دانلود و خرید کتاب اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی راجر پرمن ترجمه حمیدرضا ارباب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی اثر راجر پرمن

کتاب اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی

انتشارات:نشر نی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی

کتاب «اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی» نوشتۀ راجر پرمن، یو ما و جیمز مک گیل ری و ترجمۀ حمیدرضا ارباب است و نشر نی آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی

فعالیت‌های اقتصادی که تولید و عرضۀ کالاها و خدمات مختلف را به دنبال دارد، از طریق بهره‌برداری، استخراج و تخلیۀ منابع طبیعی ممکن می‌شود. به همین دلیل است که ارتباط جدایی‌ناپذیر میان اقتصاد و منابع طبیعی زیست‌محیطی وجود دارد؛ بنابراین برای اقتصاددانان استفادۀ درست، بهینه و کارآمد از منابع طبیعی زیست‌محیطی اهمیت زیادی دارد. کار مهمی که آن‌ها انجام می‌دهند این است که علاوه بر تأمین توسعۀ اقتصادی مناسب به حفظ پایدار و همیشگی منابع طبیعی می‌پردازند.

امروز منازعه بر سر منابع نفت و گاز طبیعی که پایان‌پذیر هستند و همچنین منابع طبیعی پایان‌پذیر تجدیدشدنی به یکی از مهم‌ترین موضوعات چالش‌برانگیز تبدیل شده است. کتاب اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی در واقع یک کتاب علمی جامع است که قابلیت استفاده ادر دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد اقتصاد را دارد.

کتاب اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی تمام موضوعات مربوط به منابع طبیعی و اقتصاد محیط‌زیست را در بر می‌گیرد. نویسندگان تلاش کرده است تا این موضوعات را در تحلیل‌های اقتصادی بادقت زیادی بررسی کند به همین دلیل بین تئوری،‌ کاربردها و مثال‌ها تعادل برقرار شده است. یکی از ویژگی‌های کتاب این است که موضوعات و مطالب مربوط به بوم‌شناسی،‌ علوم فیزیکی و محیط‌زیست و تأثیرشان را در گسترش اقتصاد محیط‌زیست نوین بررسی و تفسیر می‌کند.

کتاب اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی همچنین مبانی اخلاقی اقتصاد و مقایسۀ اخلاق مطلوبیت گرایان سنتی و رقبایشان را به طور کامل ارائه می‌کند و اقتصاد رفاه کاربردی را به‌عنوان یک اصل سازمان‌دهنده به کار می‌برد و پیامدها و نتایج ناشی از رشد جمعیت، پایداری منابع طبیعی و پیشرفت در حوزۀ فناوری موردتوجه قرار می‌دهد.

خواندن کتاب اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به اقتصاددانان و همچنین دانشجویان کارشناسی و کارشناسی رشتۀ اقتصاد پیشنهاد می کنیم.

بخشی از کتاب اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی

«اصل اساسی هر نظریۀ اقتصادی، این است که ما با مسئلۀ کمیابی منابع اقتصادی روبه‌رو هستیم. این منابع اقتصادی فقط هنگام بهره‌برداری،‌ مقادیر محدود و کمیاب به‌حساب می‌آیند،‌زیرا عده‌ای معتقدند که با تقریب قابل‌قبولی این منابع نامحدود و بی‌نهایت هستند؛ لذا کمیابی منابع طبیعی به این معناست که استفاده و بهره‌برداری از آن‌ها هزینه داشته و هزینۀ فرصت استفاده از یک نهاده برابر است با سایر منافع ازدست‌رفته (منافعی که می‌توانستیم با به‌کارگیری این نهاده‌ها در سایر تولیدات به دست آوریم، هزینۀ فرصت تولیدات اولیه است).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۵۸ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۵۸ صفحه

قیمت:
۲۱۹,۰۰۰
۱۷۵,۲۰۰
۲۰%
تومان