دانلود و خرید کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ترجمه سعیده فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مغازه خودکشی اثر ژان تولی

کتاب مغازه خودکشی

نویسنده:ژان تولی
انتشارات:انتشارات آنان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مغازه خودکشی

کتاب مغازه خودکشی نوشتۀ ژان تولی با ترجمۀ سعیده فراهانی در انتشارات آنان به چاپ رسیده است. این کتاب در ژانر کمدی سیاه است و زمانه‌ای را روایت می‌کند که همه‌چیز روی زمین نابود شده و در آن خودکشی عادی و شادی غیرعادی است. در چنین فضایی یک مغازه به مردم شهر خدمات خودکشی ارائه می‌کند.

درباره کتاب مغازه خودکشی

کتاب مغازه خودکشی، روایت مردمانی افسرده و مالیخولیایی است که برای پایان‌ دادن به عذاب زندگی‌شان به مغازۀ خودکشی می‌آیند و خانوادهٔ تواچ، صاحب آن مغازه، تمام تلاششان را در خدمتگزاری به مشتریان خود صرف می‌کند. زمینۀ داستان مشخص نیست؛ اما زمانه شبیه به آخرالزمان است. دوره‌ای که مردم از شدت تغییرات اقلیمی رنج می‌برند، تقریباً همه افسرده هستند، محیط زیست نابود شده و خودکشی عادی است. بیشتر مردم دلیلی ندارند که به زندگی ادامه دهند، شاد بودن و خندیدن برایشان چیز عجیبی شده و آمار خودکشی خیلی بالا است.

 تنها مغازۀ پررونق این شهر مغازه خودکشی است و امور بر وفق مراد خانوادۀ تواچ می‌گذرد که گردانندۀ این مغازه هستند. تمام داستان در این مغازه می‌گذرد و خانوادۀ ۴ نفره آن را هدایت و در آن زندگی می‌کنند. کسب‌وکار خانوادگی کوچک آن‌ها به کسانی که خواهان خودکشی هستند خدمات ارائه می‌کند. اینکه با چه جیز خودشان را بکشند، چطور بکشند و کجا این کار را انجام دهند. برای هر فرد یک راه خلاصی وجود دارد.

این فروشگاه، ابزار و ادواتی برای شیوه‌های گوناگون خودکشی می‌فروشد. از انواع سم تا طناب‌های دار، انواع سلاح کمری مناسب برای انتحار تا ویروس‌های کشنده. این خانواده هر روز وسیله‌ای جدید برای خودکشی اختراع می‌کنند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. با ورود آلن فرزند کوچک این خانواده به داستان، فضا متفاوت می‌شود. نکتۀ جالب توجه این است که در مغازه خودکشی از اسامی افراد سرشناس استفاده شده است. افراد مطرحی که دست به خودکشی زده‌اند. از برندگان جایزۀ نوبل تا دانشمندان و بازیگران سینما.

در این داستان، همه‌چیز برای تواچ‌ها خوب پیش می‌رود. آن‌ها هر روز وسایل جدیدی اختراع می‌کنند و میل به خودکشی هم رو به افزایش است تا این که آلن به دنیا می‌آید. ماجرا از وقتی جالب می‌شود که یکی از مشتریان مغازه متوجه می‌شود که این نوزاد می‌خندد. او وقتی بزرگ می‌شود برخلاف اعضای خانواده‌اش با مشتری ها خوش‌رو است. به جای اینکه به آن‌ها بگوید امیدوارم در جهان دیگر جای بهتری داشته باشید می‌گوید به امید دیدار. با ورود آلن اوضاع تغییر می‌کند و مرگ و امید در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند.

خواندن کتاب مغازه خودکشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران ادبیات داستانی در ژانر کمدی سیاه پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی نویسنده
عکس ژان تولی
ژان تولی

ژان تولی (توله) (متولد ۲۶ فوریه‌ی ۱۹۵۳، سن‌لو، مانش، فرانسه) تصویرگر، فیلمساز، نویسنده، کارتونیست و مجری تلویزیونی اهل فرانسه است. این نویسنده بیش از بیست رمان و کتاب تحسین‌شده، از جمله کتاب مشهور مغازه‌ی خودکشی را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده است. بسیاری از آثار تولی در تئاتر یا سینما مورد اقتباس قرار گرفته‌اند و کتاب‌های او نیز در ۲۴ کشور ترجمه شده‌اند. تولی به واسطه‌ی فعالیت‌های ادبی و سینمایی خود برنده‌ی جوایزی از جمله جایزه‌ی prix trop virilo شده است. او همچنین نویسنده‌ی کتاب‌های دیگری از جمله آدم‌خواران، فرشته‌ی سمی، کتابی بر پایه‌ی زندگی‌نامه‌ی شاعر فرانسوی، پل ورلن و بیوگرافی افرادی از جمله آرتور رمبو و فرانسوا ویون است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۵۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان