دانلود و خرید کتاب ویلیامز ۲۰۱۰؛ فشرده بارداری و زایمان جان ویلیامز ترجمه شیوا علیزاده پاسدار
کتاب ویلیامز ۲۰۱۰؛ فشرده بارداری و زایمان اثر جان ویلیامز

کتاب ویلیامز ۲۰۱۰؛ فشرده بارداری و زایمان

معرفی کتاب ویلیامز ۲۰۱۰؛ فشرده بارداری و زایمان

کتاب بارداری و زایمان نوشته‌ی ویلیامز در کنار کتاب بیماری‌های زنان ویلیامز، مجموعه‌ای بسیار ارزشمند در زمینه بیماری‌های زنان، بارداری و زایمان را تشکیل می‌دهند. این کتاب‌ها از جمله مرجع‌های اصلی رشته زنان و زایمان می‌باشند. آخرین ویرایش این کتاب مربوط به سال ۲۰۱۸ بوده که توسط انتشارات مک گروهیل در ۲۰۴۹ صفحه چاپ شده است.

درباره کتاب ویلیامز ۲۰۱۰؛ فشرده بارداری و زایمان

کتاب ویلیامز ۲۰۱۰؛ فشرده بارداری و زایمان که با نام مامایی نیز شناخته می‌شود از جمله کتاب‌های اصلی مرجع در رشته زنان و زایمان و مامایی می‌باشد. این کتاب حاوی هزاران تصویر، نمودار، جدول و … است و بطور مداوم هر چندسال یکبار بطور کامل و با مقاله‌های علمی بروزرسانی می‌شود. کتاب بارداری و زایمان ویلیامز مطالب خود را با اصول پایه‌ای و اساسی مامایی و بارداری نظیر آناتومی و فیزیولوژی مادر، مراقبت قبل لقاح و پره ناتال، لیبر، خونریزی در بارداری، پرفشاری خون و اکلمپسی و… آغاز کرده است، سپس به پایه‌های علم مامایی بالینی و با تاکید خاص بیوشیمی و فیزیولوژیک تولید مثل زنان مطالب خود را پرورش داده است.

نسخه ۲۰۱۸ کتاب بارداری و زایمان ویلیامز با بیش از سه هزار مقاله جدید تا سال ۲۰۱۷ به‌روزرسانی شده و بیش از ۹۰۰ تصویر در کتاب جدید آورده شده است. این تصاویر، سونوگرافی‌ها، تصاویر MRI، فتوگراف‌ها، میکروگراف‌ها و نمودارها تقریبا در تمام موارد با کیفیت بالا و کاملا رنگی، که بخش اصلی کار هنری کتاب را نقاشان طبی به تصویر کشیده‌اند عرضه شده است.

مشکل کتاب‌های مرجعی همچون بارداری و زایمان ویلیامز فقط حجم و وزن بالای آنها نیست بلکه کاربری آنها بر بالین بیمار، مثلا در یک شب کشیک، هم مطرح است. از این رو از حدود چهل سال پیش اساتید شروع به تألیف کتاب‌های کوچکی کردند که دانشجویان و انترنها و رزیدنت‌ها قادر به استفاده فوری آنها، بدون تورق صفحات بیشمار کتاب‌های بزرگ، کنار بالین بیمار باشند. راه دیگری که معمول شد استفاده از کتاب خلاصه ویلیامز به جای کتاب‌های حجیم بود. البته این امر کاری بسیار حساس است؛ شاید حساس‌تر از نوشتن یک کتاب کوچک. باید مطالب را به مطالب: بسیار مهم، مهم، کم‌اهمیت‌تر و… دسته بندی کرد. سپس دست به انتخاب زد طوری که چیز مهمی از قلم نیفتد.

چرا باید کتاب بارداری و زایمان ویلیامز را مطالعه کنیم؟

این کتاب برای بسیاری از پزشکان یا کسانی که به تازگی پزشک مفید است و اطلاعات آن‌ها را به‌روز می‌کند. هم‌چنین کتاب بارداری و زایمان ویلیامز مرجعی کامل است و هر اطلاعاتی که یک زن درمورد ساختار بدنش لازم داشته باشد را می‌تواند در این کتاب پیدا کند.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای تمام ماماها، پزشکان، خانم‌هایی که قصد باردار شدن و یا کسانی که به تازگی باردار شدند مفید است.

فهرست کتاب بارداری و زایمان ویلیامز

1. فیزیولوژی و آناتومی مادر

2. اصول جنین شناسی: جفت و امبریوژنز

3. مراقبت های پیش بارداری و زایمان

4. جنین و مادر

5. عوارض بارداری زودرس

6. لیبر

7. فرآیند زایمان

8. نوزاد تازه متولد شده

9. دوران نفاس

10. عوارض بارداری و زایمان

11. عوارض طبی و جراحی بارداری

تکه‌هایی از کتاب بارداری و زایمان ویلیامز

ديواره جلویی شکم

این دیواره حدفاصل جلویی شکم است و احشای شکمی را محافظت می‌کند. در هنگام بزرگی رحم این دیواره متسع می‌شود و در هنگام عمل جراحی محلی برای دسترسی به اعضای تولید مثلی داخلی فراهم می‌کند. خطوط لانگر مسير الياف درم را در پوست نشان میدهد که در دیواره جلویی شکم به صورت عرضی قرار گرفته‌اند و اگر برش‌های شکمی به صورت عرضی ایجاد شود مانند برش فنل اشتایل، نتایج زیبایی مطلوبی را در جای زخم نسبت به برش عمودی ایجاد می‌کند لایه زیر جلدی از دو لایه به نامهای فاسیای کامپر و اسکارپا تشکیل شده است. لایه سطحی (فاسیای کامپر) از چربی تشکیل شده است که به بافت چربی مونس پوبیس، لبهای بزرگ وایسکیو آنال می‌پیوندد. لایه عمقی‌تر (فاسیای اسکارپا) از غشا تشکیل شده است و در جهت پائین تا پرینه ادامه می‌یابد که در آنجا به فاسیای کولسه تبدیل می‌شود. در زیر پوست و لایه زیر جلدی عضلات شکمی واقع شده‌اند که عبارت‌اند از: عضلات راست شکمی و هرمی در میانه شکم و عضلات مایل خارجی و داخلی و عرضی شکم در تمام شکم وجود دارند. آپونوروزهای فیبری عضلات در خط وسط شکم به هم پیوسته و خط سفید را می‌سازند. فاصله بیش از حد و غیرطبیعی این آپونوروزها معمولا بر گسیختگی عضلات راست شکمی یا فتق دلالت دارند خون رسانی به پوست و لایه‌های زیر جلدی دیواره جلویی شکم و مونس پوبیس توسط شریان اپی گاستریک سطحی، ایلیاک چرخشی سطحی و پودندال خارجی سطحی که از شریان فمورال منشأ می‌گیرند تأمین می‌شود. عروق اپی گاستریک سطحی را در هنگام برش عرضی شکم میتوان در بالای فاسیای اسکارپا با کمی فاصله از خط وسط مشاهده کرد.

خون‌رسانی به عضلات و فاسیای دیواره جلویی شکم توسط شریان اپی گاستریک عمقی تحتانی و ایلیاک چرخشی عمقی که از شریان ایلیاک خارجی منشأ می‌گیرند تأمین می‌شود. اگر در سزارین از برش میلارد استفاده شود ممکن است در برش عضله، شریان اپی گاستریک تحتانی دچار پارگی شود. در دو طرف دیواره تحتانی جلویی شکم، فضای مثلثی شکلی به نام هسلباخ وجود دارد. محدوده تحتانی آن توسط رباط اینگوینال، محدوده داخلی آن توسط عضله راست شکمی و محدوده جانبی آن توسط عروق اپی گاستریک تحتانی تشکیل می‌شوند. فتق‌هایی که در این مثلث اتفاق بیفتد اینگوینال مستقیم نام دارند. فتق‌های اینگوینال غیر مستقیم در موقعیت جانبی این مثلث رخ می‌دهند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

حجم

۲۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان