دانلود و خرید کتاب دیدگاه های نظری پیروان استراتژیک دیوید بی. زوگا ترجمه حسن ولیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیدگاه های نظری پیروان استراتژیک اثر دیوید بی. زوگا

کتاب دیدگاه های نظری پیروان استراتژیک

معرفی کتاب دیدگاه های نظری پیروان استراتژیک

کتاب «دیدگاه های نظری پیروان استراتژیک» نوشتۀ دیوید بی. زوگا و ترجمۀ حسن ولیان، پیمان قلی زاده، مصطفی مجیدی یزدی و محسن شیری بابادی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب دیدگاه های نظری پیروان استراتژیک

پیروی استراتژیک یک مفهوم جدید است و دیدگاه‌های نظری پیروی استراتژیک بر این نوع پیروی تمرکز دارد. کتاب دیدگاه‌های نظری پیروان استراتژیک، اولین کتابی است که به پیروی استراتژیک می‌پردازد و ترکیبی از اصول کلان (مدیریت استراتژیک) و خُرد (روان‌شناختی) پیروی استراتژیک است که نه‌تنها محققین در حیطه مدیریت استراتژیک را جذب می‌کند بلکه می‌تواند موردتوجه اندیشمندان در حوزۀ رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی و روان‌شناختی صنعتی قرار بگیرد.

دیوید بی. زوگا عقیده دارد، پیروان می‌توانند به اهداف استراتژیکِ سازمان‌ها در همان رویه‌ای که رهبران دنبال می‌کنند کمک کنند. در کتاب دیدگاه‌های نظری پیروان استراتژیک، دیدگاه‌هایی بحث و تحلیل می‌شوند که می‌توانند بجهت مطالعه و بررسی سؤالات در زمینه پیروی استراتژیک مورداستفاده قرار بگیرند. نقش پیروی که می‌تواند توسط افراد و سازمان‌ها به فعل تبدیل شود یک ارزش استراتژیک را دنبال می‌کند. با بررسی تئوری‌های استراتژیک، نقش استراتژیک پیروان، تشخیص داده می‌شود و در نتیجه، مفهوم نقش استراتژیک در محتوی نقش، فعالیت نقش، فرایند نقش و پویایی نقش، معرفی می‌شود. کتاب همچنین دیدگاه‌های نظری مربوط به محیط‌زیست، منابع، مبادلات و پیامدهای متناسب با موقعیت‌های استراتژیک، تصمیمات و اقدامات، تعاملات و ارزش استراتژیک را موردبحث و بررسی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب دیدگاه های نظری پیروان استراتژیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های حوزۀ مدیریت و کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیدگاه های نظری پیروان استراتژیک

«پژوهش‌ها در زمینه رهبری استراتژیک نشان داد که سازمان‌ها برای دست‌یافتن به مزیت رقابتی، دست به فعالیت‌هایی می‌زنند که برخی از آنها بر سایر سازمان‌ها تأثیر می‌گذارند یا رسیدن به نتایج را تسهیل می‌کنند. برای مثال، سازمان‌ها گاهی اوقات به طور اختیاری به‌منظور اهداف استراتژیک، از سایر سازمان‌ها تبعیت می‌کنند. ماتیو و چو (۲۰۰۱) دریافتند که شرکت‌های دیرپا، آخرین شرکت‌هایی نیستند که به بازار ورود پیدا کردند، بلکه ورود به بازار شرکت‌های دیرپا، یک انتخاب استراتژیک است، زیرا این شرکت‌ها جزء شرکت‌های ساختارمند با تضمین بالا محسوب می‌شوند. زمانی که روند بازار و تکنولوژی مسیر روشنی را در پیش گیرد، آنها می‌توانند با نیروهای برتر سهم زیادی از بازار را در اختیار گیرند. به باور آنها، این یک استراتژی پیروی عقلایی و یک انتخاب استراتژیک است. پژوهش‌ها در زمینه خریدار و عرضه‌کننده نشان می‌دهد که گاهی اوقات تأمین‌کنندگان فرایندهای شرکت‌های فروشنده را به‌منظور فرایندهای تقلیدی یا به‌خاطر اجبار استراتژیکی، فرا (یاد) می‌گیرند (فولِر و همکاران، ۲۰۰۳؛ هِیدِ و جان، ۱۹۹۰؛ هان و همکاران، ۱۹۹۳). بنابراین، چگونه شرکت‌ها در فرایند پیروی مشارکت می‌کنند و چگونه این نقش‌ها به آنها در تحقق نتایج کوتاه‌مدت و بلندمدت، یاری می‌رساند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۳۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان