دانلود و خرید کتاب مبانی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار امیرحسین باوفا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار اثر امیرحسین باوفا

کتاب مبانی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مبانی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

کتاب مبانی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار نوشتهٔ امیرحسین باوفا و فاطمه میرزائی در انتشارات نور علم چاپ شده است.

درباره کتاب مبانی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

با توجه به تغییر سرفصل‌های دروس توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با هدف تأمین نیاز علمی کشور در خصوص حوزه‌های مرتبط با بورس اوراق بهادار ، موجب شد تا کتاب حاضر تألیف شود . برای ایجاد توازن میان مباحث تئوری و عملی در تهیه کتاب حاضر از قوانین و مقررات، مقالات، تجربیات ارزشمند اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور، کارشناسان و متخصصین دارای تجربیات علمی و عملی در حوزهٔ سرمایه‌گذاری و بورس اوراق بهادار بهره‌برداری شده است.

فصل اول با عنوان «کلیات سرمایه‌گذاری و بورس اوراق بهادار» با هدف تشریح مقدمات، اصطلاحات و مطالب در حوزهٔ سرمایه‌گذاری و بورس اوراق بهادار ارائه شده است. تاریخچه، مفاهیم، مبانی، کلیات سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار، آشنایی با کلیات و مطالب پایه بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار برای تبیین بهتر مطالب کتاب حائز اهمیت است، بنابراین مفاهیم و اصطلاحات بازار بورس اوراق بهادار شامل سرمایه‌گذاری، انواع بازار، انواع بورس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، آشنایی با شرکت‌های کارگزاری به‌عنوان نهاد واسطه‌گری مالی‌، انواع شرکت‌ها‌، انواع سرمایه‌گذاران‌، سال مالی‌، صورت‌های مالی‌، آشنایی با مجامع‌، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک‌، خرید و فروش آنلاین، تحلیل بنیادین، تحلیل تکنیکال‌، روش‌های کسب درآمد از بورس، پرتفوی سهام و مزایای آن، انواع بازارهای بورسی، سهم، حق تقدم، نماد معاملاتی، وضعیت نماد معاملاتی، دامنهٔ نوسان قیمت سهام، قیمت پایانی سهام، حجم مبناء، سهام آزاد شناور، گروه معاملاتی، تأمین مالی، سود هر سهم، سود تقسیمی هر سهم، نسبت سود تقسیمی هر سهم، سود باقی‌مانده، شاخص‌های بورس، انواع سفارش و انواع ریسک از مهم‌ترین مطالب ارائه‌شده است.

و فصل دوم با عنوان «اوراق بهادار اسلامی (صکوک)» با هدف تشریح مقدمات معاملات از منظر دین مبین اسلام و روش‌ها و ابزارهای تأمین مالی اسلامی ارائه شده است. در این فصل باتوجه‌به سرفصل‌های اعلام شده توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، مطالب موردنیاز دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث سرمایه‌گذاری در حوزهٔ «اوراق بهادار اسلامی (صکوک)» بر اساس قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و منابع علمی و پژوهشی معتبر تشریح شده است. کلیهٔ مطالب در حوزه‌های تئوری، عملی، قوانین و مقررات و پژوهشی تشریح شده است.

 انتشار انواع اوراق بهادار اسلامی تحت عنوان صکوک یکی از نوآوری‌‎های سنوات اخیر در حوزهٔ پولی و مالی اسلامی است. این اوراق به‌صورت کلی برای تأمین مالی دولت، نهادها و سازمان‌های وابسته به دولت و بنگاه‌های اقتصادی منتشر می‌شود. این اوراق براساس عقود اسلامی طراحی شده و جایگزین مناسبی برای اوراق بهادار ربوی غیراسلامی است. انتشار اوراق بهادار صکوک براساس احکام مقدس دین مبین اسلامی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بانکداری و مالیهٔ اسلامی است و به‌عنوان ابزاری برای توسعهٔ اقتصاد اسلامی محسوب می‌شود. در فرآیند اجرایی انتشار این اوراق کلیهٔ اصول بنیادی اقتصاد اسلامی رعایت می‌شود.

کتاب مبانی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ کتاب حاضر به دانشجویان، مدیران مالی، حسابداران و علاقه‌مندان به مطالعه در حوزهٔ سرمایه‌گذاری و بورس اوراق بهادار پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان