دانلود و خرید کتاب سر پل ذهاب در جنگ فریبا انیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سر پل ذهاب در جنگ

کتاب سر پل ذهاب در جنگ نوشتهٔ فریبا انیسی را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به معرفی منطقهٔ سرپل‌ذهاب و تاریخ جنگ ایران و عراق و عملیات‌های مربوط به آن در این منطقه می‌پردازد.

درباره کتاب سر پل ذهاب در جنگ

دوران ۸‌سالهٔ جنگ ایران و عراق یکی از بزنگاه‌های مهم تاریخ معاصر ایران است. دورانی که تنش‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی زیادی از داخل و خارج از کشور به نظام حاکم و شهروندان تحمیل می‌شد و سختی گذر از روزهای جنگ را بیشتر می‌کرد. یکی از مناطق مهم و استراتژیک در جبهه‌های غرب کشور، منطقهٔ سرپل‌ذهاب در کرمانشاه است. کتاب حاضر کوشیده ابتدا به معرفی وضعیت تاریخی و جغرافیایی این منطقه و بعد به شرح عملیات‌ها و حماسه‌سازی‌های رزمندگان در این ناحیه و بعد به ذکر یادنامه‌ای از شهدای آن بپردازد.

خواندن کتاب سر پل ذهاب در جنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران به‌خصوص تاریخ جنگ از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب سر پل ذهاب در جنگ

«وضعیت جغرافیایی شهر سرپل ذهاب

استان کرمانشاه با جمعیتی در حدود ۱٫۹۰۰٫۰۰۰ نفر در حاشیهٔ غربی ایران قرار دارد این استان از شمال به استان کردستان از شرق به استان همدان، از جنوب شرق به استان لرستان، از جنوب به استان ایلام و از غرب به کشور عراق منتهی می‌شود. کرمانشاه یکی از استان‌های شگفت‌انگیز ایران است. تا به آن حد که لقب هندوستان ایران را به آن داده‌اند. کرمانشاه به‌رغم وسعت نه‌چندان پهناورش، دارای سه منطقهٔ آب‌وهوایی کاملاً متفاوت با یکدیگر است. مثلاً اگر در «پاوه» و «توسود» هوا سرد و زمستانی است، به فاصلهٔ کمتر از دو ساعت در قصر شیرین، سرپل‌ذهاب و نفت شهر هوا کاملاً گرم و تابستانی است و در همین زمان در کنگاور هوا معتدل و بارانی است. در استان کرمانشاه آیین‌ها و طریقت‌های متعدد و گوناگون وجود دارد. در این استان به‌طور متوسط در هر ۲۵ کیلومتر با یکی از میراث‌های فرهنگی و باستانی و اسلامی جذاب، کم‌نظیر و کهن مواجه خواهید شد. همهٔ این آثار در کنار جاده یا در نزدیکی آن هستند. جاده‌ای که به بزرگراه کربلا معروف شده است. شهرستان قصر شیرین در حاشیهٔ غربی استان قرار گرفته است و به این ترتیب از جمله شهرهای کاملاً مرزی به حساب می‌آید این شهرستان در مسیر راه‌های ارتباطی به مرز خسروی قرار دارد. شهر کرمانشاه یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان است. از لحاظ آب‌و‌هوایی جزء مناطق معتدل کوهستانی قرار می‌گیرد. نام کرمانشاه از دورهٔ ساسانیان بر این شهر گذارده شده است. پیشتر این گوشهٔ ایران را «قره میسین» می‌خواندند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۱۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان