دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع روغن ترانسفورماتور سی. اس. ناراسیمهان ترجمه آرش آقائی فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع روغن ترانسفورماتور اثر سی. اس. ناراسیمهان

کتاب راهنمای جامع روغن ترانسفورماتور

معرفی کتاب راهنمای جامع روغن ترانسفورماتور

کتاب «راهنمای جامع روغن ترانسفورماتور» نوشتۀ سی. اس. ناراسیمهان و ترجمۀ آرش آقائی فر است و انتشارات تحفه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای جامع روغن ترانسفورماتور

راهنمای جامع روغن ترانسفورماتور، کتاب مرجع سیالات عایقی مورداستفاده در ترانسفورماتور است که هرآنچه مخاطبان باید دربارۀ روغن ترانسفورماتور بدانند در اختیارشان می‌گذارد. روغن ترانسفورماتور موضوعی میان‌رشته‌ای بین برق و شیمی است چرا که روغن معدنی نتیجۀ پالایشگاه و سیالی با ویژگی‌های شیمیایی است؛ اما در تجهیزات الکتریکی به‌ویژه ترانسفورماتور استفاده می‌شود. دکتر سی. اس. ناراسیمهان نویسندۀ کتاب و مدیر تحقیق و توسعۀ شرکت تولید روغن ساویتا، ازآنجاکه در هر دو زمینۀ شیمی و برق تخصص دارد، ‌توانسته است این کتاب را به زبانی ساده و روان بنویسد تا همم مهندسین برق و هم مهندسان شیمی از مطالب آن بهره ببرند.

اکثر کتاب‌هایی که با موضوع روغن ترانسفورماتور منتشر شده، ‌ استانداردهای بین‌المللی روغن را تفسیر می‌کنند. مشخصات فیزیکی و شیمیایی و استانداردهای روغن، اکسیداسیون، ‌ تصفیه فیزیکی و شیمیایی، گوگرد خورنده، رطوبت در سیستم عایقی متشکل از روغن و کاغذ، شناسایی میزان تخریب عایق کاغذی با ترکیبات فوران و متانول، ارزیابی وضعیت ترانسفورماتور با آنالیز گازهای محلول در روغن، روغن‌های سیلیکونی، استر و نانو سیالات و اثرات آن بر طراحی و بهره‌برداری از ترانسفورماتور از جمله موضوعاتی است که در کتاب راهنمای جامع روغن ترانسفورماتور به‌تفصیل شرح داده شده است.

راهنمای جامع روغن ترانسفورماتور در ۱۰ فصل تنظیم شده است. «فصل اول: روغن معدنی در ترانسفورماتور: مشخصات فنی، عملکرد، استانداردها و دلایل ماندگاری آن در صنعت ترانسفورماتور»، «فصل دوم: اکسیداسیون و پیری روغن: مکانیزم اثرات و پایش وضعیت»، «فصل سوم: خوردگی مس در ترانسفورماتور: بررسی علت‌ها و روش‌های پیشگیری و اصلاح»، «فصل چهارم: رطوبت در ترانسفورماتور»، «فصل پنجم: تخریب عایق کاغذی: پایش ترکیبات فوران»، «فصل ششم: متانول به‌عنوان شاخص شیمیایی برای شناسایی تخریب کاغذ»، «فصل هفتم: آنالیز گازهای محلول در روغن، گازهای سرگردان و تمایل به تولید گاز»، «فصل هشتم: ویژگی‌ها و مزایای عملکردی روغن‌های جایگزین روغن معدنی ترانسفورماتور»، «فصل نهم: مقایسۀ ویژگی‌های عایقی و حرارتی روغن‌های استر با روغن معدنی و تأثیر آن بر طراحی ترانسفورماتور» و «فصل دهم: استفاده از نانوسیلات به‌عنوان عایق مایع در ترانسفورماتور».

خواندن کتاب راهنمای جامع روغن ترانسفورماتور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مهندسان شیمی و مهندسان برق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای جامع روغن ترانسفورماتور

««ترانسفورماتور یک تجهیز الکتریکی استاتیک متشکل از حداقل دو سیم‌پیچی عایق شدهٔ جداگانه است که در یک مدار مغناطیسی متشکل از هستۀ آهنی قرار گرفته‌اند. سیم‌پیچی‌ها نسبت به هم و هسته عایق هستند. ترانسفورماتور، ‌انتقال جریان و ولتاژ بین دو سیم‌پیچی را امکان‌پذیر می‌سازد. انتقال انرژی الکتریکی از یک سیم‌پیچ به سیم‌پیچ دیگر بر اساس اصول الکترومغناطیس و القای مغناطیسی صورت می‌گیرد.»

نظرات کاربران

کاربر 2800088
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

کتاب خوبیه. خوب هم ترجمه شده. مترجم و ویراستاران فنی اون هم متخصص همین رشته هستند.

کاربر 2451640
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

کتاب خیلی خوبیه برای دانشجویان و مهندس‌های برق و شیمی.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۱۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۱۹۰,۰۰۰
تومان