دانلود و خرید کتاب سوگنامه رستم و سهراب (۱) محمود مشرف آزاد تهرانی (م. آزاد)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سوگنامه رستم و سهراب (۱) اثر محمود مشرف آزاد تهرانی (م. آزاد)

کتاب سوگنامه رستم و سهراب (۱)

معرفی کتاب سوگنامه رستم و سهراب (۱)

کتاب سوگنامه رستم و سهراب (۱) با بازنویسی محمود مشرف آزاد تهرانی (م. آزاد) در نشر مهاجر به چاپ رسیده است.

درباره کتاب سوگنامه رستم و سهراب (۱)

سوگنامه رستم و سهراب (۱) در مجموعۀ افسانۀ شاهان و پهلوانان قرار دارد و مناسب برای کودکان گروه سنی ج (۱۰ تا ۱۱ سال) است. این مجموعه روايتی بدون حذف و تلخيص از شاهنامۀ حكيم ابوالقاسم فردوسی است که از نخستين شاهان تا پايان دوران اساطیری را در بر می‌گیرد. هدف این مجموعه از روایت شاهنامه به نثر، آشنا ساختن نسل جوان با جاذبه‌های شاهنامه و ایجاد رغبت در آن‌ها برای شاهنامه‌خوانی است.

داستان رستم و سهراب یکی از داستان‌های مشهور و ماندگار شاهنامه است که هم بارها جداگانه توسط برترین مصححان چاپ شده و هم از آن اقتباس‌های نمایشی زیادی شده است. این داستان دربارۀ کشته شدن سهراب جوان به دست پدرش رستم است بی‌آنکه از نسبت یکدیگر خبر داشته باشند. در کتاب سوگنامه رستم و سهراب (۱) بخشی از این داستان را می‌خوانیم.

خواندن کتاب سوگنامه رستم و سهراب (۱) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان و نوجوانان دوستدار داستان‌های کهن فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سوگنامه رستم و سهراب (۱)

«جهان پهلوان رستم هر زمان که دلش می گرفت، به هوای شکار تک و تنها سر به کوه و بیابان می گذاشت. آن روز از بامداد دست به کار شد؛ رخش را تیمار کرد و زین بر پشتش گذاشت، تیردانش را پر از تیر کرد، خنجرش را تیز کرد و پا در رکاب رخش گذاشت و آن اسب پیل پیکر را راهی کرد و به تاخت به سوی توران زمین روانه شد. چون نزدیک توران رمین رسید، سراسر بیابان را پر از گورخر دید. چهره‌ی جهان پهلوان از شادی شکفت و خندید. رخش را از جای کند و با تیر و کمان و گرز و کمند، چند شکار بر خاک انداخت و از خار و خاشاک و شاخه‌ی درخت، آتشی شعله ور روشن کرد و درختی را به جای سیخ کباب به کار برد و گورخر بزرگی را بر درخت زد و چون بریان شد؛ تکّه تکّه‌اش کرد و خورد؛ و خرامان به کنار جوی‌ آب آمد و از آن آب زلال سیراب شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۲۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان