دانلود و خرید کتاب بررسی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۵۴ مظفر مفخمی مهرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۵۴ اثر مظفر مفخمی مهرآبادی

کتاب بررسی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۵۴

معرفی کتاب بررسی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۵۴

کتاب «بررسی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۵۴» نوشتۀ مظفر مفخمی مهرآبادی است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۵۴

در شهریور ۱۳۵۴ سازمان مجاهدین خلق بیانه‌ای ۴۰۰ صفحه‌ای در ایران و خارج از کشور منتشر کرد که مرکزیت سازمان در آن اعلام کرده بود که در روندی تکاملی، مکتب التقاط را کنار گذاشته و مکتب الحاد را انتخاب کرده است. آن ها تصمیم گرفته بودند که مذهب را رها کنند و مارکسیسم و ماتریالیسم را برگزینند بنابراین خائنان و مخالفانی را که بر شکل و ماهیت پیشین اصرار داشتند را به اعدام محکوم کردند. کتاب بررسی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۵۴، با تکیه بر اسناد، خاطرات و روایت‌های اعضای سابق سازمان مجاهدین چگونگی این تغییر را تشریح می‌کند.

کتاب بررسی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۵۴، جریان مربوط به ارتداد مرکزیت مجاهدین خلق در سال‌های ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۴ ریشه‌ها و مبانی التقاط نهفته در آموزش‌ها و باورهای این گروه را بررسی کرده و توضیح می‌دهد. این کتاب همچنین گفت‌و‌گوهای مستقیم با بعضی از شاهدان، ارائۀ سندههای بی‌واسطه از عاملان جنایت‌های ایدئولوژیک و بیان نظرهای گوناگون دربارۀ حوادث را در برمی‌گیرد.

برای نوشتن کتاب بررسی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۵۴ از اسناد کتبی موجود در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، منابع مکتوب گروه‌ها و سازمان‌های مطرح مانند اعلامیه‌ها، جزوه‌ها، نشریه، کتاب‌ها و مقالات محققان استفاده شده است؛ اما ازآنجایی‌که هدف از این کتاب، تدوین بخشی از تاریخ شفاهی ایران معاصر است، بخش عمدۀ مطالب به مصاحبه‌های حضوری با افراد مرتبط با موضوع اختصاص دارد. این کتاب نخست در سال ۱۳۸۴ منتشر شد و در این نسخه متن کامل بیانیۀ تغییر ایدئولوژی، جزوه سبز و نامۀ مجتبی طالقانی به پدرش اضافه شده است.

خواندن کتاب بررسی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۵۴ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی و مستند و علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بررسی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۵۴

«سازمان مجاهدین خلق ایران در شهریورماه ١٣٤٤ توسط سه نفر به نام‌های محمد حنیف نژاد، سعید محسن و عبدالرضا نیک‌بین رودسری معروف به (عبدی) تأسیس شد. این افراد در جریان فعالیتهای سیاسی دورۀ نخست‌وزیری دکتر علی امینی در چارچوب سازمان دانشجویان جبهه ملی دوم و بخش دانشجویی نهضت آزادی ایران فعالیت داشتند و از این راه با یکدیگر آشنا شده بودند. حنیف نژاد و سعید محسن از مسئولان انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بودند نیک‌بین نیز با نهضت آزادی همکاری می‌کرد؛ ولی فعالیت‌هایش - نسبت به آن دو - نمود مذهبی کمتری داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۱۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان