دانلود و خرید کتاب سهل انگاری تحصیلی و تایید‌جویی در دانش آموزان مهناز فلاح یخدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سهل انگاری تحصیلی و تایید‌جویی در دانش آموزان اثر مهناز فلاح یخدانی

کتاب سهل انگاری تحصیلی و تایید‌جویی در دانش آموزان

معرفی کتاب سهل انگاری تحصیلی و تایید‌جویی در دانش آموزان

کتاب «سهل انگاری تحصیلی و تایید‌جویی در دانش آموزان» نوشتۀ مهناز فلاح یخدانی است و انتشارات کلید پژوه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سهل انگاری تحصیلی و تایید‌جویی در دانش آموزان

کارکردهای اجرایی در حوزه‌های آموزش، پیشرفت تحصیلی و سلامت روان افراد، نقش مهم و محوری دارد. کارکردهای اجرایی یک مفهوم واحد است که شامل کارایی افراد برای کسب دانش و چگونگی حل مشکلات در ۹ حوزه (توجه، تنظیم هیجان، انعطاف‌پذیری، کنترل مهاری، آغازگری، سازماندهی، برنامه‌ریزی، خودپایشی و حافظه کاری) می‌شود. در طول دهۀ گذشته، به نقش این کارکردها در حوزه‌های عصب روان‌شناختی، شناخت و آموزش توجه زیادی شده است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کارکردهای اجرایی بر پیشرفت تحصیلی، سلامت روان، کسب ثروت و کیفیت زندگی پایدار بیشتر از ضریب هوشی و وضعیت اجتماعی اقتصادی تأثیرگذار هستند.

کارکردهاي اجرایی و توجه، از جمله توانایی‌هایی هستند که کودکان در آینده برای یادگیری و آموزش‌های مدرسه‌ای به آنها نیاز دارند. تحقیقات نشان می‌دهند که بد رشدیافتگی کارکردهای اجرایی با اختلالات تحولی دوران کودکی ارتباط بسیار نزدیکی دارد. همچنین نقص در کارکردهایی اجرایی در کودکان می‌تواند با بالارفتن سن در آن‌ها باقی بماند و آن‌ها را در امور شخصی با مشکل جدی روبرو کند؛ بنابراین، لازم است که برای تقویت آن برنامه اقدام شود تا دانش‌آموزان مهارت‌های لازم برای موفقیت در امر یادگیری تحصیلی آینده را به دست بیاورند. کتاب حاضر به بررسی سهل‌انگاری تحصیلی و تأییدجویی در دانش‌آموزان می‌پردازد.

کتاب سهل‌انگاری تحصیلی و تأییدجویی در دانش‌آموزان در ۴ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: کارکردهای اجرایی و مولفه‌های اثرگذار بر آن»، «فصل دوم: سهل‌انگاری تحصیلی و عوامل مؤثر در بروز آن»، «فصل سوم: تأییدجویی و مولفه‌های آن» و «فصل چهارم: جمع‌بندی نهایی»

خواندن کتاب سهل انگاری تحصیلی و تایید‌جویی در دانش آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی، روان‌شناسان کودک و نوجوان و مشاوران تحصیلی یشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سهل انگاری تحصیلی و تایید‌جویی در دانش آموزان

«اوایل کودکی مرحلهٔ مهم شناخت کارکرد اجرایی است برای اینکه تغییرات چشمگیری در تکامل مغز به‌خصوص در کورتکس پیش قدامی رخ می‌دهد. رشد در کورتکس پیش قدامی به کودکان کمک می‌کند مهارت‌های کارکرد اجرایی را تلفیق کنند و نشان دهند همان‌طور که مرحلهٔ رشد تا اوایل جوانی ادامه می‌یابد مهارت‌ها نیز به رشد خود ادامه می‌دهند ولو اینکه این فرایند کند و آرام صورت بگیرد (مرکز کودک درحال‌رشد در دانشگاه هاروارد، ۲۰۱۱، بست و میلر ۲۰۱۰) زمانی که کارکردهای اجرایی دچار گسست می‌شوند رفتار، کنترل و هماهنگی کمی پیدا می‌کند و قابلیت بازداری خود را از دست می‌دهد، بنابراین پژوهش‌ها اساساً تحت‌تأثیر نیاز کاربردی به شناخت کارکرد اجرایی و نه صرفاً به‌عنوان یک کوشش نظری شکل می‌گیرند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان