دانلود و خرید کتاب بازی درمانی و قصه درمانی بر تربیت کودکان مهدیه فدایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازی درمانی و قصه درمانی بر تربیت کودکان اثر مهدیه فدایی

کتاب بازی درمانی و قصه درمانی بر تربیت کودکان

معرفی کتاب بازی درمانی و قصه درمانی بر تربیت کودکان

کتاب بازی درمانی و قصه درمانی بر تربیت کودکان نوشتهٔ مهدیه فدایی است. انتشارات امتیاز این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب بازی درمانی و قصه درمانی بر تربیت کودکان

در روان‌شناسی کودک روش‌های مختلفی برای تشخیص و درمان مشکلات کودک و نوجوان وجود دارد که از جملهٔ این روش‌ها می‌توان به بازی‌درمانی و قصه‌درمانی اشاره کرد.این روش‌ها در کنار رویکردهای دیگر روان‌شناسی مانند رویکرد تحلیلی، شناختی و رفتاری، کودکان را با فقدان‌ها، هراس‌ها و اضطراب‌ها به‌گونه‌ای غیر‌مستقیم مواجه می‌سازد و به کودکان کمک خواهد کرد تا راحت‌تر بتوانند با چالش‌ها و مشکلات پیرامون خود مواجه شوند و همچنین پاسخ مناسبی برای سؤالات پیش روی خود بیابند. نقش بازی درمانی و قصه درمانی بر تربیت کودکان موضوعی است که در این کتاب بررسی می‌شود.

خواندن کتاب بازی درمانی و قصه درمانی بر تربیت کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی و افرادی که با کودکان در ارتباط هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازی درمانی و قصه درمانی بر تربیت کودکان

«استفاده از جدول تشویقی یکی از راههایی است که رفتار کودک را به وضوح و سادگی نمایش می دهد. برای راحتی استفاده از جدول بهتر است که ساده و آسان طراحی شود. این جدول را می توان از سن سه سالگی برای کودکان استفاده کرد. برای کودکان ۳ تا ۴ ساله ۵ خانه برای کودکان ۴ تا ۵ ساله ۱۰ خانه و برای کودک پنج سال به بالا ده خانه یا بیشتر در نظر گرفته می شود.

بچه های پرتحرک صبر و تحمل کمتری دارند و به همین دلیل بهتر است برای آنها خانه های کمتری در نظر بگیرید. بهتر است ستاره ها در دسترس کودک نباشد، اما می توانید زمان چسباندن ستاره ها این کار را به کودک محول کنید. شما در کنار هر فعالیتی که در جدول می نویسید از کودک بخواهید نقاشی آن را نیز داخل جدول ترسیم کند. برای تثبیت رفتارهای مثبت کودک بهتر است در جدول بیش از ۳ رفتار نویسید و هنگامی که آن رفتارها به عادت تبدیل شد از جدول حذفشان کنید و رفتارهای جدیدی را جایگزین کنید. این جدول باعث درونی شدن رفتارهای کودک و تبدیل شدن به عادت مثبت می شود و شخصیت کودک را می سازد و همچنین باعث می‌شود کودک با مفاهیمی از جمله صبر و بردباری و تلاش آشنا شود و برای رسیدن به خواسته هایش تلاش کند و صبر داشته باشد.

به کمک کودک مقوایی را انتخاب کرده و جدولی طراحی کنید. کارهایی را که فکر می‌کنید نیاز دارد در وجود کودک نهادینه شود با همفکری و مشورت با کودک در ستون سمت راست جدول یادداشت کنید و روبروی آن فضایی را برای چسباندن ستاره ها در نظر بگیرید هر رفتار درست می تواند با یک ستاره پاداش داده شود پس با او قرارداد ببندید که هر سه ستاره یک جایزه دارد. در ابتدای امر استفاده از این جدول، به تعداد کمی ستاره دریافتی جایزه می دهیم و کم کم تعداد ستاره ها را بیشتر می کنیم تا این رفتار کم کم به صورت عادت در بیاید. بنابراین طی این فرایند کودک تعهد به وظایف قانونمندی مدیریت و رفتار سالم را آموزش می بیند.

لازم است که در تمام این مسیر هیچگونه استثنا و یا بخششی برای کودک قائل نشوید و کاملاً قاطعانه برخورد کنید و از این ابزار به عنوان تهدید استفاده نکنید. توجه داشته باشید که کودک با خواهش، التماس، گریه و لوس کردن نباید از شما برچسب بگیرد و بر چسب فقط بر مبنای اجرای قوانین به کودک تعلق می گیرد.‌»

کاربردهای میدان های الکترومغناطیسی و اثرات آن ها بر سلامتی انسان
علی حامدی
تعزیه در گیلان جلد (۲)
فرامرز طالبی
پشمک طلای فهمیده
علی فتحی لقمان
دیدنی های خواندنی؛ رنگو
جاستین فانتس
بلند مرتبگی و مشارکت زنان در آموزه های قرآن
سمیه مقیمی
برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی
آرش سلطانعلی
فلسفه تحلیلی در قرن بیستم
اورام استرول
نظرسنجی‌های خارجی انتخابات دهم ریاست جمهوری
حسین علی مددی
ماموریت درود بر مریم
اندی وایر
نقش هنر، ادبیات و شعر در فرآیند هویت یابی کودکان
مریم سلیقه
رابطه یادگیری خودتنظیمی و اهمال کاری با تشویق در مدرسه بر دانش آموزان مقطع متوسطه
نسرین ابراهیمی
ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز (جلد دوم)
الیانور اسکلنکر
تاج گذاری خورشید
سمانه ریاضتی
هایکوهای طنزآمیز
استیون ادیس
هاناهاکی
مبینا پوست چینیان
کلاسی از جنس واقعه
محمدرضا نیستانی
دختری که در اعماق دریا افتاد
اکسی اوه
محافظ روح
جوئل اوستین
اهدافت را بنویس تا اتفاق بیفتد
رابرت کیوساکی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان