دانلود و خرید کتاب نقش معلم در پرورش خلاقیت دانش آموز کلثوم بافراست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش معلم در پرورش خلاقیت دانش آموز اثر کلثوم بافراست

کتاب نقش معلم در پرورش خلاقیت دانش آموز

معرفی کتاب نقش معلم در پرورش خلاقیت دانش آموز

کتاب الکترونیکی «نقش معلم در پرورش خلاقیت دانش آموز» نوشتهٔ کلثوم بافراست در نشر میراث ماندگار چاپ شده است. خلاقیت، به‌عنوان یک موضوع علمی و پدیده اجتماعی در طول تـاریخ بـه ویــژه در عصــر کنــونی، اهمیــت بســیاری دارد. این پژوهش با هدف پاسخ گفتن به این سؤال که چرا خلاقیت به رغم اهمیت خاص خـود در پژوهش‌های تربیتی کمتر مورد توجه واقع شده است انجام می‌شود.

درباره کتاب نقش معلم در پرورش خلاقیت دانش آموز

این بحث اغلب به میان می‌آیـد کـه آموزگـارانی کـه خـود خـلاق نیسـتند نمی‌توانند به آسانی خلاقیت را در دانش‌آمـوزان تشـویق کننـد. واقعـاً شـواهد اندکی در خصوص تأیید ایـن نکتـه (عقیـده) موجـود اسـت. هـر آموزگـاری می‌تواند کوشش کند خلاقیت را در دانش‌آموزان بازشناسـی و تشـویق کنـد و فرصت‌هایی برای بروز آن فراهم نماید. موضوع مورد تحقیق در رابطه با نقـش معلمـان ابتـدایی در مـورد پـرورش خلاقیت در کودکان است، با این باور که در طول تاریخ جریانـاتی باعـث کـم‌توجهی به خلاقیت شده است. 

بسیاری از والدین، ناآگاهانه کودک خود را فقط با هدف تقویت مهارت‌های حافظه‌ای و انباشتن ذهن وی از اطلاعات عمومی، تربیت و هدایت می‌کنند و برای حافظه و هوش کودک اهمیتی بیش از حد قائل می‌شوند. ایـن گـروه از والدین بدون در نظر گرفتن این اصل تربیتی مهم که تنها اطلاعـات عمـومی و داشتن حافظه قوی برای تکامل و رشد فکری و بـاروری اسـتعدادهای کـودک کافی نیست، بـا اصـل قـرار دادن هـوش و حافظـه کـودک، از پـرورش سـایر توانمندی‌های ذهنی و روانی کودک خود که مهم‌ترین آنها تفکر خلاق است، غافل می‌مانند.

کتاب نقش معلم در پرورش خلاقیت دانش آموز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به والدین و معلمان و تمام افرادی که با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب نقش معلم در پرورش خلاقیت دانش آموز

تجزیه و تحلیل پژوهش از زبان یک استاد دانشگاه سیستم آموزشی کشور مانع رشد خلاقیت کودکان است. کارکنان آموزش و پرورش کشور ما در خصوص پرورش خلاقیت کودکـان آموزش ندیدهاند. بچه‌ها تا زمـانی کـه بـه سیسـتم آموزشـی و پرورشـی وارد نشدهاند دارای تنوع در ناقشی هستند که انعکاس دهندهی احساسات درونـی و رفتار آنها است. دانشآموزان با وارد شدن به سیستم آموزشی به دلیل یک روند متداول در شیوه آموزشی نمی‌تواند از این آموزش تعدی کند برای مثال کشیدن یک درخت از سوی دانشآموز آغـاز کشـمکش معلـم و دانـشآمـوز اسـت و دانشآموز نمی‌تواند از خلاقیت خود استفاده کـرده و از روال معمـولی تعـدی کند. فکر خلاق از هیجده ماهگی در کودکان خود را نشان می‌دهد و بروز ایـن تفکر در کودکان جرأت تجربه کودکان را افزایش می‌دهد. جرأت تجربه کـردن در کودکان باعث افزایش خلاقیت و در نتیجه تولید علم در بزرگسالی می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸ صفحه

حجم

۴۷۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان