دانلود و خرید کتاب هنر و دانش گوش دادن اسکار تریمبولی ترجمه وحید رنجبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هنر و دانش گوش دادن

کتاب هنر و دانش گوش دادن نوشتهٔ اسکار تریمبولی و ترجمهٔ وحید رنجبر است. انتشارات هورمزد این کتاب در حوزهٔ موفقیت و خودیاری را منتشر کرده است؛ کتابی که در آن نویسنده گوش دادن را کلید پنهان ارتباط مؤثر معرفی کرده است.

درباره کتاب هنر و دانش گوش دادن

اسکار تریمبولی در کتاب هنر و دانش گوش دادن بیان کرده است که بسیاری از افراد صحبت‌کردن را مؤثرترین راه برای ارتباط می‌دانند، اما باید به گوش دادن هم به همان اندازه توجه کرد. او به خواننده پیشنهاد کرده است تا میان صحبت‌کردن و شنیدن توازن ایجاد کند تا ارتباطاتی قدرتمند را بسازد. نویسندهٔ این اثر معتقد است که می‌توان با گوش‌دادن هوشمندانه یک آرمان‌شهر به وجود آورد. از جمله مزایایی که اسکار تریمبولی در برای هنر گوش‌دادن بر می‌شمرد، می‌توان به کوتاه‌تر و سازنده‌تر شدن جلسات، کاهش اشتباهات و سوء‌برداشت‌ها، افزایش روابط کاری سالم، کاهش کار تکراری غیر ضروری و پایداری بیشتر در سازمان‌ها اشاره کرد. با مجهزشدن کتاب «هنر و دانش گوش‌دادن» برای خواندن و تمرین‌کردن هم‌زمان طراحی شده است. با مطالعهٔ این اثر می‌توانید پیچیده‌ترین چالش‌های خود را به‌صورت متفاوتی ببینید، بشنوید و به آن‌ها فکر کنید.

خواندن کتاب هنر و دانش گوش دادن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به رهبران و مدیران تیم‌ها و علاقه‌مندان به آثار موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هنر و دانش گوش دادن

«بر اساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته حداقل ۵۰ درصد از روز کاری‌تان را صرف گوش‌دادن می‌کنید. با این حال کنجکاوم که آیا ۵۰ درصد از زمان پیشرفت حرفه‌ای‌تان را به بهبود مهارت‌های گوش‌دادن‌تان اختصاص داده‌اید؟ افزودن گوش‌دادن به ابزارهای ارتباطی‌تان در وقت‌تان صرفه جویی می‌کند. همچنین مهارتی مادام‌العمر ایجاد می‌کند که روابط‌تان را در محل کار تغییر می‌دهد. همه می‌توانند از صرف چند دقیقه بیشتر در هفته برای بهبود گوش‌دادن‌شان بهره ببرند.

شما نسبت به آنچه شبیه به تجربیات باورها و دانش‌تان است، سوگیری دورنی دارید. گوش‌کردن به چیزهای آشنا رایج است. از شما دعوت می‌کنم تا بررسی کنید که این رویکرد ممکن است چه مواقعی ناکارآمد باشد. راه دیگری برای گوش‌دادن وجود دارد. توجه داشته باشید که دو جهت‌گیری دارید: تشابه و تفاوت. هیچ کدام صحیح نیست، در گوش‌کردن به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشید تا متوجه شوید کدام یک برای بحث یا تصمیمی که باید بگیرید مؤثرتر است.

آگاه باشید که به شباهت‌ها گوش می‌دهید یا تفاوت‌ها. گوش‌دادن تنها به شباهت‌ها و گوش‌کردن تنها به تفاوت‌ها ناپایدار و بسیار خسته‌کننده است. همینطور باعث می‌شود که توجه‌تان را به کوچه‌ای تاریک با گزینه‌های اندکی محدود می‌کند. وقتی از الگوی شنیداری پیش‌فرض‌تان تشابه یا تفاوت، آگاه شدید آنچه برای شما و گوینده سازنده و مفید است را انتخاب کنید. انعطاف پذیر باشید؛ ممکن است لازم باشد هر دو رویکرد را در زمان‌های مختلف بحث بررسی کنید.

اگر قبول نداریم آنچه مردم بار اول می‌نویسند همان چیزی است که فکر می‌کنند، چرا شما به عنوان یک شنونده فقط همان چیزی را که بار اول می‌گویند می‌شنوید و تصور می‌کنید همان چیزی است که آنها فکر می‌کنند؟ افکار کامل آنها در توضیح اول آنها نیست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۷۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان