دانلود و خرید کتاب کلیدهای شناخت و رفتار با دختر‌ها نانسی ال اسنایدرمن ترجمه اکرم کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کلیدهای شناخت و رفتار با دختر‌ها

«کلیدهای شناخت و رفتار با دخترها» نوشته نانسی سیندرمن(-۱۹۵۲) و پگ استریپ است. کتاب کلیدهای شناخت و رفتار با دخترها از کتاب‌های دیگر در زمینه تربیت نوجوانان متمایز است، زیرا نه‌فقط رابطه مادر و دختر را به صورت ویژه‌ای مورد بررسی قرار می‌دهد بلکه از دیدگاهی خوش‌بینانه نیز به آن نظر دارد. به نظر نویسندگان مشکلات نوجوانی فرصتی است تا فرزند، ضمن آزمودن مادر خود، بال‌های پروازش را بیازماید و مادر نیز به آگاهی بیشتری دست یابد. تربیت کار دشواری است و بی‌تردید مادری کردن برای نوجوان نیز آسان نیست. اما تجربه، درس‌های زیادی به ما خواهد آموخت. هرچه باشد ه‌مزمانی میانسالی مادر و بلوغ دختر کاملاً تصادفی نیست. حتی افرادی که چند سالی تا میانسالی فاصله دارند، در اوایل نوجوانی دختر خود، این همزمانی را با اندکی اختلاف تجربه می‌کنند. این کتاب برخلاف کتاب‌های دیگر بر اساس مطالعات موردی نوشته نشده است؛ چرا که نویسنده پزشک است، نه روان‌شناس. در عوض، از نعمت تحقیقات خیره‌کننده‌ای که در دهه گذشته درباره نوجوانی انجام شده، بهره‌مند شده‌است، گرچه همواره اندکی از این تحقیقات در مطبوعات بازتاب داشته است. همچنین از طریق گفتگوهای تلفنی و مبادله E-mail از همکاری کارشناسان و محققان برخوردار شده‌اند. این کتاب درباره رشد است و رشد در دوره بلوغ، به غیر از دوره طفولیت، چرخه‌ای بی‌نظیر در زندگی انسان است. دختران در این دوره تغییرات فیزیکی، شناختی، عاطفی و اجتماعی را تجربه می‌کنند و همین دوره فرصتی در اختیار مادران قرار می‌دهد تا رشد و تحول را تجربه کنند، هرچند به یقین این تجربه با تجربه فرزندشان متفاوت خواهد بود.

نظرات کاربران

vahid
۱۳۹۸/۰۶/۲۷

من بعنوان یک پدر تمام تلاشم رو برای برای ارتباط بهتر با دخترنوجوانم انجام میدهم،با اینحال گاهی دلم برای کودکی اش تنگ میشود،من منکر نقش خانواده نیستم اما این بدون همراهی مدارس بسیار مشکل و ناقص میباشد. رابطه پدر ومادر

- بیشتر
mohammadi
۱۳۹۸/۱۰/۱۲

به ماداران که دختران ۹ تا ۱۸ سال دارند شدیدا توصیه میکنم

کاربر azarmahmudi
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

وقتی ۸۰ساله میشویم دیگرحتی دراینه نگاه نمیکنیم،یک کلاه بنفش روی سرمیگذاریم وبیرون میرویم تاازهمه چیزلذت ببریم.

simin
۱۴۰۱/۱۱/۰۶

خیلی کتاب خوبی بود و در موردِ مسائلِ زیر صحبت کرده بود در مورد نوجوانیِ فرزندخوانده ها نوجوانیِ فرزندانِ طلاق در موردِ واکنش نوجوانان در درگیری هایِ والدین علائم حاکی از افسردگی در نوجوانان اختلالاتی چون اضطراب جدایی، اضطراب فراگیر، جمع هراسی، وسواس فکری-عملی ، اختلال

- بیشتر
کاربر 7336349
۱۴۰۲/۰۸/۲۸

خوب بود

s khalili
۱۳۹۸/۰۷/۲۳

کتاب به سن نوجوانی دخترا میپردازه. من یه نگاه گذرا به کتاب کردم.چون دخترم هنوز پنج سالشه نخوندمش.شاید بعدا

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
همین که اندام دختر تغییر می‌کند، در آغوش گرفتن و بوسیدن او برای پدر مشکل می‌شود. دختران نیز که از بلوغ جسمی خود آگاه می‌شوند، ممکن است از پدر خود فاصله بگیرند چون راه‌حل بهتری پیدا نمی‌کنند و بدون تماس فیزیکی که می‌تواند عامل نزدیکی روابط در کودکی باشد، ارتباط پدر و دختر رو به ضعف می‌گذارد. در خانواده‌های سنتی‌تر که سبک تربیتی آنها سلطه‌جویانه است، پدری که نقش ناظم و اصلاح‌کننده دختر نوجوان را به عهده می‌گیرد، بیشتر مورد خشم او قرار می‌گیرد. گاه نفوذ والدین واقعا عزت نفس دختر را پایین می‌آورد. حتی پدر نیز ممکن است ناآگاهانه دختر را به سوی این عقیده سوق دهد که ظاهر فرد، نشان‌دهنده شخصیت اوست. با این حال، نقش پدر در رشد دختر اهمیت دارد و ما به عنوان مادر باید سعی کنیم آن دو را به هم نزدیک کنیم تا بتوانند با هم گفتگو کنند.
vahid
تصور نکنید تنها زمانی می‌توانید به دخترتان نزدیک باشید که با او رابطه‌ای مانند رابطه دوستانش داشته باشید. حقیقت این است که او به یک همراز دیگر نیاز ندارد؛ بلکه به یک مادر نیاز دارد.
mohammadi
نکته مهم در تمام تلاشها این است که باید محبت خود را بی‌دریغ و بدون توجه به موفقیت یا شکست فرزندتان نثارش کنید.
mohammadi
یکی از اهداف تربیتی از نوع «من و تو» این است که به ما کمک کند تا دختر خود را فردی مستقل در نظر بگیریم، نه نسخه دیگری از خودمان.
mohammadi
مادران، نزدیک‌ترین حلقه‌های ارتباط ما با تاریخ و نسل زن هستند.
آسمان
اگر با آنها مانند کودک رفتار کنید، آنها دیگر با شما صحبت نخواهند کرد و وقتی نوجوان صحبت نکند، احساسات خود را به صورت دیگری ابراز می‌کند و این چیزی است که همه ما را نگران می‌سازد.
mohammadi
هر مرحله از زندگی فرزندمان مستلزم آن است که ما نیز مهارت جدیدی بیاموزیم و از روشهای ارتباطی گذشته فاصله بگیریم.
mohammadi
هیچ یک از ما رشدی کامل و پیوسته نداریم. گاه از یک بُعد رشد می‌کنیم و از بُعد دیگر بازمی‌مانیم. رشد امری نسبی است. گاه در یک زمینه بالغ می‌شویم و در زمینه‌ای دیگر کودکانه رفتار می‌کنیم. گذشته، حال و آینده با هم درمی‌آمیزند، ما را به پس و پیش سوق می‌دهند و گاه در زمان حال ثابت نگه می‌دارند. در واقع وجود ما ترکیبی از لایه‌های گوناگون است.
mohammadi
کامل پنداشتن دخترمان باعث می‌شود گرفتار انبوهی از عواطف و احساسات درهم‌پیچیده شویم. به یاد داشته باشید که فرایند رشد در نوجوانی و یا حتی جوانی پایان نمی‌پذیرد، این فرایند در سراسر عمر جریان دارد و متوجه باشید که رؤیاهایی که درباره او در سر می‌پرورانید، در نهایت مال شماست نه او.
mohammadi
آنچه تربیت نوجوان را دشوار می‌سازد ماهیتی دوگانه دارد. از یک طرف گاه لازم است راه‌حلها و پاسخهای خود را که در گذشته جوابگوی مشکلات ما بود، کنار بگذاریم - زیرا دیگر برای دختران ما مؤثر نیستند - و گاه لازم است آنچه را در کتابها می‌خوانیم نادیده بگیریم تا بتوانیم به نیازهای ویژه فرزند خود به عنوان یک فرد، بهتر رسیدگی کنیم؛
mohammadi

حجم

۱۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

حجم

۱۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان