دانلود و خرید کتاب لایه های تاریکی امیرحسین خلیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لایه های تاریکی اثر امیرحسین خلیلی

کتاب لایه های تاریکی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب لایه های تاریکی

کتاب لایه های تاریکی نوشتهٔ امیرحسین خلیلی است. انتشارات ناهید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی خوانشی فلسفی از یک آلبوم موسیقی ایرانی است.

درباره کتاب لایه های تاریکی

کتاب لایه های تاریکی حاوی خوانشی فلسفی از آلبوم «لایه‌های تاریکی» اثر کیهان کلهر است. این کتاب چهار بخش دارد. بخش اول مقدمه است که در آن کلیاتی را درمورد «لایه‌های تاریکی» و به‌طور کل موزیک بدون کلام به مخاطبان می‌خوانید. بخش دوم به بحث دربارهٔ عنوان «لایه‌های تاریکی» اختصاص پیدا کرده است. بخش سوم دربارهٔ خود است و بخش چهارم، بحثی است پیرامون پیوند و نسبت میان عنوان و خودِ اثر. این کتاب کوشیده است تا کلیت لایه‌های تاریکی را در پرتو نسبت میان عنوان و اثر بفهمد. نقش عنوان، نقش اثر در پیوند و عدم‌پیوند با عنوانِ اثر چیست؟ آیا عنوان تنها نامی است قراردادی که هیچ چیزی را پیرامون اثر توضیح نمی‌دهد؟ یا بستری است که تفسیر اثر در متن آن امکان‌پذیر می‌شود؟ عنوان لایه‌های تاریکی فقط استعاری است یا بر مدلولی واقعی دلالت می‌کند؟ چطور استعاره به تحلیل هر چه بهتر از لایه‌های تاریکی کمک می‌کند؟ استعاره چطور تفسیر اثر را با مانع روبه‌رو می‌کند؟ با امیرحسین خلیلی همراه شوید تا پاسخ او به این پرسش‌ها را دریابید.

خواندن کتاب لایه های تاریکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد پیوند فلسفه و موسیقی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لایه های تاریکی

«لایه‌های تاریکی و شهر خاموش با یکدیگر مرتبط‌اند. لایه‌های تاریکی در پیوند با بخش اول شهر خاموش قرار می‌گیرد و همسانی آن در پرتو همین ارتباط قابل‌توضیح است. بخش اول قطعهٔ شهر خاموش از ملودی‌های پراکنده‌ای تشکیل شده که درنهایت همگرا می‌شوند و وحدت می‌یابند. وحدتی که در قطعهٔ آخر لایه‌های تاریکی نیز شنیده می‌شود. اما تفاوت دو آلبوم از کجاست؟ مجموع قطعات آلبوم شهر خاموش یک کل منسجم را نمی‌سازند. برای نمونه قطعهٔ طرقه بنابر یک افسانه و یک جهان‌بینی اسطوره‌ای تصنیف شده است و درواقع برداشتی است از نواهای موسیقی خراسان. قطعهٔ شهر خاموش برمبنای جهان‌بینی‌ای سیاسی‌اجتماعی تصنیف‌شده و روایتی است از مرگ و زندگی شهر حلبچه. پس انسجام آلبوم شهر خاموش از حیث کالابودن آن (ارائهٔ آن در قالب سی‌دی) است. طبعاً لایه‌های تاریکی نیز از این انسجام کالایی برخوردار است. اما از حیث انسجام محتوایی لایه‌های تاریکی یکپارچه‌تر از شهر خاموش است. کل آلبوم لایه‌های تاریکی یک موضوع مشخص را روایت می‌کند؛ درحالی‌که هر قطعهٔ شهر خاموش روایتگر یک موضوع خاص است. این‌ها به کنار، دو ساز سنتور و سه‌تار به دو قطعهٔ سوم و دوم شهر خاموش فضای متفاوتی در تضاد با سازهای زهی بخشیده است. عنوان شهر خاموش عنوان اولین قطعه از آلبوم است که عنوان آلبوم نیز هست، لایه‌های تاریکی عنوانی کلی است که ذیل آن قطعات و آلبوم رسمیت پیدا می‌کنند. وقتی مصنف نام یک قطعه را بر آلبومش می‌گذارد، سهواً یا تعمداً، به قطعهٔ موردنظر به نوعی برتری می‌بخشد و اهمیت آن را نسبت به سایر قطعات برجسته می‌کند، به همان نحو که شاعری دفتر شعرش را با عنوان یکی از اشعارش نامگذاری می‌کند. قطعهٔ شهر خاموش نسبت به سایر قطعات آلبوم شهر خاموش چنین وضعی دارد. سایه‌اش بر سر تمام قطعات آلبوم گسترده است. عنوان لایه‌های تاریکی عنوان یکی از قطعات آلبوم نیست؛ عنوان لایه‌های تاریکی بر کلیهٔ قطعات آلبوم لایه‌های تاریکی دلالت می‌کند. پس یک قطعه بنابه عنوانش برتری پیدا نمی‌کند. عنوان، در اینجا به‌معنای دقیق کلمه وحدت‌آفرین است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۴۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان