دانلود و خرید کتاب شیعیان مبارزان راه خدا رابین بی. رایت ترجمه علی اندیشه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیعیان مبارزان راه خدا اثر رابین بی. رایت

کتاب شیعیان مبارزان راه خدا

معرفی کتاب شیعیان مبارزان راه خدا

کتاب شیعیان مبارزان راه خدا به‌قلم رابین بی. رایت با ترجمهٔ علی اندیشه را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌های نویسنده در مورد اوضاع و احوال خاورمیانه و اسلام در بستر زمانی انقلاب ایران است.

درباره کتاب شیعیان مبارزان راه خدا

کتاب پیش رو حاوی برداشت‌ها و یادداشت‌های شخصی رابین رایت، روزنامه‌نگار و نویسندهٔ آمریکایی در باب اوضاع و احوال اسلام و خاورمیانه و انقلاب اسلامی ایران است. او کوشیده تا با ارجاعات تاریخی در کنار مشاهدات و مواجهات خود از اتفاقات این منطقه، به تحلیل دلایل وقوع انقلاب ایران بپردازد و دریچه‌ای تازه برای مطالعهٔ بیشتر در این حوزه بگشاید.

خواندن کتاب شیعیان مبارزان راه خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتاب‌های مرتبط با جریان‌ها و رخدادهای سیاسی و نیز تاریخ انقلاب اسلامی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب شیعیان مبارزان راه خدا  

«بيروت، لبنان (آسوشیتدپرس)

یک انفجار مهیب روز دوشنبه ساختمان سفارت آمریکا در بیروت را به لرزه درآورد. این انفجار آتش‌سوزی به بار آورد و به گفتهٔ پلیس تعداد نامشخصی کشته و مجروح بر جای گذاشت. چند لحظه پس از انفجار، ارتباط تلفنی سفارت قطع شد و ابر قهوه‌ای‌رنگی آسمان منطقه را پوشاند. (خبر فوری، ۱۸ آوریل ۱۹۸۳)

رابرت آمیس، رئیس سازمان سیا در لبنان در آن بعدازظهر خنک روز دوشنبه ملاقاتی با هشت مأمور مخفی سیا ترتیب داده بود. آمیس که از طرف سیا به سمت کارشناس امور خاورمیانه برگزیده شده بود برای مشورت‌هایی به بیروت بازگشته بود این نه نفر در یکی از طبقات ضلع شمالی ساختمان سفارت در اتاقی که منظرهٔ جالبی به طرف دریای مدیترانه داشت تشکیل جلسه داده بودند در پایین ژاندارم‌های لبنانی که در اتاقک‌های نگهبانی رنگ‌آمیزی شده با رنگ‌های سفید و قرمز به نگهبانی مشغول بودند مشاهده کردند که یک کامیون سیاه‌رنگ به آنجا نزدیک می‌شود. این غیرعادی بود. چون پارکینگ کوچک جلوی سفارت مخصوص اتومبیل‌های سفارت بود، ولی رانندهٔ کامیون به این مقررات توجه نداشت. اینکه کامیون چگونه پیچ تند گردش به چپ جادهٔ سنگفرش منتهی به سفارت را پیچیده و خود را به جلوی ساختمان رسانده است برای همیشه مجهول ماند زیرا کسی زنده نماند که به این سؤال پاسخ دهد.

صدای مهیب و گوش‌خراش انفجار سرتاسر بیرون را لرزاند. آمیس و هشت مأمور مخفی‌اش در درون دود سیاهرنگی که تمام طبقات ساختمان هفت‌طبقه را در خود فرو برده بود کشته شدند و سرفرماندهی جاسوسی سیا در لبنان از بین رفت. نگهبانان لبنانی به معنی واقعی تکه‌تکه شدند. پس از یک هفته جست‌وجو در زیر آوارها، جمعاً ۱۳ جسد و یا قطعات بدن انسانی در پلاستیک‌های آبی‌رنگ جمع‌آوری شد و بیش از یکصد نفر هم زخمی شدند. تا آن روز این انفجار بمب از طریق یک اقدام انتحاری، بزرگ‌ترین اقدام تروریستی علیه مأمورین آمریکایی شناخته می‌شد ولی این تازه اول کار بود.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان