دانلود و خرید کتاب بر فراز آسمان گروه نویسندگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر فراز آسمان اثر گروه نویسندگان

کتاب بر فراز آسمان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بر فراز آسمان

«بر فراز آسمان» زندگینامه و خاطرات سرلشکر خلبان شهید علی اکبر شیرودی که به همت گروه فرهنگی انتشارات شهید ابراهیم هادی گردآوری شده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: از یک مأموریت در حوالی منطقهٔ «گاومیشان» برمی‌گشتیم. اواخر سال ۱۳۵۸ بود. سه بالگرد در کنار هم مشغول پرواز بودیم. یک‌باره اکبر به یک نقطه از جاده در زیر پای ما خیره شد! بعد بدون اینکه به ما حرفی بزند سر بالگرد را کج کرد و به روی جادهٔ خاکی شیرجه رفت. با تعجب به دنبالش رفتیم. می‌دانستیم که هیچ کاری را بی‌دلیل انجام نمی‌دهد. روی جاده یک تراکتور در حال حرکت بود. یک گاری بزرگ به این تراکتور متصل بود که بار آن مقدار زیادی کاه بود! اکبر حسابی به این تراکتور نزدیک شد. این موقع سال و این همه کاه برای اکبر مشکوک بود. از طرفی آن اطراف کسی نبود که بخواهد از این همه کاه استفاده کند! اکبر حسابی به تراکتور نزدیک شد. ارتفاع خود را هر لحظه کمتر می‌کرد! باد شدیدی که ایجاد شده بود همه کاه‌های موجود روی گاری تراکتور را به اطراف پخش کرد. من از این کار اکبر ناراحت شدم با خودم گفتم: چرا اکبر این کار رو می‌کنه!؟ بنده خدا بار کاه داره می‌بره، چیکارش داره؟ هنوز در این فکرها بودم که جواب خودم را گرفتم. وقتی کاه‌ها به اطراف پخش شد چیزی دیدیم که باورکردنی نبود! بیش از بیست نفر از نیروهای ضد انقلاب زیر کاه‌ها مخفی شده بودند! لوله اسلحه آنها به سمت بالا بود. اما جرئت شلیک نداشتند. چون لولهٔ تیربار دو بالگرد دیگر به سمت آنها بود!...

نظرات کاربران

|قافیه باران|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱

...دستانش را زیر سرش گذاشت و گفت :« دکتر چمران و تیمسار فلاحی به من لقب ستاره درخشان غرب داده اند... اما من تو هفت آسمون یه ستاره ندارم!... لبخند زدم و گفتم : برا اینکه خودت ستاره ای! ستاره که به

- بیشتر
SY
۱۳۹۹/۱۲/۰۹

شهید شیرودی از نوابغ هشت سال دفاع مقدس و انقلاب هستند که بدون خستگی و هیچ چشمداشتی به امام و اسلام خدمت کردند، این کتاب برای آشنایی با خاطرات و منش ایشون بسیار مفیده و گوشه‌ای گمشده تو روایات باقیمانده

- بیشتر
Ebrahim Hadi
۱۳۹۹/۰۶/۰۳

کتاب خوبی بود من به جوانان توصیه میکنم که این کتاب را بخوانند چون درمورد زندگی نامه ی بهترین خلبان بالگرد کشور بودند

شهاب
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

سورة مبارکه نور، آیه 46 همانا ما آیات و ادله بسیار روشن فرستادیم و خدا هر که را بخواهد، به راه راست هدایت می‌کند. روحت شاد شهید بزرگوار علی اکبر شیرودی. دست مارو هم بگیر.

Alireza.Izadi
۱۴۰۱/۰۵/۱۱

واقعاً شناختن قهرمانان واقعی این مملکت برای ما نسل سوم و چهارم انقلاب خیلی مهمه به قول امام خمینی ایشون آمرزیده اند یک سری یک کارایی می کنن که آدم به مسلمان بودن و ایرانی بودنش افتخار می کنه کتاب بسیار

- بیشتر
ALIREZA
۱۴۰۱/۰۹/۰۷

عالی

کاربر 2349485
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

یکی از بزرگترین نعمت های خدا به من آشنایی با این شهید بزرگوار بود …الحمدلله❤️🦋

m.j
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

کتاب خیلی خوبی بود و حتما سریال سیمرغ را هم ببینید چون فیلم بخشی از زندگی این شهید را نشان می دهد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
واقعاً بی‌باک بود طوری که برخی از همرزمانش می‌گفتند ما می‌ترسیم با او پرواز کنیم.
|قافیه باران|
می‌دانستند بیشتر ناکامی‌های ارتش عراق زیر سر اوست! برای همین مبلغ بسیار زیادی برای سر اکبر جایزه گذاشته بودند! در بازجویی از افسران اسیر عراقی معلوم شد که صدام هم به خوبی شیرودی را می‌شناسد!
|قافیه باران|
«شیرودی اولین نظامی بود که من در نماز به او اقتدا کردم.»
|قافیه باران|
علی‌اکبر با نجات یافتن از ۳۶۰ خطر مرگ، رکورددار پرواز عملیاتی در جهان شد! بسیاری از صاحبنظران جنگ‌های هوایی او را نامدارترین خلبان جهان نامیدند.
|قافیه باران|
احمد، بسیاری از خلبانان از جمله اکبر شیرودی را با خط و مشی امام و انقلاب آشنا کرد.
|قافیه باران|
وقتی نارنجک در کف وانت افتاد همه ترسیدیم. داد کشیدیم تا وانت بایستد. در همان لحظه، بسیجی به سرعت خودش را روی نارنجک انداخت! تا آمدیم به خود بیاییم و فکری بکنیم، کار از کار گذشته بود. نارنجک منفجر شد اما به هیچ کدام از خلبان‌ها آسیبی نرسید. خون کف وانت راه افتاد. دوستان، بسیجی غرقه به خون را چرخاندند تا از وضع او اطلاع پیدا کنند. وقتی شکم پاره شده و روده‌های بیرون‌افتاده‌اش را دیدیم، طاقت نیاوردم.
|قافیه باران|
کسی نمی‌توانست باور کند شیرودی به تنهایی تمام مراحل یک عملیات را انجام داده، و دست آخر هم با به اسارت درآوردن اشرار و ضد انقلاب تقاضای بالگرد ۲۱۴ بکند!!
|قافیه باران|
آقا از اینکه در این شرایط نماز جماعت برگزار می‌شود خیلی خوشحال شدند و فرمودند: خیلی عالیه، من هم پشت سر خلبان شیرودی نماز می‌خوانم. هر چه منتظر شدیم شیرودی وارد نشد. رفتم و دیدم که اکبر خودش را پشت بچه‌ها مخفی کرده! گفتم: اکبر کجایی، آقا می‌گن می‌خوام پشت سر شیرودی نماز بخوانم. اکبر گفت: نه، نمی‌شه! بگو آقا نماز رو شروع کنن. اما حضرت آقا خیلی محکم گفتند: بگویید شیرودی بیاید و نماز را بخواند. خلاصه به اصرار آقا بود که شیرودی را آوردیم جلو. هر چی شیرودی اصرار کرد حضرت آقا قبول نکرد. خلاصه با خجالت و معذرت‌خواهی جلو ایستاد و مشغول نماز شد. حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای هم پشت سر اکبر ایستاد و نماز را به جماعت خواندند!
کتاب یار مهربان
احمد چیزی را گفت که بعد از تحقیق مطمئن شدیم. می‌گفت: حقوق آمریکایی‌ها به دلار پرداخت می‌شود. همراه حقوق آن‌ها چیزی به نام «حق توّحش» پرداخت می‌شود. یعنی اینکه این آمریکایی‌ها در میان یک عده وحشی زندگی می‌کنند!! احمد که مطالعاتش بسیار بالا بود ادامه داد: نوزده هزار آمریکایی در ارتش ما هستند. کارهایی انجام می‌دهند که نیروی سادهٔ ما هم می‌تواند انجام دهد. اما آن‌ها آمده‌اند تا بگویند ما ایرانی‌ها هیچ هنری نداریم!
محمد
اکبر رادیوی خودش را روشن کرد و گفت: «اون پایین رو نگاه کنید! دیدید گفتم این آب و هوا جون می‌ده برا عملیات!» راست می‌گفت. فکر این را نکرده بودیم. باران باعث شده بود که سنگرهای تانک پر از آب شود و عراقی‌ها تانک‌ها را بیرون بیاورند. به علیپور و آمندخت گفت: آمادهٔ شلیک باشید. من می‌رم جلو. علی میلان و اکبر روی سر دشمن مانور می‌دادند و بالگردهای ضد تانک به شکار مشغول بودند. پس از مدت‌ها یک دل سیر تانک شکار کردیم. زمین به شدت گل‌آلود و باتلاقی بود. تانک‌ها توان حرکت نداشتند. ساعتی بعد زمین از تانک‌های سوخته پر شده بود. باران همیشه رحمت خدا بود و این بار برای تیم آتش هوانیروز بیشتر از قبل باعث رحمت شده بود. اما از همه عجیب‌تر نبوغ اکبر بود. او به خوبی تشخیص داد که بهترین زمان برای حمله به تانک‌های دشمن است.
کتاب یار مهربان

حجم

۹۱۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۹۱۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان