دانلود و خرید کتاب عشق هرگز کافی نیست آرون تى. بک ترجمه زهراسادات خضری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق هرگز کافی نیست اثر آرون تى. بک

کتاب عشق هرگز کافی نیست

معرفی کتاب عشق هرگز کافی نیست

کتاب عشق هرگز کافی نیست نوشتۀ آرون تی بک و ترجمۀ زهراسادات خضری است. انتشارات آتیسا این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است. این کتاب سعی بر حل مشکلات ناشی از سوءتفاهم و جروبحث‌ها در روابط زناشویی از طریق شناخت‌درمانی دارد.

درباره کتاب عشق هرگز کافی نیست

کتاب عشق هرگز کافی نیست بر اساس مثال‌های واقعی شکل گرفته که بر مبنای نقل‌قول‌های نویسنده و همکارانش از مشاوره با زوج‌ها به دست آمده است. کتاب «عشق هرگز کافی نیست»، نوشتۀ پروفسور آرون تی‌ بک، شیوه‌هایی نو برای حل مشکلات زناشویی و خانوادگی بر اساس شناخت‌درمانی را معرفی کرده است. این کتاب به‌سبب نگاه کاربردی و مسئله‌محوری که دارد، با استقبال بسیاری روبه‌رو شده و ترجمۀ فارسی آن بیش از ۳۰ بار تجدید چاپ شده است. پروفسور تی‌ بک پایه‌گذار و مبتکر مکتبی است که انقلابی در درمان بیماری‌های روانی پدید آورده و چشم‌اندازی روشن و امیدبخش ترسیم کرده است. «شناخت‌درمانی» که در آغاز با طرح اصول کلی آن مطرح شد، به‌سرعت مورداستقبال روان‌شناسان و روان‌درمانگران قرار گرفت و فن‌های آن به‌طور گسترده در زمینه‌های مختلف از جمله رفع اختلافات خانوادگی و تقویت روحیه و بهبود روابط انسانی کاربرد یافت.

خواندن کتاب عشق هرگز کافی نیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب راهنما را به علاقه‌مندان به روان‌شناسی و کسانی که مشتاق حل مشکلات هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آرون تمکین بک

آرون تمکین بک در ۱۸ ژوئیهٔ ۱۹۲۱ به دنیا آمد و در یک نوامبر ۲۰۲۱ درگذشت. او یک روان‌پزشک آمریکایی و پروفسور بازنشستۀ گروه روان‌پزشکی در دانشگاه پنسیلوانیا بود. بسیاری از مردم او را برای شناخت‌درمانی می‌شناسند. تئوری او به‌طور گسترده برای درمان بیماری اختلال افسردگی اساسی به کار برده می‌شود؛ او همچنین یک تست روان‌شناسی را طراحی کرده است که در آن فرد آزمایش‌شونده، پرسش‌نامه‌ای را پر کرده و نتیجهٔ آن را می‌تواند بدون نیاز به کمک پرسشگر، بررسی کند. آزمون تصور از خودِ آرون تمکین بک، پرسش‌نامهٔ افسردگی و پرسش‌نامهٔ اضطراب او از جمله پرسش‌نامه‌هایی است که اعتبار بسیاری دارد.

بخشی از کتاب عشق هرگز کافی نیست

«انقلاب شناختی در روان‌شناسی

خوشبختانه در دو دهه اخیر افزایش سریع اطلاعات را در مورد مسائل ذهنی شاهد بودیم که تأثیر مستقیم در مشکلات زناشویی داشته است. این دانش جدید روان‌شناسی همچنین در درمان طیف وسیعی از اختلالات مانند افسردگی، اضطراب، هراس، وسواس اجباری و حتی رفع اختلالاتی از قبیل بی‌اشتهایی یا پرخوری کمک کرده است. این روش که شناخت درمانی نامیده می‌شود در محدوده حرکت جدید روان‌شناسی و روان‌درمانی قرار دارد که به انقلاب» «شناختی» شهرت یافته است.

کلمۀ «شناخت از یک کلمه لاتین به معنای «اندیشه» مشتق شده است روش‌هایی اشاره دارد که افراد قضاوت یا تصمیم‌گیری می‌کنند و همچنین به شیوه‌هایی که افراد کارهای یکدیگر را تفسیر درست یا نادرست می‌کنند. این انقلاب مطلبی را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌دهد که افراد چگونه از ذهن خود برای حل یا ایجاد مشکلات استفاده می. کنند طرز تفکر ما تا حد زیادی در موفقیت و خشنودی یا ادامه زندگی نقش دارد. اگر اندیشه ما سالم و واضح باشد آنگاه ما برای رسیدن به این اهداف مجهزتر هستیم، اما اگر ذهن ما اسیر مفاهیم نمادین پیچیده، استدلال غیرمنطقی و تعابیر نادرست باشد، در برابر واقعیات کور و کر خواهیم بود. اگر در زندگی و کاری که انجام می‌دهیم بی‌هدف پیش برویم به خود و دیگران آسیب خواهیم زد. با قضاوت اشتباه و برخورد نادرست خود و همسرمان را می‌رنجانیم و درنتیجه روابط دردناک خود را سوزناک‌تر می‌کنیم.

این نوع تفکر گره‌خورده را می‌توان با روش استدلالی درست‌تری از هم باز کرد. اغلب هنگامی که به‌اشتباه خود پی می‌بریم و به اصلاح آن می‌پردازیم، از این نوع استدلال استفاده می‌کنیم متأسفانه در روابط صمیمانه که با اندیشه درست و اصلاح اشتباهات خودمان اهمیت بیشتری دارد به نظر می‌رسد در تشخیص و تصحیح پیش‌داوری نادرست خود از همسرمان با مشکل روبه‌رو هستیم. علاوه بر این، گرچه زوج‌ها معتقدند تنها با یک‌زبان با هم سخن می‌گویند؛ اما آنچه آنها می‌گویند با آنچه همسرانشان می‌شنوند کاملاً تفاوت دارد؛ بنابراین مشکلات ارتباطی باعث دلخوری و دلسردی می‌شود که بسیاری از زوج‌ها آن را تجربه کرده‌اند.

 به مورد زیر توجه کنید کن و مارجری هر دو مشغله کاری خود را داشتند کن بازاریاب بیمه و مارجری منشی یک شرکت روابط‌عمومی بود هر دو تصمیم گرفتند وقت بیشتری با هم سپری کنند. در یکی از روزها مارجری به کن اطلاع داد که بعدازظهر می‌خواهد به خرید برود. کن که قصد داشت رابطه‌اش را با مارجری صمیمی‌تر کند، فوراً تصمیم گرفت همراه او برود. مارجری که روز خسته‌کننده‌ای را پشت سر گذاشته بود، این کارکن را دخالت در امورش تلقی کرد و با خود گفت او هرگز نمی‌گذارد من کارهایم را به‌تنهایی انجام دهم.» بنابراین در طول خرید سکوت کرد و با کن حرفی نزد. کن سکوت او را بی‌توجهی نسبت به خود تفسیر کرد و از این کار عصبانی شد. مارجری عصبانیت کن را با سکوت و کم‌توجهی‌اش تشدید کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان