ هنر مطالعه و درک سازمان‌‌ها می‌پردازد و قصد دارد نشان دهد که چه مقدار از ایده‌های سنتی و مرسوم راجع به سازمان و مدیریت بر پایۀ تعداد اندکی مفروضات از پیش پذیرفته‌شده به‌ویژه ایده‌های مکانیکی و بیولوژیکی استوار است.

گرت مورگان محقق و نظریه‌پرداز نواندیشی است که مدت‌هاست ایده‌هایش در محافل علمی حوزه‌های جامعه‌شناسی و مدیریت مطرح می‌شود. آثار او به‌عنوان یکی از جنجال‌برانگیزترین منتقدان نظریه‌های معاصر، علاوه بر اینکه نظریه‌های سازمان و مدیریت را نقد می‌کند، مروری بر دیگر نظریه‌‌های محققان است و می‌تواند نشان‌دهندۀ سیر تحولات نظریه‌های سازمان و مدیریت باشد. کتاب سیمای سازمان، تصور متغیر انسان‌ها از جهان را با تأکید بر تصور متغیر نظریه‌پردازان و مدیران از سازمان به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. بخش‌های مختلف کتاب سیمای سازمان نشان می‌دهند که چگونه تصور انسان از سازمان در هر دوره‌ای تغییر می‌کند و در هر زمان تحت‌تأثیر زاویه نگرش خاص و استعاره‌ای غالب شکل می‌گیرد.

کتاب سیمای سازمان در ۱۰ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: مقدمه»، «فصل دوم: مکانیزه‌شدن نیاز به فرمان دارد»، «فصل سوم: تأثیرپذیری نظری‌های مدیریت از طبیعت»، «فصل چهارم: حرکت به سمت خودسازمان‌دهی»، «فصل پنجم: آفرینش واقعیت‌های اجتماعی»، «فصل ششم: منافع، تعارض و قدرت»، «فصل هفتم: کندوکاو در غار افلاطونی»، «فصل هشتم: منطق‌های تغییر: سازمان به‌مثابه جریانی متغیر»، «فصل نهم: چهرۀ زشت سازمان» و «فصل دهم: چالش استعاره‌ها و نظریه‌پردازی درباره سازمان»

خواندن کتاب سیمای سازمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مدیران سازمان‌ها،‌محققان و علاقه‌مندان به حوزۀ مدیریت و کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سیمای سازمان

«مدیران و متخصصان کارآمد در همه زندگی چه به منزله مدیران بخش خصوصی و چه به‌مثابه مدیران دولتی مشاوران، سازمانی سیاستمداران یا اعضای اتحادیه‌های بازرگانی بایستی در هنر «مطالعه موقعیت‌هایی که سعی در سازماندهی یا مدیریت آن دارند، مهارت پیدا کنند. این مهارت معمولاً به‌صورت یک فرایند شهودی است که از خلال تجربه و توانایی طبیعی یاد گرفته می‌شود. چه‌بسا زمانی که شخص عملاً اظهار می‌دارد که او به «مطالعه» نظریه یا به بررسی نظریه نیازمند است. فرایند مطالعه و مطالعه مجدد، اغلب در سطح ضمیر ناخودآگاه او صورت می‌پذیرد به همین دلیل اغلب این باور وجود دارد که مدیران اجرایی و کارآفرینان ذاتاً بااستعداد به دنیا می‌آیند و از نوعی قدرت جادویی برای درک و تغییر موقعیت‌هایی که با آن مواجه می‌شوند برخوردارند؛ ولی اگر نگاه دقیق‌تری به فرایندهای مذکور بیندازیم درمی‌یابیم که این نوع قدرت و رمز و راز آن اغلب بر پایه توانایی ارزیابی عمیق‌تر موقعیت‌ها است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

حجم

۴۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان