دانلود و خرید کتاب بررسی سیاست های نفتی خاورمیانه در اقتصاد جهان علی ذوقی پاکدل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی سیاست های نفتی خاورمیانه در اقتصاد جهان اثر علی ذوقی پاکدل

کتاب بررسی سیاست های نفتی خاورمیانه در اقتصاد جهان

معرفی کتاب بررسی سیاست های نفتی خاورمیانه در اقتصاد جهان

کتاب بررسی سیاست های نفتی خاورمیانه در اقتصاد جهان نوشتۀ علی ذوقی پاکدل است و شرکت رسانه ساز دانش آن را منتشر کرده است. کتاب بررسی سیاست های نفتی خاورمیانه در اقتصاد جهان به بررسی مسئلهٔ سیاست‌های نفتی خاورمیانه می‌پردازد.

درباره کتاب بررسی سیاست های نفتی خاورمیانه در اقتصاد جهان

نویسنده در شرح موقعیت سیاست‌های خاورمیانه این مناطق را یکی از نقاط استراتژیکی جهان می‌داند. پاکدل در ادامه شرح می‌دهد که چگونه با این وجود حکومت‌های اقتدارگرایانه و عقب‌ماندگی‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، کشورهای آن را جهان سومی و وابسته و نیازمند کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی کرده‌اند. با‌توجه‌به داشتن ذخایر عظیم انرژی همانند نفت و گاز و سایر موارد خام، در مقابل از منابعی برخوردار هستند که، کشورهای صنعتی و توسعه یافته را نیازمند و وابسته به این منابع و نفت و گاز کشورهای خاورمیانه است. در مجموع می‌توان به وضوح نوعی وابستگی و داد و ستد متقابل را میان کشورهاس خاورمیانه و کشورهای صنعتی و پیشرفته مشاهده کرد که در دانش نظری از آن با عنوان وابستکی متقابل یاد می‌شود. سؤال اساسی مطرح‌شده در این کتاب راجع‌به بررسی تأثیرات سیاست‌های نفتی خاورمیانه در اقتصاد جهانی است. 

خواندن کتاب بررسی سیاست های نفتی خاورمیانه در اقتصاد جهان را به چه کسانی توصیه می‌کنیم

این کتاب برای افراد علاقه‌مند به مسائل اقتصاد جهانی مفید است.

بخشی از کتاب بررسی سیاست های نفتی خاورمیانه در اقتصاد جهان

«در حالیکه قدرت مفهوم اصلی در تفکر رئالیستی است و نیروی محرکه نظام بین‌المللی و هدف اصلی رفتار دولت‌هاست. پارادایم لیبرالیسم در نتیجه انتقادهای وارده به پارادایم واقع‌گرایی به شکلی عملی در روابط بین‌الملل از اواسط دهه ۶۰ ظاهر شد. این پارادایم در انتقاد به واقع‌گرایی، نخست به بازیگران دیگری غیر از دولت‌ها که در صحنه بین‌الملل حائز اهمیت هستند، اشاره نمود. دوم اینکه، لیبرال‌ها مدعی شدند که افزون بر قدرت و منافع، رفتار دولت تحت تاثیر ارزش‌ها و هنجارهای بین‌المللی چون حقوق بین‌الملل قرار دارد. سوم اینکه، منازعه و جنگ امری ذاتی در روابط بین‌الملل نبوده و امکان همکاری میان دولت‌ها وجود دارد، و بالاخره اینکه،هیچ‌گونه اولویت‌بندی میان موضوعات بین‌المللی وجود ندارد و همگی حایز اهمیت می‌باشند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان