دانلود و خرید کتاب ‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان مگ زویبک ترجمه امیر شیروانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان اثر مگ  زویبک

کتاب ‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان

نویسنده:مگ زویبک
امتیاز:
۳.۸از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان

کتاب ‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان نوشتهٔ مگ زویبک و ترجمهٔ امیر شیروانی است. نشر صابرین این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به یکی از چالش‌های مهم والدین پرداخته است؛ از پوشک‌گرفتن کودک.

درباره کتاب ‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان

کتاب ‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان در بخش اول به شما کمک می‌کند تا مراحل رشد کودک خود را بشناسید و بدانید چگونه وضعیت مزاجی او بر روند آموزش تأثیر می‌گذارد.

در بخش دوم اساس آموزش دستشویی‌رفتن به کودک به‌دقت توضیح داده شده است. روش کشف علائم آمادگی در کودک و مراحل آشناکردن او با لگن و توالت بر اساس کارهای «بِری برازلتون»، پزشک اطفالی است که ۳۰ سال پیش برای اولین‌بار در این مورد مطالعه کرد و نتایج کار خود را به چاپ رساند.

در بخش سوم و چهارم نیز به مشکلات شایع پرداخته شده است؛ علائم اولیهٔ مشکلات شایع و اینکه والدین باید چگونه رفتار کنند تا مشکلات بدتر نشود. باید دانست که پیش‌بینی زودهنگام مشکلات مانع از این نمی‌شود که کودک با موضوع دستشویی‌رفتن به‌سادگی برخورد کند؛ بنابراین برای کمک به والدین در جهت شناخت این مشکلات و اینکه چه وقت باید از پزشک کمک بگیرند، راه‌هایی پیشنهاد شده است.

در بخش بعدی هم نگرانی‌های والدین شاغل و چالش‌های آموزش دستشویی‌رفتن به کودکی که مدت‌زمانی را در مهدکودک به سر می‌برد، مورد بررسی قرار گرفته است. امروزه بسیاری از والدین برای نگهداری از فرزندانشان از کمک دیگران نیز بهره می‌برند و طی آموزش کودک با افرادی چون پرستار بچه، مربیان مهدکودک یا اقوامی سروکار دارند که ممکن است نظرات مختلفی داشته باشند.

روان‌کاوان بسیاری بر این باورند که اگر فرآیند جداکردن پوشک از کودک به‌درستی و با رعایت نکات روان‌شناسانه انجام نشود، کودک از جهت عاطفی و روانی با معضلاتی مواجه می‌شود که تا بزرگسالی او نیز ممکن است همراهش باشد.

خواندن کتاب ‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پدرها، مادرها و مربی‌های کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب ‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان

«والدینی که بیرون از خانه کار می‌کنند وقتی به خانه برمی‌گردند کارهای زیادی دارند که باید انجام دهند. اگر قرار باشد شام را حاضر کنند، لباسها را بشویند، اسباب‌بازی کودک را جمع‌وجور کنند و زمان کافی برای در کنار خانواده بودن داشته باشند، اضافه شدن آموزش دستشویی رفتن به کودک موجب افزایش بیش از اندازه کارهای آنها می‌شود. در واقع، افزایش تعداد خانواده‌هایی که هر دو سرپرست شاغل هستند، باعث شده بیشتر کودکان امروزی نسبت به گذشته دستشویی رفتن را دیرتر بیاموزند.

موضوع این است که والدین هرقدر طی روز کار داشته باشند سرانجام مجبورند قسمتی از وقت خود را به فعالیتهای مربوط به دستشویی رفتن کودک اختصاص دهند. روش آموزش تدریجی، به والدین این امکان را می‌دهد که آموزش را با کمک به کودک برای آشنایی با الگوها و زمانی که همه در خانه حضور دارند شروع کنند.

اگر برنامه‌ای که تنظیم می‌کنید به‌گونه‌ای باشد که کودک بتواند گام بعدی آموزش را پیش‌بینی کند امکان موفقیت او بیشتر خواهد بود. تنظیم یک برنامه صبحگاهی به شما کمک می‌کند کارهایی را که باید صبحها قبل از خروج از خانه و عصرها که به خانه برمی‌گردید انجام شود با کودک مرور کنید. بیشتر والدین متوجه شده‌اند انجام فعالیتها طبق برنامه بحث و جدل کمتری راه می‌اندازد و خانواده در کنار هم احساس خوشحالی وآرامش می‌کنند.

سعی کنید صبحها حتی اگر شده برای مدتی کوتاه کودک را نوازش کنید. بیشتر کودکان دوست دارند در بستر در آغوش والدین بمانند. اکثر آنها از این کار لذت می‌برند. در این هنگام می‌توانید با کودک در مورد کارهای روزانه صحبت کنید: اینکه چه کارهایی باید انجام دهد، با چه کسی باید بازی کند و سایر فعالیتهای خاص. اگر ابتدای روز به کودک توجه نکنید وقتی می‌خواهید از خانه خارج شوید باید با او مشاجره کنید. بعضی از والدین پی برده‌اند که باید صبحها زودتر از خواب بیدار شوند تا با آرامش بیشتر با کودک صحبت کنند.»

مهارت‌های اولیه‌ی نوزاد
میریام استوپارد
کودک، آرامش و راحتی: ۱۰۰ روش ساده و کاربردی برای والدین
ایزابل گامب دراگو
کودک هوشیار بپروریم
بئاتریس میلتر
روش‌های تقویت توجه و تمرکز در کودکان
ماندانا سلحشور
مغز کودک من، از بارداری تا یک سالگی
فاطمه کشوری
کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک سالگی
تکلا. اس. نی
بازی با نوزاد
جکی سیلبرگ
فرزند دوم، پیامدها و راه حل ها
مگ زویبک
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
اصول کارکرد مغز در کودکان
جان مدینا
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
کلیدهای پرورش فرزند شاد‬‌‫
لیزا مکورت
کلیدهای رفتار با کودک دوساله
مگ زویبک
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
شادی جهرانی
کلیدهای تربیت کودک حرف‌شنو
الیزابت پنتلی
کلیدهای رفتار با کودک پنج‌ساله
مارتی وایت
آنچه مادر باید در مورد ۱۲ ماه اول زندگی کودکش بداند
پنی پرستون
کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله
مگ زویبک
کلیدهای رفتار با کودک سه ساله
سوزان ای. گاتلیب
کلیدهای رفتار با کودک چهارساله
مری والاس

نظرات کاربران

عالیه
۱۳۹۶/۰۷/۱۰

کتاب خوبی هست به همه مادران که کودکی نوپا دارند توصیه می‌شود.

Razieh
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

درمورد همه مشکلاتی که در روند از پوشک گرفتن به وجود میاد توضیح داده بود حتی چیزایی که فکرشو نمیکنید غیر ازشما کس دیگه ای با این مشکل دست و پنجه نرم کنه. خیلی سریع و خوشخوان است. برای همه

- بیشتر
z.sh
۱۳۹۹/۰۷/۱۲

من خیلی درگیر بودم و آشفته.این کتاب در کنار مشاور خیلی خیلی به من کمک کرد تا اشتباه بزرگی ازم سر نزنه که قابل جبران نباشه.چون این مرحله خیییلللیییی در زندگی بچه ها تاثیر گذاره.خواهش میکنم حتما قبل از شروع

- بیشتر
مریم کریم زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۳

راهکارهایی که در کتاب داده شده خیلی معجزه گر نیستند اما خوندن کتاب هم خالی از لطف نیست

zahra gol
۱۳۹۸/۰۵/۲۴

هنوز تمومش نکردم ولی خوندنش خیلی آرامش بخشه، چون خیلی با صبر و حوصله برای یک چالش مهم راهکار می ده.

tizaras
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

کتاب خوب و کاربردی بود. متوجه شدم کجای رفتارم درست بوده و کجا نادرست.

کاربر ۲۰۵۴۵۲۱
۱۳۹۹/۰۹/۱۵

من پسری چهارساله دارم که مشکل دسشویی رفتن دارد. نکته ای توی کتاب بود که متوجه مشکل فرزندم شدم. برای کسانی که درحال انجام پروسه آموزش دسشویی هستند مفید است. مطالب بدون حواشی بیخودی و به صورت خلاصه مطرح شده

- بیشتر
fatemeh khanoom
۱۴۰۲/۰۳/۱۰

کتاب خوبی بود برای راهنمایی والدین در مورد از پوشک گرفتن،اما روش صرفا روش همین کتاب نیست.

محدثه
۱۳۹۹/۰۵/۰۵

کتاب خوبیه

کاربر ۴۱۵۹۲۶۱
۱۴۰۲/۱۲/۰۸

واقعا کتابهای تربیت کودک همه جلداش کمک خوبی هست برای تربیت بچه ها ،من ۸جلد ازین مجموعه کتابها رو مطالعه میکنم وواقعا برام موثر بوده در تربیت دختر ۳سالم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۵)
«او به پدرش رفته»،
Mr.horen~
والدین باید در تصمیم‌گیری برای شروع استفاده از شورت احتیاط به خرج دهند زیرا مطمئن نیستند آموزش کودک تا چه حد موفق بوده است. در صورتی که رفتار کودک به حد انتظار نرسیده باشد این کار شانس بازگشتن او به استفاده مجدد از پوشک را کاهش می‌دهد. بهترین کار این است که به کودک بگویید، «تو توانستی خیلی خوب از لگن استفاده کنی. فکر می‌کنم حالا بتوانی شورت بپوشی». این خیلی بهتر از این است کهبگویید، «حالا دیگر بزرگ شده‌ای و از این به‌بعد از پوشک خبری نیست». در حالت اول پوشیدن شورت با رفتار کودک ارتباط داده می‌شود و نه با بزرگ‌تر شدن او. این طرز برخورد به شما اجازه می‌دهد وقتی کودک در موقعیتی قرار می‌گیرد که دستشویی رفتن برایش مشکل است بتوانید به او پوشک ببندید.
Mina Hoseiny
اینکه از کودک بخواهیم در عوض چیزی که می‌خواهد قولی به ما دهد کار مناسبی نیست. یک کودک در سنین قبل از مدرسه فقط احساسات، خواسته‌ها و علائق خود را در نظر دارد. او می‌تواند هر قولی را به والدینش بدهد، اما در این سن نباید از او انتظار عمل به وعده‌ها را داشت. کودک نباید هیچ‌وقت به خاطر قولی که عملی نکرده جریمه یا تنبیه شود زیرا والدین نباید از اول از او قول می‌گرفتند.
فاطمه
کلید موفقیت در آموزش دستشویی رفتن، شروع آن در یک سن مشخص نیست. موفقیت هنگامی حاصل می‌شود که آموزش موقعی شروع شود که کودک آمادگی لازم را داشته باشد.
vihan
در گذشته، بیشتر والدین آموزش دستشویی رفتن کودک را در سنین بسیار پایین شروع می‌کردند. اگر کودکی پس از دوسالگی همچنان پوشک می‌بست، مادر او (و نه پدر!) بی‌مبالات شناخته می‌شد.
vihan
بعضی از کودکان می‌توان آموخت برای کمک به فشار آوردن به خود به داخل یک بادکنک بدمند. برای آنکه کودک راحت‌تر باشد باید پاهای کودک روی زمین یا چهارپایه قرار گیرند. همان‌طور که در فصل ۹ توضیح داده شد افزایش فیبر در رژیم غذایی کودک به نرم‌تر و آسان‌تر شدن دفع مدفوع کمک می‌کند.
فاطمه
لازم است والدین به کودکانشان کمک کنند که برای مراقبت از خود اعتمادبه‌نفس داشته باشند.
Razieh
اگر کودک بیرون از خانه خشک می‌ماند اما وقتی با والدین در خانه است خودش را خیس می‌کند، مقاومت او در مقابل والدین است.
فاطمه
دانستن این نکته مفید است که پسرفت در نوجوانان و بزرگسالان هم شایع است. بیشتر مردم در زمان استرس برای آرامش به فعالیتهای خوشایند کودکی بازمی‌گردند.
فاطمه
سعی کنید صبحها حتی اگر شده برای مدتی کوتاه کودک را نوازش کنید. بیشتر کودکان دوست دارند در بستر در آغوش والدین بمانند. اکثر آنها از این کار لذت می‌برند.
Atiyeh

حجم

۸۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۸۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان