دانلود و خرید کتاب میکرولرنینگ رضا میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب میکرولرنینگ اثر رضا میرزایی

کتاب میکرولرنینگ

نویسنده:رضا میرزایی
انتشارات:نشر برگ و باد
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب میکرولرنینگ

کتاب میکرولرنینگ نوشتهٔ رضا میرزایی است. نشر برگ و باد این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب انقلابی در یادگیری با شکل‌گیری آموزش مجازی.

درباره کتاب میکرولرنینگ

کتاب میکرولرنینگ که شش فصل دارد، سواد دیجیتال را یک عنصر اساسی در دنیای حرفه‌ای و در بازار کار دانسته است. این سواد توانسته مزایایی در آموزش، دنیای حرفه‌ای و زندگی روزمره ارائه کند و به افراد اجازه دهد تا از فرصت‌های ارائه‌شده توسط دنیای دیجیتال، به‌طور کامل استفاده کنند و به‌طور فعال در جامعهٔ مدرن شرکت کنند. سواد دیجیتال باعث مهارت در ابزارها و مهارت‌های دیجیتال، توانایی استفادهٔ مؤثر از فناوری‌های دیجیتال و نیز جست‌وجوی اطلاعات آنلاین، مهارت‌های ارتباطی و امنیت دیجیتال شده است. رضا میرزایی گفته است که داشتن پایه‌ای قوی از مهارت‌های سواد دیجیتال می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری را باز کند و باعث موفقیت در محیط کار مدرن شود.

خواندن کتاب میکرولرنینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد سواد دیجیتال و یادگیری با شکل‌گیری آموزش مجازی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب میکرولرنینگ

«برخی از دانشمندان علوم تربیتی، انواع آموزش الکترونیکی e-learning را بر اساس ابزارهای یادگیری مختلف دسته‌بندی کرده‌اند، اما برخی دیگر از دانشمندان برای دسته‌بندی روش‌های آموزش الکترونیکی، بر معیارهای مختلفی مانند همزمانی و محتوای آموزشی تمرکز داشته‌اند. متناوباً، برخی از دانشمندان علوم تربیتی تصمیم گرفته‌اند که این انواع یادگیری الکترونیکی را به شکل ساده‌ای طبقه‌بندی کنند. آن‌ها انواع آموزش الکترونیکی را فقط در دو نوع اصلی “یادگیری الکترونیکی مبتنی بر کامپیوتر و یادگیری الکترونیکی مبتنی بر اینترنت” دسته‌بندی می‌کنند. این شیوهٔ طبقه بندی می‌تواند دقیق‌تر باشد زیرا یادگیری الکترونیکی را از یادگیری آنلاین متمایز می‌کند، و بنابراین باعث می‌شود که این دو روش یادگیری به ندرت به اشتباه به جای یکدیگر استفاده شوند. برخی از انواع روش‌های یادگیری الکترونیکی مانند CML و CAL نیازی به اینترنت ندارند، اما با این وجود باز هم جزو روش‌های یادگیری الکترونیکی محسوب می‌شوند.

۱- مدیریت یادگیری از طریق رایانه (CML)

در مدیریت یادگیری از طریق رایانه که به آن مدیریت آموزش از طریق رایانه (CMI) نیز می‌گویند، از رایانه‌ها برای مدیریت و ارزیابی فرایندهای یادگیری استفاده می‌شود. سیستم‌های مدیریت یادگیری از طریق رایانه، با پایگاه داده‌ها کار می‌کنند. این پایگاه داده‌ها حاوی اطلاعاتی هستند که دانش‌آموز باید آن‌ها را بیاموزد، و همچنین تعدادی پارامتر رتبه بندی دارند که به سیستم اجازه می‌دهد تا بر اساس خواسته‌های هر دانش‌آموز، شخصی‌سازی شود. ما در این نوع سیستم آموزش الکترونیکی با برقراری یک ارتباط دو طرفه در بین دانش آموز و رایانه، می‌توانیم تعیین کنیم که آیا دانش‌آموز به اهداف یادگیری خود رسیده است یا خیر. اگر دانش‌آموزی از آموزش خود راضی نباشد می‌تواند فرایندهای آموزشی را آنقدر تکرار کند تا بالاخره به هدف یادگیری خود دست پیدا کند. علاوه بر این، مؤسسات آموزشی با استفاده از سیستم‌های آموزشی تحت مدیریت رایانه می‌توانند اطلاعاتی که به مدیریت آموزش کمک می‌کنند را ذخیره و بازیابی کنند. این اطلاعات می‌توانند شامل اطلاعات مربوط به کنفرانس‌های درسی، مواد آموزشی، نمرات، برنامه‌های درسی، اطلاعات ثبت‌نام و غیره باشند.

۲- یادگیری به کمک رایانه (CAI)

یادگیری به کمک رایانه۱۰ که گاهی اوقات با عنوان آموزش به کمک رایانه (CAL) نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از انواع آموزش‌های الکترونیکی است که رایانه‌ها را در کنار آموزش‌های قدیمی و مرسوم به کار می‌گیرد. این نوع آموزش می‌تواند به شکل یک نرم‌افزار تعاملی باشد و برای دانش‌آموزان طراحی شود یا می‌تواند به شکل یک نرم‌افزار آموزشی باشد که در سال ۱۹۶۶ توسط پاتریک سوپس از دانشگاه استنفورد مورد استفاده قرار گرفت. از بین انواع آموزش الکترونیکی، روش‌های آموزشی به کمک رایانه، از ترکیبی از متن، تصویر، صدا و فیلم استفاده می‌کنند تا بتوانند یادگیری دانش‌آموزان را افزایش دهند. اصلی‌ترین ارزش و هدف CAI این است که تعامل را برقرار کند. CAI با کمک روش‌های مختلفی از قبیل آزمون‌ها و با استفاده از مکانیسم‌های آموزش و آزمون به کمک رایانه، باعث می‌شود که دانش‌آموزان منفعل نباشند و به فراگیران فعالی تبدیل شوند. امروزه بیشتر مدارس آنلاین و حضوری، به منظور کمک به رشد دانش و مهارت‌های دانش‌آموزان خود، از روش‌های مختلف آموزش به کمک رایانه استفاده می‌کنند.

۳- یادگیری آنلاین هم‌زمان

از انواع آموزش الکترونیکی یادگیری آنلاین هم‌زمان۱۱، این امکان را فراهم می‌کند که دانش‌آموزان از هر جای دنیا به صورت گروهی و در یک زمان بتوانند در یک فعالیت آموزشی مشارکت داشته باشند. یادگیری‌های آنلاین هم‌زمان غالباً چت‌های آنلاین و ویدئو کنفرانس‌ها را نیز در بر می‌گیرند. زیرا این دو مورد، از ابزارهایی هستند که به دانش‌آموز و معلم اجازه می‌دهند که سؤال و جواب را در بین خود رد و بدل کنند و در عین حال بتوانند ارتباط خود را با سایرین حفظ کنند. رشد سریع فناوری‌های مربوط به آموزش آنلاین باعث شده که امروزه بتوانیم به این نوع از آموزش‌های آنلاین جامعه محور، دسترسی داشته باشیم. قبل از اختراع شبکه‌های رایانه‌ای در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی، اجرای این آموزش‌های الکترونیکی همزمان، کاری غیرممکن بود. در حال حاضر آموزش الکترونیکی همزمان، به عنوان یکی از روش‌های آموزشی بسیار مفید شناخته می‌شود زیرا بسیاری از معایب آموزش الکترونیکی از قبیل انزوای اجتماعی، ارتباط ضعیف معلم با دانش‌آموز و دانش‌آموز با دانش‌آموز را از میان برداشته است. در حال حاضر آموزش الکترونیکی همزمان، به یکی از محبوب‌ترین و سریع‌الرشدترین روش‌های آموزش الکترونیکی تبدیل شده است.»

فقه القسم و النذر از شرایع الاسلام
ابوالقاسم نجم الدین جعفربن حسن (محقق حلی)
بازی با مامان و بابا
مریم اسلامی
سرنوشت موسسه های پژوهشی علوم انسانی ایران از بنیاد فرهنگ ایران تا موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی
علیرضا ملایی توانی
پس از فراغت های مدام، نیستی
احمدرضا احمدی
گفتمان هراس
احمدرضا بردبار
خیال حلاج
مقبول علوی
آدم ها - فصل ها - چشم هایی شنی
محمدامین مرشدزاده
فروشگاه عروسک های جادویی؛ یک مشکل پنگوئنی
جسی لیتل
شیوه های آبیاری و مدیریت آب در مزرعه (جلد دوم)
محمدحسین علی
تربیت بدنی در مدارس
محمد نصیری
مباحثی در فلسفه منطق و زبان؛ دلالت شناسی
سیدمحمدعلی حجتی
اوپشی دوپشی کلاس اولی می شود
زهرا زرگر
خرگوش سفید
گروه نویسندگان فناوری آسان کتاب
تعادل سنت و مدرنیته عمان
محمد مسعود صادقی
اصول دین امامیه (دفتر اول)
محمد بیابانی اسکویی
مدل ارتباطی مدیران سازمان‌های ورزشی
حمزه علی پور
سبب شناسی اعتیاد
غفار بهارلو
خِیطِ خون
محمود خسروپرست
مبانی بازاریابی ورزشی
برندا پیتز
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۴۲۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان