دانلود و خرید کتاب پیشگیری و مقابله با دیرآموزی کودکان زهرا ایمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیشگیری و مقابله با دیرآموزی کودکان اثر زهرا ایمانی

کتاب پیشگیری و مقابله با دیرآموزی کودکان

معرفی کتاب پیشگیری و مقابله با دیرآموزی کودکان

کتاب پیشگیری و مقابله با دیرآموزی کودکان نوشتهٔ زهرا ایمانی و فائزه لطیف را نشر برگ و باد منتشر کرده است. این کتاب می‌کوشد به توضیح مفهوم اختلال دیرآموزی در کودکان و راه‌های رفع آن بپردازد.

درباره کتاب پیشگیری و مقابله با دیرآموزی کودکان

یکی از مشکلاتی که می‌تواند فرایند یادگیری در کودکان را مختل کند و عملکرد تحصیلی آنان را تحت‌تأثیر قرار دهد، اختلال دیرآموزی است. اختلالی که تشخیص به‌موقع و تلاش برای رفع و جلوگیری از پیشروی آن می‌تواند وضعیت تحصیلی دانش‌آموز و نیز اعتمادبه‌نفس او را افزایش داده و به بهبود مهارت‌های اجتماعی او نیز بینجامد. کتاب پیش‌ِرو می‌کوشد تا ابتدا به توضیح این مفهوم و سپس به ارائهٔ راهکارهایی برای کنترل و جلوگیری از پیشرفت آن بپردازد.

خواندن کتاب پیشگیری و مقابله با دیرآموزی کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث مرتبط با یادگیری و آموزش و نیز معلمان و مشاوران و والدین دانش‌آموزان از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب پیشگیری و مقابله با دیرآموزی کودکان

«کودک در آغاز با برخی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فیزیولوژیک و غریزی پا به دنیا می‌گذارد. از آن پس به‌جز ظرفیت‌های غریزی و طبیعی نظیر رشد و نمو و بازتاب‌ها آنچه شخصیت او را می‌سازد حاصل یادگیری اوست. آموزش‌های خانواده، آموزش‌های مدرسه‌ای و آموزش‌های اجتماعی همه قسمت‌هایی از زندگی او را تشکیل می‌دهند که تماماً یادگیری است. پس حیطهٔ یادگیری گسترده است و رفتارهای تحصیلی و غیرتحصیلی را شامل می‌شود و در مدرسه و یا هر جای دیگری که کودکان دنیایشان را تجربه می‌کنند، رخ می‌دهد. براساس نظریهٔ سلسله‌مراتب یادگیری گانیه یادگیری‌های مختلف سلسله‌مراتبی را تشکیل می‌دهند که در آن هر یادگیری پیش‌نیاز یادگیری مراتب بالاتر از خود است.

عوامل مؤثر بر یادگیری 

۱. داشتن انگیزه و هدف 

یادگیری معلول انگیزه‌های متفاوتی است. یکی از این انگیزه‌ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد میل و رغبت شاگرد به آموختن پیشگیری و مقابله با دیرآموزی کودکان است. رغبت محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از عوامل ایجاد انگیزه هدف است. هدف به فعالیت انسان جهت و نیرو می‌دهد؛ بنابراین در مدارس هدف‌های تربیتی باید انعکاسی از احتیاجات و تمایلات شاگردان باشد و به‌طور مشخص و واضح بیان شود. 

۲. آمادگی یادگیرنده 

فراگرفتن معلومات، عادات، مهارت‌ها و افکار و عقاید مستلزم این است که فرد یادگیرنده از لحاظ بدنی، عاطفی، اجتماعی و عقلانی رشد کافی داشته باشد. وقتی فرد یادگیرنده واقعاً از جریان یادگیری استفاده می‌کند که آمادگی لازم و کافی را داشته باشد. 

۳. تجربیات گذشته 

تجربیات قبلی یادگیرنده پایه و ادراکات او را تشکیل می‌دهد و به‌همین طریق آنچه را که شاگرد یادگیرنده امروز یاد می‌گیرد در رفتار آیندهٔ او مؤثر است که جان دیویی آن را «اصل ادامه» می‌نامد.


۴. فعالیت یادگیرنده 

یادگیری هنگامی صورت می‌پذیرد که یادگیرنده، خود در آن فعالیت داشته باشد. روی این اصل، نقش اساسی بر عهدهٔ شاگرد یا یادگیرنده هست و یاد‌دهنده نقش هدایت‌کننده و راهنما را باید داشته باشد. 

۵. تشویق و تنبیه 

یکی از روش‌های متداول در تعلیم‌و‌تربیت استفاده از پاداش و تنبیه است. انسان طبیعتاً از پاداش لذت می‌برد و از تنبیه روی‌گردان است. همین گرایش سبب ترغیب انسان به انجام کارهای خوب و خودداری از انجام کارهای ناپسند می‌شود. 

۶. موقعیت و محیط یادگیری 

موقعیت یادگیری و محیط آن از عوامل بسیار مؤثر در یادگیری است. محیط ممکن است فیزیکی باشد مانند نور، هوا، تجهیزات و امکانات آموزشی و ممکن است عاطفی باشد مانند رابطهٔ معلم و شاگرد، رابطهٔ شاگردان با یکدیگر، رابطهٔ والدین با یکدیگر و نگرش مربیان در زمینهٔ تربیت شاگردان.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۹۷۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان