دانلود و خرید کتاب داستان های شکسپیر اندرو متیوز ترجمه مرجان رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب داستان های شکسپیر

کتاب داستان های شکسپیر نوشتهٔ اندرو متیوز و ترجمهٔ مرجان رضایی و شهلا طهماسبی و لیلی برات زاده و فرینوش رمضانی و بیژن اوشیدری است. نشر مرکز این مجموعه داستان اقتباسی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب داستان های شکسپیر

کتاب داستان های شکسپیر که با تصویرسازی‌های «تونی راس» منتشر شده، ویراستهٔ فرزانه طاهری است. این کتاب ۱۶ نمایشنامه به قلم ویلیام شکسپیر را در قالب داستانْ بازنویسی کرده است. این داستان‌ها با تصویر همراه هستند و بازنگاری‌هایی از هر سه گونه‌ٔ نمایشنامهٔ تراژدی، تاریخی و کمدی شکسپیر را در بر می‌گیرند. این کتاب برای طیف متنوعی از خوانندگان قابل استفاده است؛ از نوجوانانی که می‌خواهند با آثار برجستهٔ ادبی جهان آشنا شوند تا بزرگسالانی که می‌خواهند طرحی از آثار شکسپیر پیش رو داشته باشند. داستان‌های این مجموعه عبارت است از بازنویسی نمایشنامه‌ها «هملت»، «رومئو و ژولیت»، «اُتللو»، «ژولیوس سزار»، «آنتونی و کلئوپاترا»، «مکبث»، «شاه‌لیر»، «هنری پنجم»، «ریچارد سوم»، «توفان»، «شب دوازدهم»، «رام‌کردن زنِ سرکش»، «آن‌طور که باب میل شماست»، «رؤیا در شب نیمهٔ تابستان»، «هیاهوی بسیار بر سر هیچ» و «تاجر ونیزی».

ویلیام شکسپیر (۱۵۶۴ - ۱۶۱۶) شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی است که بسیاری او را بزرگترین نمایشنامه‌نویس تاریخ و بسیاری نیز او را بزرگترین نویسندهٔ انگلیسی‌زبان تاریخ می‌دانند. ویلیام فرزند «جان شکسپیر» و «ماری اردن» بود. پدرش یکی از مرفهان شهر بود و مادرش، دختر زارعی دولت‌مرد، اما روزگار به کام ویلیام خوش نماند و در سال ۱۵۸۷ پدرش ورشکسته شد. ویلیام تحصیلات ابتدایی و مقدماتی از زبان لاتین را در دبیرستانی در استنفورد گذراند، اما در ۱۳سالگی به‌دلیل تنگدستی پدر، مدرسه را رها کرد. او پنج سال بعد با «آنا هاتاوی» ازدواج کرد که هشت سال بزرگتر از خودش بود و نتیجهٔ این ازدواج یک فرزند دختر و دو پسر بود. در سال ۱۵۸۵ ویلیام، استنفورد را ترک کرد و به لندن رفت و آنجا در تماشاخانه‌ای مشغول به کار شد. او به بازیگری پرداخت و در نهایت همان‌جا شروع به نمایشنامه‌نویسی کرد که به‌دلیل هوش و قریحهٔ فطری مورد استقبال بسیاری واقع شد. اشتغال به نمایشنامه‌نویسی و فعالیت در هنر تئاتر برای او موقعیت‌های فراوانی به بار آورد و از این طریق ثروت بسیاری کسب کرد. آثار مکتوب او به سه دستهٔ تراژدی، کمدی و تاریخی تقسیم شده‌اند. از مهم‌ترین آثار شکسپیر می‌توان به تراژدی‌های «اتللو»، «مکبث»، «هملت»، «شاه لیر»، «رومئو و ژولیت» (تراژدی)، «رؤیای شب نیمهٔ تابستان»، «شب دوازدهم» (کمدی)، «ژولیوس سزار» (تاریخی) اشاره کرد. او نمایشنامه‌های بسیاری نوشته است. ویلیام شکسپیر در سال‌های پایانی عمرش در استرانفورد ساکن شد و به‌ندرت به لندن رفت؛ تا اینکه در سال ۱۶۱۶ درگذشت.

خواندن کتاب داستان های شکسپیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ دوستداران ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان