دانلود و خرید کتاب تأثیر اختلالات فکی - دندانی بر تولید گفتار علی سعدالهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأثیر اختلالات فکی - دندانی بر تولید گفتار اثر علی سعدالهی

کتاب تأثیر اختلالات فکی - دندانی بر تولید گفتار

معرفی کتاب تأثیر اختلالات فکی - دندانی بر تولید گفتار

کتاب تأثیر اختلالات فکی - دندانی بر تولید گفتار نوشتهٔ علی سعدالهی، الهام فاطمی و لاله شاهرخی راد است. انتشارات تحفه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تأثیر اختلالات فکی - دندانی بر تولید گفتار

یکی از علت‌های ساختمانی اختلالات تولید، اشکالات فکی - دندانی است که بر تولید صداهای گفتاری تأثیر بسیاری می‌گذارد. کتاب تأثیر اختلالات فکی - دندانی بر تولید گفتار اثری درمورد اشکالات فکی - دندانی و تولید گفتار است که شامل مطالبی در زمینهٔ ساختمان طبیعی فک و دهان و زبان، تکامل اکلوژن طبیعی، مال اکلوژن، عملکرد ساختمان دهان و فک در تولید بهنجار گفتار و بدعملکردیِ ساختمانی و تأثیر آن بر تولید گفتار است. این کتاب در ۱۰ فصل نوشته شده است.

خواندن کتاب تأثیر اختلالات فکی - دندانی بر تولید گفتار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همهٔ آسیب‌شناسان و دانشجویان حوزهٔ گفتار و زبان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تأثیر اختلالات فکی - دندانی بر تولید گفتار

«فک بالا باید نسبت به جمجمه و قاعده جمجمه به فاصله نسبتا دوری منتقل شود. بخشی از رشد فک بالا به سمت پایین و جلو نسبت به قاعدهٔ قدامی جمجمه می‌باشد، در نتیجه رشد درزهای اطراف فکی (درزهایی که فک بالا را به قسمت خلفی و فوقانی مفصل می‌کند)، این درزها به نحوی قرار گرفته‌اند که حرکت ایده‌آل و مطلوب فک بالا را به طرف پایین و جلو تأمین می‌نمایند و بخش دیگر آن نتیجه گسترش سطحی و روند بازسازی استخوان می‌باشد، و فضای ناشی از حرکت پایین و جلو فک بالا در محل درزها با تکثیر استخوان پر می‌شود .پهنای درزها تغییر نمی‌کند، بلکه زواید مختلف فک بالا بلندتر می‌گردد .در هر دو طرف درز استخوان رسوب می‌کند و بنابراین استخوان‌هایی که فک بالا به آن وصل می‌باشد، نیز بزرگتر می‌گردند. پس رشد فک بالا به سمت پایین و جلو، به دلیل رانش (سطح بازسازی) می‌باشد. درزهای استخوان‌های فوقانی صورت از لحاظ ساختمانی مشابه با قوس جمجمه بوده و همانند آن قابلیت رشدی مستقلی دارند، به هر حال تفکیک نیروهای مسئول جهش رشدی اولیه استخوان‌های فوقانی صورت امکان پذیر نیست. عوامل متعددی رشد استخوان‌های فوقانی صورت را کنترل می‌کند، احتمالاً یک عامل به تنهایی و مستقیم نمی‌تواند رشد آنها را کنترل کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان