دانلود و خرید کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) جکی بیر ترجمه محمدرضا ترابیان اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) اثر جکی بیر

کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

معرفی کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

کتاب الکترونیکی «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» نوشتهٔ جکی بیر و تری براوتون با ترجمهٔ محمدرضا ترابیان اصفهانی و نوشین منیری منش در انتشارات گیوا چاپ شده است. هدف این کتاب آموزش کوچینگ و کمک به پرورش کوچ - معلم‌ها و در عین حال حفظ درک واقع‌بینانه و عمل‌گرایانه از سیستم مدرسه، مدیریت عملکرد و بهبود مدرسه است. بسیاری از پیشنهادات و راه حل‌ها برگرفته از مثال‌ها و سناریوهای واقعی هستند و شرایطی واقعی را برای خواننده فراهم می‌کنند تا بتواند مهارت‌های خود را توسعه دهد.

درباره کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

این کتاب دربارهٔ ارتقاء و توسعهٔ کوچینگ در مدارس است. هر مدیر مدرسه‌ای که به دنبال ایجاد پیشرفت مستمر و پایدار در یادگیری دانش‌آموزان و به‌طور همزمان بالابردن عملکرد و انعطاف‌پذیری در کارکنان مجموعه‌اش باشد، لازم است با روش‌های نوین کوچینگ آشنا شود و کوچینگ بخشی از فرهنگ آن مدرسه باشد. نویسندگان این اثر روشی ساده و در عین حال کاربردی را برای کاوش و درک جنبه‌های کلیدی آموزش کوچینگ باکیفیت در مدرسه ارائه می‌دهند. سبک نگارش کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) نیز با رویکرد کوچینگ مطابقت دارد و خواننده را تشویق می‌کند تا رفتارها و تفکرات خود را زیر سوال ببرد و به چالش بکشد و حتی بهتر کند.

در مدارس خوب، یادگیری برای معلمان و کودکان سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز، خلاقانه و با رشد همراه است. همهٔ ما با مشاهده روش انجام کارها توسط افرادی که به یادگیری، مثبت‌اندیشی، قضاوت نکردن و بالاتر از همه به شنیدن علاقه‌مندند، یاد می‌گیریم. یادگیری باید در محیطی امن انجام شود که در آن به ما امکان ریسک، آزمایش و حتی گاهی اوقات اشتباه داده شود. برای مثال فصل پرسش‌گری در مورد انواع سؤالات و بهترین زمان و مکان استفاده از آن‌ها شفاف‌سازی می‌کند. کوچ معلم توانمند کسی است که نسبت به تمامی این مسائل غنی و بامعلومات است و در انجام کوچینگ خوب مهارت دارد. او تفاوت میان مشاوره و کوچینگ و همچنین اهمیت بازخورد خوب از همکاران و کوچ‌ها را به روشنی می‌داند. این روشی صحیح برای انعکاس عملکرد و مدیریت است. 

کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به معلم‌ها، مدیران مدارس، مسئولین آموزش و سایر افرادی که به یادگیری روش‌های نوین آموزش علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌شود. این کتاب برای هر کسی که برای اولین بار است که کار کوچینگ را آغاز می‌کند یا کوچ معلم با تجربه‌ای که می‌خواهد دوباره بر روی عملکرد شخصی و حرفهٔ خود کار کند مناسب است.

بخشی از کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

«معلم در نقش کوچ باید بداند که برای عملکرد خوب، فرآیند کوچینگ باید توافقی، آزادانه و با میل دانش آموزیا همکارآموزشی منعقد شود. در مورد مدارس، توافق‌نامهٔ کوچینگ، روشی جامع و متمرکز بر راه‌حل است تا این‌که به همکار آموزشی یا دانش‌آموز بگوییم که چه کاری و چگونه انجام دهد. کوچینگ فرآیندی منعطف است که به جای «آموزش» انسان‌ها، از پتانسیل‌های درونی افراد استفاده می‌کند. می‌توانید از مکالمات رسمی و غیررسمی برای جلب تدبیر افراد و تشویق به پیشرفت استفاده کنید. اگر افراد از نقاط قوت خود استفاده کنند و فرآیند را در اختیار داشته باشند، احتمال بیش‌تری وجود دارد که ایده‌ها و تکنیک‌ها را قبول کنند. بنابراین طرز فکر خاصی مورد نیاز است (اساساً کوچینگ در مورد برقراری مکالمات مؤثرتر با کارکنان و دانش‌آموزان است و در عین حال حمایت از آن‌هاست که بهترین خودشان باشند).

مارکوس باکینگهام و کرت کافمن در کتاب خود با نام "ابتدا همهٔ قوانین را بشکنید" که شامل مطالعه‌ای است که توسط سازمان گالوپ انجام شده است، به این موضوع اشاره دارد که چه چیزی یک مدیر را لایق می‌کند. یک میلیون کارمند در یک دورهٔ ۲۵ ساله مورد بررسی قرار گرفتند و محققان دریافتند که استفاده از نقاط قوت بیش‌تر از اصلاح نقاط ضعف عملکرد را افزایش می‌دهد. آیا این برای شما آشنا به نظر می‌رسد؟ هر چند وقت یک‌بار در مدرسه بر نقاط ضعف اعضا تمرکز می‌کنیم و سعی می‌کنیم به‌جای این‌که بر روی نقاط قوت آن‌ها تمرکز کنیم، آن موارد را اصلاح کنیم؟ همچنین همه دوست داریم بدانیم چرا تمرین‌ها به خوبی انجام نمی‌شوند و آن را بزرگنمایی کنیم و نقاط قوت خود را به حداقل برسانیم یا نادیده بگیریم.

از آخرین جلسهٔ کوچینگ، درس‌های بسیار خوبی یاد گرفته‌ام. زمانی که روی نقاط قوت خود تمرکز کردم و در برخی از آموزش‌ها به این موضوع پرداختم، اعتماد به نفس بسیار بیش‌تری گرفتم. من هنوز باید در برخی از گروه‌ها پیشرفت کنم، اما صادقانه معتقدم که به من کمک کرد تا تغییرات واقعاً مثبتی ایجاد کنم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۶۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان