دانلود و خرید کتاب من هال هستم (مانگا) اومی آیاسه ترجمه مطهره ابراهیم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من هال هستم (مانگا) اثر اومی آیاسه

کتاب من هال هستم (مانگا)

معرفی کتاب من هال هستم (مانگا)

کتاب من هال هستم (مانگا) نوشتۀ اومی آیاسه با ترجمۀ مطهره ابراهیم‌زاده و اکرم شکرزاده و ویرایش سمیه شکرزاده در انتشارات نگاه آشنا به چاپ رسیده است. این کتاب در ژانر مانگا است و در دسته‌بندی داستان‌های نوجوانان قرار دارد.

درباره کتاب من هال هستم (مانگا)

من هال هستم (مانگا) کتابی است که در قالب داستان تصویری یا اصطلاحاً مانگا نوشته شده است. مانگا رمان گرافیکی است که ریشۀ آن به کشور ژاپن بازمی‌گردد. مانگاها بیشتر مطابق با سبک‌های ژاپنی هستند. در واقع، در هنر ژاپنی فرم روایت داستان در قالب مانگا پیشینۀ تاریخی طولانی دارد. اصطلاح مانگا در ژاپن برای اشاره به کمیک و کارتون به کار می‌رود و در خارج از ژاپن، این کلمه برای اشاره به کمیک‌هایی که نخستین بار در ژاپن منتشر شده‌اند، استفاده می‌شود. کلمۀ مانگا را به تصاویر طنزآمیز ترجمه کرده‌اند و مشخصهٔ بارز آن شخصیت‌های کارتونی هستند که اغلب دارای ویژگی‌های خاصی هستند که از دیگر شخصیت‌ها متمایز می‌شوند؛ مانند اغراق بیش از حد. چنان‌که در بیشتر آن‌ها چشم‌های بزرگ به‌همراه دهان و بینی کوچک مشاهده می‌شود. این شخصیت‌ها بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند به‌طوری که بیشتر انتشارات ژاپن به مجلات کمیک استریپ اختصاص یافته‌اند. بسیاری از مردم کشور ژاپن مانگا می‌خوانند و این ژانر محدود به طیف خاصی از اجتماع ژاپن نمی‌شود. شخصیت‌های مانگا معمولاً بیش از اندازه از خود احساسات نشان می‌دهند. مثلاً هنگامی که شخصیتی گریه می‌کند، اشک‌هایش می‌توانند سطلی را پر از آب کند، زمانی که می‌خندد، دهانشان به اندازۀ چهره‌شان بزرگ می‌شود و چشمانشان به‌صورت خطی صاف درمی‌آید، هنگام عصبانیت صورت آن‌ها سرخ می‌شود و بخار از سراسر بدن به‌ویژه سر آن‌ها بیرون می‌زند و در هنگام خجالت‌زدگی، گونه‌هایشان به رنگ سرخ درمی‌آید. می‌توان به صورت کلی گفت که بیشتر مانگاها از کلیشه‌های تقریباً مشابهی برای به تصویر کشیدن احساسات در شخصیت‌ها استفاده می‌کنند. سبک بصری منحصربه‌فرد مانگا و توانایی داستان‌گویی به شیوه‌ای هنرمندانه، آن را به یکی از اشکال محبوب داستان‌گویی امروزی تبدیل کرده است که ارتباط نزدیکی با فرهنگ و جامعۀ ژاپن دارد و طیف وسیعی از موضوعات مانند عاشقانه، ورزش، علمی تخیلی، فانتزی، ترسناک و … را پوشش می‌دهد. مانگاها ابتدا در مجله چاپ می‌شدند، ولی بعدها به‌دلیل محبوبیت قابل توجهی که پیدا کردند به صورت کتاب درآمدند.

داستان من هال هستم (مانگا) در کیوتو اتفاق می‌افتد. جایی که خیلی دور نیست و دورانی را پیش‌بینی می‌کند که انسان‌ها در کنار ربات‌های انسان‌نما زندگی می‌کنند. این در واقع آیندۀ کیوتو است. کتاب دربارۀ آدم‌هایی است که بعد از تجربۀ‌های تلخ، زندگی را کنار گذاشته‌اند و اندوه فقدان آن‌ها را رها نمی‌کند. چه کسی یا چه چیزی می‌تواند این خلأ را پر کند؟ کورومی یکی از شخصیت‌های داستان است که در چنین وضعیتی قرار گرفته است. او بعد از آنکه نامزدش را در سانحه‌ای هوایی از دست می‌دهد، گوشه‌گیر می‌شود و از خواب و خوراک می‌افتد. پدربزرگش تصمیم می‌گیرد برای کمک به او از یک ربات کمک بگیرد. او رباتی به نام 01-Q را به کمک یک پزشک به شکل هال در می‌آورد و برای کورومی می‌فرستد تا به او کمک کند به زندگی عادی برگردد. اما آیا هال ربات می‌تواند جای خالی نامزد کورومی را در زندگی او پر کند؟

خواندن کتاب من هال هستم (مانگا) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار مانگا پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

mahzooni
۱۴۰۲/۱۲/۱۱

چرا جلدش با شخصیتاش یکی نبوود؟ خیلیم گیج کننده بود ؟! خب ولی دارای خوبی هم بود :)

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۹۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان