دانلود و خرید کتاب داستان هایی با قهرمانان کوچک از نویسندگان بزرگ گروه نویسندگان ترجمه رضا سید حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان هایی با قهرمانان کوچک از نویسندگان بزرگ اثر گروه نویسندگان

کتاب داستان هایی با قهرمانان کوچک از نویسندگان بزرگ

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب داستان هایی با قهرمانان کوچک از نویسندگان بزرگ

کتاب داستان‌هایی با قهرمانان کوچک از نویسندگان بزرگ از گروه نویسندگان با ترجمۀ رضا سید حسینی در انتشارات ناهید به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با شخصیت محوری کودک به قلم نویسندگانی چون آندره لیشتن برگر، آنتون چخوف، لافکا دیوهرن، ویلیام آیریش، هنری دو منفرید، هانری دوورنوا، ماکسیم گورکی، آرکادی آورچنکو، ساکی، او. هنری، روژه دوینی و آندره موروا است.

درباره کتاب داستان هایی با قهرمانان کوچک از نویسندگان بزرگ

کتاب داستان‌هایی با قهرمانان کوچک از نویسندگان بزرگ شامل داستان‌هایی از نویسندگان معروف است. در این کتاب از انواع داستان کوتاه نمونه‌ای آمده است تا خواننده فرق میان قصه و داستان کوتاه را بفهمد. داستان‌ها در ژانرهای مختلف از طنز تا پلیسی هستند.

مترجم در توضیح تمایز میان قصه و داستان که نقطۀ کانونی کارش است می گوید قصه‌ها معمولاً شرح غیرواقعی ساده و مداومی از زندگی قهرمان هستند. هر قصه با آغاز یک زندگی یا دوره‌ای از زندگی شروع می‌شود، برای قهرمان آن مشکلاتی پیش می‌آید و قهرمان با زور بازو یا با نیروی عقل و یا به یاری نیروهای ماوراءالطبیعه بر آن مشکلات فائق می‌آید و قصه با پیروزی او پایان می‌یابد؛ اما داستان کوتاه چنین جریان مدامی ندارد. داستان کوتاه، به یک قطعه شعر و یا یک تابلوی نقاشی نزدک‌تر است تا به قصه. داستان کوتاه حادثه‌ای فرعی از زندگی را به عاریه می‌گیرند تا به بهانۀ آن، گاهی یک نکتۀ عاطفی یا ظریف، گاهی یک ترکیب زیبا و گاهی یک تحلیل دقیق عرضه کنند. داستان کوتاه ممکن است حادثه داشته باشد و یا نداشته باشد؛ اما در هر حال حادثه‌ای که در آن وجود دارد برای نویسنده منظور اصلی نیست، بلکه اصل خود داستان کوتاه است که اگر در آفریدن آن کوچک‌ترین نقصی راه یابد همۀ ارزش خود را از دست می‌دهد.

عنوان داستان‌های مجموعۀ داستان‌هایی با قهرمانان کوچک از نویسندگان بزرگ به این شرح است: کودک و شمشیر نوشتۀ روژه دوینی؛ بچه‌ای که شکل گربه می‌کشید نوشتۀ لافکا دیوهرن؛ شیطان نوشتۀ هنری دومنفرید؛ پسرکی در تعقیب تبهکار نوشتۀ ویلیام آیریش؛ بچه‌هایی که یخ نزدند نوشتۀ ماکسیم گورکی؛ دستبرد بی‌نظیر نوشتۀ او. هنری؛ آقا نوشتۀ هانری دوورنوا؛ صندوقخانه نوشتۀ ساکی؛ آقای نوئل نوشتۀ آندره لیشتن برگر؛ مئی‌په نوشتۀ آندره موروا؛ بچه‌ها نوشتۀ آنتون چخوف؛ گفتگوئی در مدرسه نوشتۀ ارکادی آورچنکو؛ سعیدجاه و آدیندا نوشتۀ مولتاتولی.

خواندن کتاب داستان هایی با قهرمانان کوچک از نویسندگان بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان