دانلود و خرید کتاب فرآیند تدریس تلفیقی در مقطع ابتدایی ریحانه خوب بخت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرآیند تدریس تلفیقی در مقطع ابتدایی اثر ریحانه خوب بخت

کتاب فرآیند تدریس تلفیقی در مقطع ابتدایی

معرفی کتاب فرآیند تدریس تلفیقی در مقطع ابتدایی

کتاب فرآیند تدریس تلفیقی در مقطع ابتدایی نوشتۀ ریحانه خوب‌بخت و سحر صارمی و فاطمه قربانی و فاطمه امان‌الهی در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب فرآیند تدریس تلفیقی در مقطع ابتدایی

در عصر حاضر، استفاده از روش‌های تدریس گوناگون و مناسب، در مدیریت زمان کلاس‌های درس مؤثر و مفید است و به‌همین دلیل دست‌اندرکاران نظام تعلیم‌ و تربیت بسیار بر آن تأکید می‌کنند. روش تلفیق درس‌ها و کتاب‌های آموزشی یکی از این روش‌ها است. امروزه، موضوع تلفیق از مباحث مهم در حوزۀ برنامه‌ریزی درسی شناخته می‌شود. با توجه به ویژگی‌های برنامۀ آموزشی در کلاس‌ها و محدودیت زمانی آموزگاران در ارائۀ محتوای برنامۀ درسی، به نظر می‌رسد حرکت به‌سمت برنامۀ درسی تلفیقی می‌تواند به‌ تمامی معلمان در ارائۀ برنامۀ آموزشی کمک شایان توجهی کند. برنامۀ درسی تلفیقی یعنی طراحی فعالیت‌های یادگیری به‌گونه‌ای که تجربه‌های مرتبط با سه حوزۀ شناختی، عاطفی و حسی ـ حرکتی را به هم ربط دهد.

یادگیری ترکیبی یا تلفیقی معادل فارسی عبارت Blended Learning یا Hybrid Learning در زبان انگلیسی است. در این روش، شیوۀ آموزش سنتی حضوری با روش‌های نوین آموزش الکترونیک ترکیب می‌شود و به‌ این‌ ترتیب تجربۀ فراگیر از کلاس عمق بیشتری می‌یابد. این شیوه به دانش‌آموز این فرصت را می‌دهد که علاوه بر بهره‌مندی از مزایای آموزش سنتی و حضوری مانند تعامل واقعی‌تر با معلم و دیگران از پویایی آموزش الکترونیک و فرصت‌هایی که این روش حتی بیرون از کلاس به او ارائه می‌کند، بهره‌مند شود.

کتاب فرآیند تدریس تلفیقی در مقطع ابتدایی می‌گوید روش تدریس تلفیقی می‌تواند محتوای کتاب‌ها را با یکدیگر مرتبط کرده و در جهت هدفی مشخص حرکت کند. به‌نوعی می‌توان گفت به ذهن دانش‌آموز انسجام می‌بخشد و مطالب گوناگون را با تأکیدهای متنوع در ذهن او نهادینه می‌سازد. در واقع، او موضوع را از راه‌های گوناگوناگون می‌آموزد و چندین پله را با هم بالا می‌رود. برنامۀ تلفيقی نه تنها موردپسند و علاقۀ دانش‌آموزان است، بلكه موجب نشاط و هيجان معلمان نیز می‌شود.

یادگیری تلفیقی به‌ویژه برای سازمان‌های آموزشی و شرکت‌هایی مناسب است که فراگیران آن‌ها در سنین مختلفی هستند. برخی از آن‌ها متعلق به نسل هزاره و برخی دیگر افرادی هستند که تنها شیوه‌های سنتی آموزش را می‌شناسند. نمونۀ خوب چنین مؤسساتی، شرکت‌های تجاری هستند. این شرکت‌ها و ادارات نیاز دارند که کارمندان خود را آموزش دهند. کارمندانی که گاهی دهه‌ها با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

کتاب فرآیند تدریس تلفیقی در مقطع ابتدایی در ۴ فصل تدوین شده است که عبارت‌اند از: فصل اول: کلیات؛ فصل دوم: تلفیق؛ فصل سوم: تلفیق شایستگی‌ها و ساحت‌های تربیتی؛ فصل چهارم: الگوی تدریس.

خواندن کتاب فرآیند تدریس تلفیقی در مقطع ابتدایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران نظریه‌های آموزش و پرورش، معلمان حرفه‌ای و نیز مدیران کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان