دانلود و خرید کتاب پیله انتزاع؛ فلات قاره ذهنستان فرشاد نظرآقایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیله انتزاع؛ فلات قاره ذهنستان اثر فرشاد نظرآقایی

کتاب پیله انتزاع؛ فلات قاره ذهنستان

انتشارات:نشر روزگار
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پیله انتزاع؛ فلات قاره ذهنستان

کتاب پیله انتزاع؛ فلات قاره ذهنستان نوشتۀ فرشاد نظرآقایی است. این کتاب را نشر روزگار منتشر کرده است.

درباره کتاب پیله انتزاع؛ فلات قاره ذهنستان

ادبیات، فلسفه و داستان سه عنصر اصلی مجموعهٔ «کتاب‌های جنون استعاری» را تشکیل داده است. «مخمصهٔ وجود»، «ورطهٔ عدم»، «منستان، ایالات متحدهٔ شناختی، اقلیم خودمختار هیجانی» و پیله انتزاع، فلات قاره ذهنستان (کتاب سوم) عناوین چهارگانهٔ مجموعه کتاب‌های جنون استعاری است. کتاب پیله انتزاع، فلات قاره ذهنستان سفری است به اولین لحظه‌های زندگی؛ به دنیایی که نه کتاب‌های تاریخ طبیعی و نجوم، بلکه دانش فلسفه شناخت آن را برایمان ممکن کرده است.

خواندن کتاب پیله انتزاع؛ فلات قاره ذهنستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به فلسفه، مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب پیله انتزاع؛ فلات قاره ذهنستان

«خط فرزندان زیادی دارد و سطوح مختلف دوبعدی، همگی نوردیده‌های او هستند

هندسه فرزند مکان، نقطه فرزند هندسه و خط فرزند نقطه است. سطوحِ مختلف همگی، فرزندان خط‌اند. مستطیل و لوزی برادران مربع هستند و بیضی، سهمی و هذلولی خواهران دایره‌اند. شش‌ضلعی و هشت‌ضلعی هم برادران پنج‌ضلعی‌اند. مثلث متساوی‌الاضلاع و متساوی‌الساقین خواهران مثلث قائم‌الزاویه‌اند. احجام مختلف فرزندان سطح‌اند. مکعب‌مستطیل برادرِ مکعب مربع، استوانه برادرِ مخروط و کُره خواهرِ مکعب‌هاست. هر چند احجام و سطوح، همگی فرزندانِ هندسه هستند، اما در نهایت، نسبتِ دقیقِ بین بچه‌ها، نوه‌ها، نتیجه‌ها، نبیره‌ها و ندیده‌های هندسه به‌درستی مشخص نیست. از یکی شنیده‌ام که هندسه تک‌فرزند است و نقطه تنها نوردیدهٔ اوست. شایعه شده که نقطه هم تک‌فرزند است و خط تنها بچهٔ اوست. اما این‌گونه که از شواهد مشخص است، خط فرزندانِ زیادی دارد و سطوحِ مختلفِ دوبعدی، همگی نوردیده‌های او هستند. مثلث، مربع، مستطیل، لوزی، ذوزنقه، پنج‌ضلعی، شش‌ضلعی، دایره، بیضی و غیره همگی از بچه‌های هفت‌خط خط و نتیجه‌ای‌های هندسه هستند، بااین‌حال، سطح خیلی پر اولادتر از خط است و نوردیده‌های قدونیم‌قد و تپل‌مپلی زیادی دارد. کُره، مکعب، استوانه، هرم و ده‌ها شکلِ سه‌بعدی دیگر از فرزندانِ سطح و نبیره‌های هندسه هستند. به‌تازگی زادوولد خطوط و سطوح در ذهنستان، از حدِ متعارف فراتر رفته و جمعیتِ خاندانِ هندسه به شکلِ سرسام‌آوری افزایش‌یافته است.

سطوحِ مختلف همگی بچه‌های هفت‌خط خط‌اند

 هندسه با فرزندانِ دلبندش؛ نقاط، خطوط، سطوح، احجام و نوه‌ها، نتیجه‌ها، نبیره‌ها و ندیده‌های دوست‌داشتنی‌اش در حکمِ شهروندانِ فرهیختهٔ شناختستان، روزگارِ خوش و زندگیِ خوب و آرامی را در ذهنستان سپری می‌سازند. آنها معمولاً اوقاتِ روزانهٔ خود را در سرسراها و تفرجگاه‌های زیبایِ شناختستان می‌گذرانند و در کمالِ آرامش و صلح و صفا و صمیمیت به بازی و سرگرمی می‌پردازند. اعضای خاندانِ بزرگِ هندسه همراه با قوم و قبیله و عشیره‌اش، در مزارعِ حاصلخیزِ شناختستان می‌چرند و از مواهبِ خدادادی‌اش بهره می‌برند. سطوحِ مختلف که همگی بچه‌های هفت‌خط خط‌اند، در همراهی با احجام گوناگون، مهارتِ فوق‌العاده و کم‌نظیر خود را در انجامِ حرکاتِ آکروباتیک و موزون، برای اهالیِ شناختستان به نمایش می‌گذارند و موجباتِ سرخوشی و لهوولعب آنها را فراهم می‌سازند. اوضاع در ذهنستان به همین منوال و بر طبقِ مرادِ فرزندانِ هندسه پیش می‌رود، تا اینکه یک شب هندسه در خوابِ شبانهٔ خود، با رویایی غیرمعمول مواجه می‌شود. این رویا به‌گونه‌ای عجیب، آرامش درونی او را بر هم می‌زند و خوابِ آرامِ هندسه را آشفته می‌سازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۱۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان