دانلود و خرید کتاب ناخن خشک ها و ولخرج ها دومنیکا میسن ترجمه امین ذکائی آشتیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناخن خشک ها و ولخرج ها اثر دومنیکا میسن

کتاب ناخن خشک ها و ولخرج ها

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ناخن خشک ها و ولخرج ها

کتاب ناخن خشک ها و ولخرج ها نوشتهٔ دومنیکا میسن و ترجمهٔ امین ذکایی آشتیانی است. انتشارات اژدهای طلایی این کتاب را منتشر کرده است. این اثر درمورد روان‌شناسی رفتار مالی است.

درباره کتاب ناخن خشک ها و ولخرج ها

نویسندهٔ این کتاب، استاد دانشگاه ورشو، رئیس دانشکدهٔ روان‌شناسی، مالک شرکت تحقیقات بازاریابی «میسن و شرکا» و یکی از خالقان رشتهٔ تحصیلی روان‌شناسی اقتصادی است. کتاب ناخن خشک ها و ولخرج ها (The Psychology of Financial Consumer Behavior) به شناسایی رفتار مالی از دیدگاه علم روان‌شناسی پرداخته است. دومنیکا میسن (Dominika Maison) با این رویکرد جدید، به مؤسسات مالی زاویهٔ دیگری از عوامل مؤثر بر جذب مشتری را نشان داده است. این نویسنده معتقد است بیش از آنکه وضعیت مالی و عوامل جامعه‌شناختی بر نحوهٔ خرج‌کردن پول افراد تأثیرگذار باشد، عوامل روانی دخیل است. گفته شده است که وقتی از اقتصاددانان دربارهٔ تفاوت‌ها در رفتارهای مالی افراد می‌پرسند، اغلب برای توضیح این تمایزها به تفاوت در وضعیت مادی افراد اشاره می‌کنند؛ افراد زمانی که درآمد بیشتری دارند، پول بیشتری خرج می‌کنند و می‌اندوزند. این رابطهٔ به‌ظاهر ساده از دیدگاه کلان درست است، اما وقتی از دیدگاه یک فرد خاص دیده شود، دیگر درست نخواهد بود. اغلب این موقع است که مشخص می‌شود از بین هر دو نفر با درآمد و وضعیت معیشتی یکسان، ممکن است نفر اول مشکلی با خرج‌کردن پول نداشته باشد، درحالی‌که برای نفر دوم خرج‌کردن ناچیزترین مقدار پول هم دردناک است. آنچه می‌تواند این تفاوت‌ها را توضیح دهد این است که رفتارهای مالی، فارغ از وضعیت مالی، به عوامل اجتماعی و روان‌شناختی بسیار بستگی دارد؛ از جمله رویکرد کلی افراد به زندگی، میزان خوش‌بینی، داشتن احساس کنترل بر زندگی خود، رابطهٔ فرد با پول، سطح مادی‌گرایی و سبک خرج‌کردن پول.

فصل اول کتاب «ناخن‌خشک‌ها و ولخرج‌ها» حاوی مروری است بر مطالعاتی که به رفتارهای ناخودآگاه و خودکار مصرف‌کنندگان از منظر اقتصاد رفتاری پرداخته است؛ این فصل همچنین شامل مروری بر متغیرهای روان‌شناختی گوناگون است. فصل‌های سه و چهار به کارهایی پرداخته است که مردم معمولاً با پول خود انجام می‌دهند؛ در این فصل همچنین با مفهوم جدیدی از شیوه‌های خرج‌کردن پول از نگاه دومنیکا میسن آشنا خواهید شد که چهار سبک مختلف را در بر می‌گیرد. مباحث فصل پنجم به ایجاد بدهی و بازپرداخت آن اختصاص داده شده است. دومنیکا میسن نشان داده که رفتار بدهکاران بیشتر به عوامل روان‌شناختی بستگی دارد تا عوامل جمعیت‌شناختی و درآمدی. در این فصل با تقسیم‌بندی جدید دیگری آشنا خواهید شد که وام‌گیرندگان را از منظر انگیزه و رویکردشان به بازپرداخت بدهی، به پنج گروه مختلف تقسیم می‌کند. در نهایت، کتاب حاضر با بررسی وضعیت دگرگون‌شوندهٔ بانکداری در دنیای امروز به پایان می‌رسد. در این فصل، با مفهوم علاقهٔ فراوان به پول نقد نیز آشنا خواهید شد که در کنار ترس از فناوری، یکی از مهم‌ترین موانع بر سر راه سیستم‌های بانکی و پیشرفت به‌سمت رفتارهای مالی غیرنقدی دانسته شده است.

خواندن کتاب ناخن خشک ها و ولخرج ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد روان‌شناسی رفتار مالی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ناخن خشک ها و ولخرج ها

«در فصل قبل به مفهوم پس‌انداز پرداختیم و مفصل به تصمیم به خرج کردن یا پس‌انداز نگاهی انداختیم که از نظر مدیریت مالی حائز اهمیت است. اما جنبهٔ مهم دیگری از تصمیمات مالی وجود دارد که مصرف‌کننده اغلب باید با آن دست و پنجه نرم کنند، به‌ویژه زمانی که خرید از منابع مالی وی در آن زمان فراتر می‌رود. در چنین حالتی مصرف‌کننده می‌تواند خرید خود را به تعویق بیندازد (به‌کلی از آن صرف‌نظر کند و یا در آینده برای آن پس‌انداز کند) یا می‌تواند با استفاده از امکانات مختلف حمایت مالی در قالب اعتبار مصرف‌کننده و وام، تصمیم به خرید فوری آن بگیرد. امکان دریافت وام زندگی را برای مصرف‌کننده آسان‌تر می‌کند، زیرا امکان برخورداری زودهنگام از کالاهای مختلف را که در مراحل مختلف زندگی ضروری هستند، فراهم می‌کند. فرد می‌تواند صاحب خودرو شود و حتی چند سال پیش از آن‌که قادر باشد به اندازهٔ کافی برای خریدش پس‌انداز کند، از مزایای داشتن خودرو بهره‌مند شود. می‌تواند سال‌ها یا حتی دهه‌ها پیش از آن‌که بتواند پول لازم برای خرید خانه را ذره‌ذره جمع کند، صاحب خانه شود. به همین دلیل، امکان اخذ اعتبار تأثیر مثبتی بر رفاه مصرف‌کننده دارد. با این حال، استفاده از اعتبار مستلزم انجام تعهدات قرارداد اعتباری است، به عبارت دیگر، بازپرداخت اعتبار باید به‌طور منظم انجام شود. قرض گرفتن غیرمسئولانه، یا به‌عبارت دیگر زمانی که اعتبار مصرف‌کننده بیش از توانایی مالی شخص برای بازپرداخت تعهداتش باشد یا شرایط در نظر گرفته شده برای بازپرداخت بسیار نامطلوب باشد، می‌تواند بر رفاه و سلامت مصرف‌کننده اثر سوء داشته و حتی منجر به ورشکستگی شود. این فصل به قرض گرفتن پول و عوامل (عمدتاً روانشناختی) زیربنای این رفتار مالی اختصاص خواهد داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان