دانلود و خرید کتاب روان و تأثیرات آن بر سلامت جسم محمدعرفان ارباب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب روان و تأثیرات آن بر سلامت جسم

کتاب روان و تأثیرات آن بر سلامت جسم نوشتۀ محمدعرفان ارباب و ارغوان هاشمی اعلاء و مسعود ارباب و طاهره هاشمی در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب روان و تأثیرات آن بر سلامت جسم

روانشناسی و روانپزشکی دو حوزۀ علمی مهم هستند که به مطالعۀ روان و ذهن و تأثیرات آن بر سلامت جسم انسان می‌پردازند. این دو حوزه از علوم سلامت نه‌تنها در مواردی که با اختلالات روانی و روانپزشکی مرتبط هستند بلکه در تمامی جنبه‌های زندگی روزمره تأثیرگذار هستند. کتاب روان و تأثیرات آن بر سلامت جسم، به بررسی چگونگی تشخیص تأثیرات روان بر جسم و اهمیت بی‌پایان موضوع روانشناسی و روانپزشکی در زندگی روزمره پرداخته است. خواندن این کتاب در جهت ارتقا و بهبود سلامت روان و سلامت جسم مفید خواهد بود.

کتاب روان و تأثیرات آن بر سلامت جسم در ۴ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از:

فصل اول: مفاهیم پایه

فصل دوم: انواع اختلالات روانی-جسمی

فصل سوم: علائم، عوارض و تشخیص

فصل چهارم: پیشگیری و درمان

خواندن کتاب روان و تأثیرات آن بر سلامت جسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی عمومی و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روان و تأثیرات آن بر سلامت جسم

«در سال‌های اخیر مطالعات متعددی در رابطه با مذهب و اهمیت آن در تأمین بهداشت روانی در جای جای دنیا صورت گرفته است. معنویت سهم مهمی در کیفیت زندگی برای بسیاری مردم در سراسر جهان دارد. معنای زندگی، ایمان و اتصال به یک موجود روحانی سهم قابل توجهی را در بالا بردن کیفیت زندگی و فراتر بردن سلامت روان دارد. احکام و فرامین مذهبی ممکن است بر دو شکل بر سلامت روانی اثر بگذارد: رفتارهای فردی را شکل دهد و نگرش نسبت به دیگران را تغییر دهد، همچنین می‌تواند سلامت کلی را با تشویق رفتارهای سالم بهبود بخشد و اعمالی (مانند رژیم غذایی، مقررات جنسی و محدودیت بر روی مصرف مواد اعتیاد آور) که اغلب می‌تواند به بهبود سلامت جسمی، بهبود کلی رفاه و سلامت روانی کمک کند. در مقابل حفظ سلامت روانی نیز دارای اثر مثبت بر روی یک زندگی سالم معنوی دارد. تعدادی از مطالعات بالینی و اپیدمیولوژیک به خوبی نشان داده اند که معنویت می تواند تحت برخی شرایط به جلوگیری از افسردگی کمک کند به عنوان مثال طی مطالعه ای در زنان مسن مبتلا به شکستگی لگن مشخص گردید که شیوع و شدت افسردگی و عوارض روانی ناشی از شکستگی لگن در زنانی که دارای اعتقادات مذهبی هستند به مراتب کمتر بوده و وضعیت حرکتی بهتری در این زنان مشاهده می شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان