دانلود و خرید کتاب رهایی از والدین نابالغ لینزی سی. گیبسن ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهایی از والدین نابالغ اثر لینزی سی. گیبسن

کتاب رهایی از والدین نابالغ

معرفی کتاب رهایی از والدین نابالغ

کتاب الکترونیکی «رهایی از والدین نابالغ» نوشتهٔ لینزی سی. گیبسن با ترجمهٔ مریم تقدیسی در انتشارات اژدهای طلایی چاپ شده است. رهایی از والدین نابالغ به خوانندگان کمک می‌کند تا با استفاده از ابزارهای عملی و تمرینات، مرزهای عاطفی خود را تعیین کرده و استقلال عاطفی خود را بازپس گیرند. 

درباره کتاب رهایی از والدین نابالغ

کتاب رهایی از والدین نابالغ برای افرادی که از روابط ناسالم با والدین عاطفی نابالغ رنج می‌برند، ترفندهایی برای استقلال عاطفی ارائه می‌دهد. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا علائم نابالغی عاطفی را تشخیص دهند و خود را از تأثیرات منفی آن‌ها محافظت کنند. همچنین به بازشناسی احساسات و نیازها و کسب استقلال عاطفی خود بپردازند. کتاب شامل تمرینات عملی و مثال‌های کاربردی است که به خوانندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از رفتارهای والدین نابالغ خود داشته باشند و راهکارهایی برای بازسازی زندگی عاطفی خود بیابند. گیبسون که روانشناس بالینی است، تجربیات خود را در این کتاب با زبانی ساده و روان به اشتراک می‌گذارد تا خوانندگان بتوانند از راهکارهای ارائه‌شدهٔ آن بهره‌مند شوند.

کتاب رهایی از والدین نابالغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی پیشنهاد می‌شود که در دوران کودکی با والدین عاطفی نابالغ بزرگ شده‌اند و در جست‌وجوی راهی برای بازپس‌گیری استقلال عاطفی و بهبود روابط خود هستند. کتاب رهایی از والدین نابالغ همچنین به روان‌شناسان و روان‌درمانگرها پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب رهایی از والدین نابالغ

«رابرت، پدر فرانک، که از مادرش طلاق گرفته بود، اغلب نیمه‌شب‌ها بعد از اینکه مست می‌کرد، به او زنگ می‌زد. رابرت به او می‌گفت که بیرون آپارتمان مانده و از فرانک می‌خواست بیاید و او را ببرد. وقتی رابرت بیمار شد، از فرانک خواست در بیمارستان کنارش بماند و دلیلش این بود که: «چون کس دیگری را ندارم». فرانک دلش برای پدرش می‌سوخت و نمی‌توانست بگوید «نه». مشکلات پدر به‌تدریج فرانک را بیشتر درگیر خود کرد و زندگی و کارش را تحت‌تأثیر قرار داد. فرانک آن‌قدر مشکلات رابرت را از آنِ خود می‌دانست که به فکرش خطور نمی‌کرد پدرش هم باید بخشی از مسئولیت زندگی خودش را برای سر پا ماندن برعهده بگیرد.

بدون شک افراد سالم و بالغ هم گاهی به کمک نیاز دارند، ولی روش آن‌ها متفاوت است. وقتی کمک می‌خواهند شرایط فرد مقابل را هم در نظر می‌گیرند و به او اجازهٔ «نه» گفتن را می‌دهند. آن‌ها از شما انتظار ندارند همهٔ کارهایتان را متوقف کنید و به کمک آن‌ها بشتابید، و درعین‌حال از کمک‌های شما هم قدردانی می‌کنند. برعکس، افراد ن. ا. هم فشار احساسی به شما تحمیل می‌کنند و هم این احساس را به شما می‌دهند که واقعاً کمکی به آن‌ها نکرده‌اید.

احساس خستگی و نگرانی می‌کنید

گرفتار شدن در سیستم روابط نابالغ احساسی شما را خسته می‌کند، چون مسئولیت احساسی سنگینی از سوی آن‌ها بر دوش شماست. شما در روابطتان با افراد یا والدین ن. ا. در مقایسه با دیگر افراد، انرژی روانی بیشتری صرف می‌کنید.

همچنین همیشه منتظر اتفاق بعدی هستید، چون اضطراب‌هایی که وارد می‌کنند شما را دچار نگرانی مزمن می‌کند. وقتی گرفتار سیستم ارتباطی‌شان شدید، دیگر همیشه نگران خلق‌وخوی آن‌ها هستید و در حالت آماده‌باش قرار دارید. این کنترل غیرارادی و بی‌وقفهٔ خلق‌وخوی آن‌ها به‌شدت فرساینده است.

افراد بالغ می‌دانند شما نمی‌توانید همیشه در دسترس باشید. آن‌ها شرایط شما را در نظر می‌گیرند و به حدومرزهای شما احترام می‌گذارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان