دانلود و خرید کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (فارسی به انگلیسی) خلیل میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (فارسی به انگلیسی) اثر خلیل میرزایی

کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (فارسی به انگلیسی)

معرفی کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (فارسی به انگلیسی)

کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (فارسی به انگلیسی) نوشتۀ خلیل میرزایی در انتشارات اندیشه احسان به چاپ رسیده است. این کتاب شامل حدود ۸۰ هزار واژه در حوزۀ علوم انسانی و اجتماعی است.

درباره کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (فارسی به انگلیسی)

واژه‌­نامه کتابی است که به توضیح واژه‌های یک زبان یا واژه­‌ها و اصطلاحات خاص یک رشته یا یک موضوع می‌پردازد. در واژه‌نامه معمولاً، تنها به معنای واژه‌ها اکتفا می‌شود و اطلاعات دیگری نظیر تاریخچه و ریشهٔ آن‌ها داده نمی‌شود. یکی از مشکلات عمدۀ پژوهشگران ایرانی به‌ویژه در حوزۀ علوم انسانی برگردان درست معانی واژه‌ها است. این کار مستلزم به‌کارگیری واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی است. به‌طور معمول، جای خالی فرهنگ‌های واژه برای اینکه بتواند این خلاء را پر کند همواره احساس می‌شود. از سوی دیگر، هرساله کتاب‌های جدیدی در رشته‌های علمی تولید می‌شوند که در آن‌ها واژه‌ها و نظریه‌های جدیدی ارائه شده است. این موضوع می‌طلبد تا برای آن‌ها معادل‌های مناسب انتخاب شود و بنابراین بررسی و تجدیدنظر در کتاب‌های فرهنگ و واژه‌نامه‌های تخصصی ضروری است.

 کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (فارسی به انگلیسی)، برگردان فارسی به انگلیسی کتاب «فرهنگ واژگان انگلیسی-فارسی علوم انسانی-اجتماعی» است که مؤلف برای تألیف آن از منابع فارسی و انگلیسی زیادی بهره برده است. از آنجا که معمولا فرهنگ‌های عمومی چندان قابلیت استفاده در ترجمۀ متون تخصصی را ندارند، در این کتاب تلاش شده است تا حد ممکن و جامع این نیاز اساسی برطرف شود. 

کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (فارسی به انگلیسی) حدود 80 هزار واژه و اصطلاح تخصصی را در خود گنجانده و به‌صورت کلی در پی آن است که به واژگان حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی تا حد ممکن اشاره کند و آن‌ها را در بر بگیرد. نقطۀ قوت این کتاب، بررسی معانی به‌شکلی روشن، جامع و دقیق در علوم جامعه‌شناسی، روانشناسی، آمار، سیاست، اقتصاد، و فلسفه است. این فرهنگ بر اساس املای واژگان آمریکایی تدوین شده و در حالتی که نیاز به املای انگلیسی مشاهده شده در درون پرانتز آمده است. همچنین کتاب تا جای ممکن برای معادل‌ها از واژگان فارسی استفاده کرده و کمتر واژگان عربی و سایر دخیل‌ها را به کار برده است.

خواندن کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (فارسی به انگلیسی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به پژوهشگران و مترجمان حوزۀ علوم انسانی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰۰ صفحه

حجم

۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰۰ صفحه

قیمت:
۴۴۰,۰۰۰
تومان