دانلود و خرید کتاب مقاله نویسی از بحث های نظری تا رویه های عملی خلیل میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقاله نویسی از بحث های نظری تا رویه های عملی اثر خلیل میرزایی

کتاب مقاله نویسی از بحث های نظری تا رویه های عملی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مقاله نویسی از بحث های نظری تا رویه های عملی

کتاب الکترونیکی مقاله نویسی از بحث‌های نظری تا رویه‌های عملی نوشتهٔ خلیل میرزایی در انتشارات اندیشه احسان چاپ شده است. این کتاب با رویکردی جامع و کاربردی، تمامی مراحل و جنبه‌های مهم مقاله‌نویسی را پوشش می‌دهد و می‌تواند در فرایند نگارش و انتشار مقالات علمی مورد استفاده قرار گیرد.

درباره کتاب مقاله نویسی از بحث‌های نظری تا رویه‌های عملی

کتاب مقاله نویسی از بحث‌های نظری تا رویه‌های عملی در ۱۵ فصل جنبه‌های مهم مقاله‌نویسی می‌پردازد. فصل اول کتاب با تعریف مقاله و مقدمات لازم برای نگارش آن آغاز می‌شود. سپس در فصل دوم، انواع مقالات و ساختارهای کلی آن‌ها به همراه نمودارهایی شرح داده می‌شوند که به خوانندگان کمک می‌کند تا با ترتیب قرار گرفتن بخش‌های مختلف یک مقاله آشنا شوند.

در فصل سوم، به عنوان مقاله پرداخته شده و ویژگی‌ها، انواع و نحوهٔ نگارش عنوان همراه با نمونه‌هایی توضیح داده شده است. فصل چهارم به چکیده اختصاص دارد و در آن انواع چکیده، ویژگی‌ها و نحوهٔ نگارش آن‌ها با جزئیات مشخص ارائه شده است. در فصل پنجم، مباحث مربوط به مقدمه نویسی و پیش زمینه‌های آن بررسی می‌شود و در فصل ششم، بیان مسئله و نحوهٔ تهیه و نگارش این بخش به طور مفصل توضیح داده می‌شود.

یکی از بخش‌های مهم کتاب مقاله نویسی از بحث‌های نظری تا رویه‌های عملی فصل هفتم است که به حکم اختصاص دارد و ویژگی‌ها و ساختار یک حکم خوب و مناسب را همراه با نمونه‌هایی ذکر می‌کند. فصل هشتم به مبانی و چهارچوب نظری پرداخته و فصل نهم به هدف‌ها، فرضیه‌ها و تعریف متغیرها یا مفهوم‌ها اختصاص دارد. فصل دهم به روش‌شناسی و انواع روش‌های ارائهٔ اطلاعات موجود در مقالات پرداخته و قالب‌های مختلف نشریات را بازگو می‌کند.

فصل یازدهم به یافته‌ها و نتایج مقالات و تفسیر آماری آن‌ها پرداخته است و در فصل دوازدهم، بحث و نتیجه‌گیری همراه با ارائهٔ راهکارها و محدودیت‌ها شرح داده می‌شود. فصل سیزدهم به اصول مستندسازی در اغلب مجله‌ها مانند APA، MLA، شیکاگو، هاروارد، و ونکوور می‌پردازد. فصل چهاردهم اصول نگارش و جزئیات صوری مقاله‌ها را بررسی کرده و فصل پانزدهم، نحوهٔ شناسایی و ارزیابی نشریات و روند ارسال و داوری مقالات را توضیح می‌دهد.

کتاب مقاله نویسی از بحث‌های نظری تا رویه‌های عملی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان، پژوهشگران و نویسندگانی که قصد نگارش مقالات علمی و پژوهشی دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مقاله نویسی از بحث‌های نظری تا رویه‌های عملی

«آیا برای افراد مبتدی، متوسط، یا سطح بالا (متخصصان) می‌نویسید؟ برای نمونه، اگر شما مقاله‌ای را دربارهٔ توسعهٔ سیاسی در ایران می‌نویسید، آیا خوانندگان یا مخاطبان شما افراد معمولی یا نا آشنا به توسعهٔ سیاسی هستند ویا اینکه افراد متخصصی هستند که در حوزهٔ مورد نظر صاحب نظرند. "مخاطب احتمالی شما می‌تواند بر نوع و سبک نگارش شما تأثیر بگذارد. پس، شناخت مخاطبانی که کار شما را احتمالاً مطالعه خواهند کرد، لازم به نظر می‌رسد. برای نمونه، اگر شما برای افراد متخصص در رشتهٔ خود مطلبی می‌نویسید، لازم نیست مطالب را بشکافید یا همهٔ اصطلاح‌ها را تعریف کنید و یا از اصطلاح‌ها و واژگان غیرفنی استفاده نمایید" (میرزایی، ۱۳۸۸، ص ۸۲۲). اما، اگر برای افراد عامی می‌نویسید، می‌بایست مطالب و سبک نگارش خود را تا حد قابل درک برای آنها ساده سازید و از اصطلاح‌ها و واژگان عادی قابل درک برای عموم استفاده نمایید؛ "و اگر هم از اصطلاح‌ها و واژگان فنی استفاده می‌کنید، آنها را برای خوانندگان تعریف نمایید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۶۶ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۶۶ صفحه

قیمت:
۱۸۷,۰۰۰
تومان