دانلود و خرید کتاب دانستنی های تنش در کشاورزی الهه سلیمان منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانستنی های تنش در کشاورزی اثر الهه سلیمان منش

کتاب دانستنی های تنش در کشاورزی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دانستنی های تنش در کشاورزی

کتاب «دانستنی های تنش در کشاورزی» نوشتۀ الهه سلیمان منش است و انتشارات عصر کنکاش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب دانستنی های تنش در کشاورزی

علم کشاورزی اساساً بر پیشگفتارهای عملی مبتنی بر قوانین الهام گرفته از طبیعت استوار است. کشاورزی مقاومتی هم مبتنی بر تنش‌های محیطی ثابت‌شده و موارد طبیعی و غیرطبیعی پیش‌بینی نشده است که کم‌تر موردتوجه قرار گرفته است. تنش‌های محیطی شاید موضوعات گسسته‌ای به نظر برسند؛ اما زنجیره‌های به‌هم‌پیوسته‌ای هستند که بر آفات و بیماری‌ها اثر می‌گذارند.

علوم زیستی به‌ویژه حوزۀ فیزیولوژی گیاهی در طی سال‌ها پیشرفت قابل‌توجه و چشمگیری داشته‌اند و عوامل محیطی زراعت ارتباط مستقیم و متقابل با بحث فیزیولوژی گیاه دارد. الهه سلیمان منش در کتاب دانستنی‌های تنش در کشاورزی تلاش کرده است که جنبه‌های مهم و جدید اکولوژي فیزیولوژی را با هم ادغام کرده و تحت اکوفیزیولوژی بگنجاند. هدف کتاب دانستنی‌های تنش در کشاورزی، ارتباط مستقیم و نقطه مشترك علم اکولوژی اکوسیستم محیطی (زنده) با علم گستردۀ فیزیولوژی است.

کتاب دانستنی‌های تنش در کشاورزی در ۵ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل های کتاب عبارت است از: «فصل اول : تنش خشکی و راه‌های مقاومت با آن»، «فصل دوم: تنش‌های اقلیمی»، «فصل سوم: تنش اکسیداتیو»، «فصل چهارم: تنش شوری» و «فصل پنجم تنش توسط آفات و بیماری‌ها»

خواندن کتاب دانستنی های تنش در کشاورزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را دانشجویان کشاورزی و علاقه‌مندان و فعالان حوزۀ کشاورزی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب دانستنی های تنش در کشاورزی

«در کشاورزی خشکی خطری براي تولید موفقیت‌آمیز محصولات زراعی است. خشکی هوا یعنی پایین‌بودن رطوبت هوا که غالباً همراه با بادهای گرم و خشک است و حتی در شرایطی که رطوبت خاك هم نسبتاً زیاد باشد ممکن است خشکی هوا رخ دهد. خشکی خاك موقعی پیش می‌آید که میزان رطوبتی که به خاك اضافه می‌شود کمتر از تلفات آن از طریق تبخیر و تعرق است و معمولاً به صورت تدریجی و فزاینده اتفاق می‌افتد و گیاهان فقط تااندازه‌ای می‌توانند خود را با کمبود رطوبت خاک تطبیق دهند. با این تعابیر خشکی موقعی اتفاق می‌افتد که ترکیبی از عوامل فیزیکی و محیطی ثابت تنش در داخل گیاه شده و در کل تولید اقتصادی را کاهش می‌دهد. این روند نزولی در نتیجه عدم ثبات و یا تأخیر ثبات گیاه، تضعیف یا ازبین‌رفتن گیاهان استقراریافته مستعدشدن گیاه نسبت به حمله آفات و بیماری‌های گیاهی، تغییرات فیزیولوژی و بیوشیمیایی در متابولیسم گیاهان، تغییر در کیفیت محصول و علوفه، الیاف و سایر محصولات اقتصادی گیاه به وجود می‌آورد»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان