دانلود و خرید کتاب ارتباط تفکر انتقادی و هوش هیجانی نیما سبلانی طالشمکائیل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارتباط تفکر انتقادی و هوش هیجانی اثر نیما سبلانی طالشمکائیل

کتاب ارتباط تفکر انتقادی و هوش هیجانی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ارتباط تفکر انتقادی و هوش هیجانی

کتاب ارتباط تفکر انتقادی و هوش هیجانی نوشتهٔ نیما سبلانی طالشمکائیل است. انتشارات هورین این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب ارتباط تفکر انتقادی و هوش هیجانی

کتاب ارتباط تفکر انتقادی و هوش هیجانی که در ۴ فصل نوشته شده، به دو مفهوم مهم و پرکاربرد دررابطه‌با نوع بشر و نیز ارتباط آن دو با یکدیگر پرداخته است؛ «تفکر انتقادی» (Critical thinking) و «هوش هیجانی» (Emotional intelligence).

فردی تفکر انتقادی یا تفکر نقادانه دارد که قادر است با قصد محک‌زدن مسئله یا مبحثی، درمورد آن مسئله یا مبحثْ پرسش‌های مناسب کند و اطلاعات مربوط به آن را گرد آورد؛ سپس آن‌ داده‌ها را دسته‌بندی و با منطق استدلال کند و در پایان به یک نتیجهٔ قابل‌اطمینان دربارهٔ مسئله برسد. تفکر نقادانه یک مهارت است؛ پس آموختنی است و نیاز به تمرین دارد. ذهن طبیعی ناپروردهٔ ما، ذهن «نامتفکر»، اغلب چیزهایی را درست و بدیهی و طبیعی می‌انگارد؛ درحالی‌که هرگز درستی یا نادرستی آن‌ها را ارزیابی نکرده‌ایم. ما چیزی جز تفکر خود نیستیم. احساسات ما (خشم، ترس، اندوه، محبت)، آرمان‌هایمان، تصمیم‌ها و اعمالمان همه محصول فرایندی است که نامش را فکرکردن گذاشته‌ایم. کیفیت زندگی ما مستقیماً تابع کیفیت تفکر ما است. اگر تفکر ما نامتفکرانه و ناآگاهانه باشد، اگر سازوکارش را نفهمیم، نمی‌توانیم تشخیص بدهیم کجایش معیوب است تا اصلاحش کنیم. تفکر نقاد، اندیشیدن دربارهٔ خودِ تفکر را به ما می‌آموزد.

هوش احساسی، هوش عاطفی یا هوش هیجانی شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود و دیگران است. شخصی که این هوش را به‌مقدار متناسب دارد، سه مؤلفهٔ هیجان‌ها را به‌طور موفقیت‌آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند؛ مؤلفهٔ شناختی، مؤلفهٔ فیزیولوژیکی و مؤلفهٔ رفتاری. علم مدیریت بر این باور است که رهبران و مدیران با هوش‌های هیجانی بالاتر، توان بیشتری برای هدایت سازمان تحت‌کنترل خود دارند. یافته‌ها نشان داده است که کارکنانی که دارای وجدان کاری و احساس وظیفه‌شناسی بالایی هستند اما فاقد هوش احساسی و اجتماعی‌اند، در مقایسه با کارکنان مشابهی که از هوش احساسی بالایی برخوردارند، عملکرد ضعیف‌تری دارند. گفته شده است که کسانی که از هوش احساسی برخوردارند، می‌توانند عواطف خود و دیگران را کنترل کرده، بین پیامدهای مثبت و منفی عواطف تمایز بگذارند و از اطلاعات عاطفی برای راهنمایی فرایند تفکر و اقدامات شخصی استفاده کنند. هوش احساسی، اصطلاح فراگیری است که مجموعهٔ گسترده‌ای از مهارت‌ها و خصوصیات فردی را در بر گرفته و به‌طور معمول به آن دسته مهارت‌های درون‌فردی و بین‌فردی گفته می‌شود که فراتر از دایرهٔ مشخصی از دانش‌های پیشین (مانند بهرهٔ هوشی و مهارت‌های فنی یا حرفه‌ای) است.

خواندن کتاب ارتباط تفکر انتقادی و هوش هیجانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ارتباط تفکر انتقادی و هوش هیجانی

«انسان در طول حیات خود پیوسته در حال حل مسئله، خلق پدیده های مستند با طبیعت و برقراری ارتباط و کنترل رفتار خود و دیگران به سر می برد که هر یک از این فعالیت ها با بعدی از توانمندی های هوشی در ارتباط هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۹۸۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان