دانلود و خرید کتاب سرو در بند گروه نویسندگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرو در بند اثر گروه نویسندگان

کتاب سرو در بند

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرو در بند

«سرو در بند» زندگینامه و خاطرات دانشجوی شهید محمدرضا چمنی که به همت گروه فرهنگی انتشارات شهید ابراهیم هادی گردآوری شده است. شهید چمنی متولد نیشابور بود. او دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف بود. او در طول عمر ۲۸ ساله‌اش فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و جهادی بسیاری انجام داد. او سرانجام در سال ۱۳۶۳، در عملیات عاشورا به شهادت رسید. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: محمد پس از بازگشت از سفر جهادی با دانشجویان به سیستان و مشاهده محرومیت مردم آنجا و در زمان دانشجویی که در تهران بود، کوره‌ای اختراع کرد که با نفت سیاه یا مازوت و آب قابل استفاده بود. ابعاد تقریبی کوره ۳ در ۴ متر بود و در هر جایی قابلیت بهره برداری داشت. انگیزه‌ی محمد از ساخت کوره این بود که نقاط محروم کشور که خانه‌هایی از گِل داشتند با استفاده از این کوره، خانه‌های آجری بسازند. طرز کار کوره به شکلی بود که از مخلوط شدن ماده‌ی سوختنی ارزان قیمت با آب، حالتی انفجاری پدید می‌آمد که حرارت بالایی تولید می‌کرد و در مدت زمان کوتاهی خشت خام را می‌پخت. افراد زیادی برای خرید امتیاز کوره به محمد مراجعه کردند، ولی امتیاز کوره را به جهاد دانشگاهی داد تا رایگان در اختیار مردم محروم قرار گیرد. محمد در آن زمان، ایام دانشجویی را سپری می‌نمود و اوقات فراغت از درس، همچنین ساعاتی از شب را سرگرم کار بر روی کوره بود. او به خاطر جوشکاری بی‌وقفه، که غالباً بدون امکانات امنیتی بود، شب‌ها هنگام استراحت، سیب زمینی خام روی چشمانش می‌گذاشت تا درد چشم را التیام بخشد. با تصویب و شروع کار کوره، زمین خالی در پشت دانشگاه صنعتی شریف تهران، در اختیار محمد قرار گرفت تا تاسیسات اولیه کوره را در آنجا طراحی کند.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
خواهرش می‌گفت: یادمه اوایل پیروزی انقلاب، خیلی از جوان‌ها جذب مجاهدین خلق می‌شدند. آن موقع ایشان در تهران بودند و من سوم راهنمایی بودم. در مدرسه دبیرانی بودند که عضو این گروه بودند. ما چون این معلم‌ها را قبول داشتیم و خیلی ظاهر مذهبی داشتند، قصد داشتم در جلساتشان شرکت کنم. محمد آمد نیشابور و گفت: کجا می‌خوای بری؟ گفتم: باخانم فلانی می‌خوام برم جلسات سازمان. محمد از جا پرید و گفت: اصلاً نرو. این‌ها گروه منافقی هستند و اصلاً مسلمان نیستند. گفتم: داداش، این‌ها جلسه‌های تفسیر و نهج البلاغه دارند. گفت: این‌ها همه‌اش یک پوشش برای جذب بچه‌های خوبه.
s.latifi
هرکه از وعید بترسد دور به او نزدیک شود. هر که از قُوت دنیا سیر نشود، هرچه جمع کند او را بس نباشد. هر که برای دنیا بکوشد از دستش برود و هر که از آن دست کشد نزدش آید. همانا دنیا سایه‌ای است که تا مدت مقرری دراز است.
s.latifi

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان