دانلود و خرید کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی میترا رضایی عرب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی اثر میترا رضایی عرب

کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی

معرفی کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی

تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی؛ سازگاری، صمیمت، دل‌زدگی زناشویی و روابط جنسی کتابی از میترا رضایی عرب، سحر خانی و زهرا میرسلیمانی است. این کتاب را انتشارات آپریس منتشر کرده است.

درباره کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی

عشق و محبت بین زن و شوهر از ارکان اصلی نظام خانواده است. امـا باگذشت زمان و سپری‌شدن شوروشوق دوران نخستین ازدواج، گاه این فکر به ذهن همسران می‌آید که بعد از چند سال زندگی میزان علاقه آنان نسبت به هم چقدر تغییر کرده است. باتوجه‌به اهمیت خانواده در جامعه و تأثیر غیرقابل‌انکار آن بر افراد، تحقیق و پژوهش در موضوعات مربوط به خانواده، بسیار صورت‌گرفته است. همچنین باید اشاره کرد که در میان تحقیقات و تألیفات پرداخته شده به خانواده آثار روان‌شناسان غربی نیز بسیار به چشم می‌خورد؛ چراکه اهمیت نهاد خانواده مسئله‌ای عام و برای تمام جوامع است و از طریق اصلاح روابط اعضای خانواده به‌خصوص همسران می‌توان بسیاری از مشکلات افراد و جامعه را مرتفع نمود ازدواج موفق و رضایت‌مندانه مستلزم سطح پایداری از سازگاری زوج‌هاست سازگاری زناشویی دارای ابعاد مختلفی است که تحت‌تأثیر عوامل گوناگون قرار می‌گیرد چگونگی ساختار قدرت در خانواده، نقش مهمی در رضایت زناشویی دارد. هرگاه زوجین قادر نباشند در مـورد چگونگی توزیع قدرت به توافق برسند سازگاری زناشویی تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت. در رابطه با زندگی زناشویی عواملی وجود دارد که شناخت و عمل به آن موجب سازگاری زن و مرد می‌شود.

باتوجه‌به اهمیتی که سازگاری در زندگی زناشویی دارد مؤلفین در کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی به دنبال تبیین و ارتقای آن با استفاده از رویکرد نوینی در روان‌شناسی تأثیر خانواده هستند. رویکرد تصویرسازی ارتباطی ایماگوتراپی بر ناخودآگاه تجارب کودکی بر انتخاب همسر و تمایل ناخودآگاه افراد برای التیام و تکمیل شخصی از طریق ارتباط تأکید می. کند تأکید عملی روی ارائه روش‌ها، فرایند و مهارت درمانی برای کمک به زوجین برای ایجاد یک ازدواج آگاهانه است؛ بنابراین با استفاده از کمک درمانگر که در این رویکرد نقش یک تسهیل‌کننده را دارد می‌توانیم این جریان را پیش ببریم.

خواندن کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی؛ سازگاری، صمیمت، دل‌زدگی زناشویی و روابط جنسی می‌تواند به روان‌شناسان، مشاوران و بالاخص زوج و درمانگران برای ارتقای سطح کیفی کارشان کمک کند.

بخشی از کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی

«ایماگو چیست؟

ایماگو واژه لاتین کلمه ایمج یا همان تصویر هست در رابطه درمانی به طور اختصاصی به ناهشیار تصویر مفهومی و خیالی عشق آشنا که در کودکی فرد شکل‌گرفته و بدون تغییر به بزرگسالی نیز راه پیدا می‌کند، اشاره دارد (مساعد، ۱۳۸۷). رشد ایماگو در درجه اول به تعاملات ابتدایی با والدین یا بزرگسالان مهم زندگی کودک مربوط است. باتوجه‌به مفهوم فردی ساخته شده از عشق، شخص الگوهای بقایا رفتارهای خاصی از خود نشان می‌دهد از طریق بیان یا منع ویژگی‌های شخصیتی تا دوست داشته شود و ایمن بماند (قائمی، ۱۳۸۹). حتی بهترین والدین هم در ارضای تمامی انتظارات و نیازهای کودک خود ناتوان هستند. ایماگو فرد آمیخته‌ای از رفتارهای مثبت و منفی است که او در ارتباط با افراد مهم زندگی خود آن را به کار می‌گیرد فاطمی و همکاران، ۱۳۹۶).

همان‌طور که ما در بزرگسالی به دنبال عشق هستیم به طور ناخودآگاه به دنبال افرادی هستیم که با تصاویر ذهنی ما هم‌خوان بوده و به ما اجازۀ پرورش خصوصیات قابل‌بیان یا ویژگی‌هایی که در کودکی نمی‌توانستیم ابراز کنیم را بدهند (میرزا حسینی و موحدی ۱۳۹۴).

ایماگوتراپی چیست؟

آگاه

تصویرسازی ارتباطی فرایندی است که در آن به زوج‌ها آگاهی و اطلاعات و مهم‌تر از آن آموزش داده می‌شود که در مورد جنبه‌های ناخودآگاه روابط خود، شوند و به‌جای اینکه سعی کنند تعارض‌های خود را به‌صورت سطحی حــل کنند به بررسی ریشه آن‌ها بپردازند رابینز (۲۰۰۵) این دیدگاه معتقد است که مراحل رشد دوران کودکی به‌خصوص روابط اولیه فرد با والدین بر روابط زناشویی تأثیر دارد انتخاب همسر در روابط زناشویی فقط یک فرایند آگاهانه نیست، بلکه بخش مهمی از آن ناخودآگاه بوده و نتیجه نیاز به تکمیل مراحل ناتمام دوران کودکی و التیام زخم‌های عاطفی است خوئی امینی و همکاران ۱۳۹۳). در این روش همسران می‌توانند با درک فرایندهای ناخودآگاه در خود و همسرشان، مهارت‌هایی را برای التیام زخم‌های کودکی و ایجاد رفتارهای سالم یاد بگیرند و با تبدیل ازدواج و رابطه ناخودآگاه به ازدواج آگاهانه، عشق و صمیمیت موردنیاز خود را به دست آورند (شلی، ۲۰۱۵).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۸۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان