دانلود و خرید کتاب آخربازی پیاده (مقدماتی)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آخربازی پیاده (مقدماتی) اثر داود علی نژاد

کتاب آخربازی پیاده (مقدماتی)

گردآورنده:داود علی نژاد
انتشارات:نشر مهاجر
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آخربازی پیاده (مقدماتی)

کتاب آخربازی پیاده (مقدماتی) نوشتۀ داود علی‌نژاد در نشر مهاجر به چاپ رسیده است. این کتاب جلد اول و بخش مقدماتی از مجموعۀ شطرنج نابغه است که تاکتیک‌ها و روش‌های برد در آخربازی پیاده را به‌صورت تصویری آموزش می‌دهد.

درباره کتاب آخربازی پیاده (مقدماتی)

آخر بازی، در شطرنج آخرین مرحلۀ بازی است که در آن تنها چند مهره روی صفحۀ شطرنج باقی مانده است و چون شاه کمتر تهدید می‌شود، در این مرحله نقش مهره‌ای فعال را بازی می‌کند. آخر بازی همان‌قدر اهمیت دارد که شروع بازی یا وسط بازی با این تفاوت که آخر بازی وقتی است که تعداد زیادی از مهره‌ها ضمن مبارزات مراحل اول و دوم یعنی شروع و وسط بازی از صحنه خارج شده‌اند و دو حریف برای گرفتن نتیجۀ نهایی با مهره‌هایی کمتر و محدودتر در برابر هم قرار گرفته‌اند. معمولاً کسانی که در آخر بازی تبحر بیشتر دارند بازی را خواهند برد.

 آخربازی در واقع مرحلۀ به ثمر رساندن امتیازها و برتری‌های به‌دست‌آمده از مراحل شروع و وسط بازی است. یک شطرنج‌باز باید به قوانین مقدماتی (آخر بازی) و تئوری نهایی آن کاملاً آشنا و مجهز باشد در غیر این صورت نتیجه‌ای از برتری‌های پیشین به دست نخواهد آورد.

کتاب آخربازی پیاده (مقدماتی) جلد اول از مجموعۀ شطرنج نابغه است که مطالب آن از مسائل و تاکتیک‌های آخر بازی پیاده از منابع و سایت‌های مختلف گردآوری شده و داود علی‌نژاد آن‌ها را طبقه‌بندی کرده است. این تاکتیک‌ها و روش‌های برد با تصاویر وضعیت چیدمان مهره‌ها آموزش داده شده است.

خواندن کتاب آخربازی پیاده (مقدماتی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران و دانش‌آموزان بازی شطرنج پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آخربازی پیاده (مقدماتی)

«مسائل این کتاب با انجین استوک فیش آنالیز شده‌اند. همه مسائل بر حسب امتیاز دیاگرام (سختی مسئله) مرتب شده‌اند. امید است پس از حل مسائل و یادگیری، بازیکن به ساختارهای و وضعیت‌های آخربازی پیاده مسلط شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۱ صفحه

حجم

۲۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۱ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان