دانلود و خرید کتاب مهارت تفکر انتقادی هریسون والتون ترجمه سیدصابر اکبر موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت تفکر انتقادی اثر هریسون والتون

کتاب مهارت تفکر انتقادی

معرفی کتاب مهارت تفکر انتقادی

کتاب مهارت تفکر انتقادی نوشتهٔ هریسون والتون و ترجمهٔ سیدصابر اکبر موسوی است. نشر برگ و باد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مهارت تفکر انتقادی

کتاب مهارت تفکر انتقادی در هفت فصل نوشته شده است. تفکر انتقادی توانایی تفکر واضح و منطقی و درک ارتباط بین ایده‌ها است که از زمان فیلسوفان اولیهٔ یونان مثل افلاطون و سقراط تا عصر مدرن وجود داشته است. این مهارت، فواید و کاربردهای بسیاری دارد؛ مثل بحث و تفکر برای حل مشکلات و توانایی تشخیص اخبار جعلی. کتاب حاضر مجموعه‌ای مختصر و جذاب از مطالبی است که در دانشکده‌های رشتهٔ روان‌شناسی و علوم تربیتی تدریس می‌شود. هدف از ترجمهٔ این کتاب، آشنایی با مهارت تفکر نقادانه و لزوم پیاده‌سازی آن در زندگی بوده است. تکنیک‌های کاربردی گفته‌شده در این اثر، موجب شناخت و یادگیری هر چه بهتر تفکر انتقادی است که یک مهارت مهم در زندگی است. با مطالعهٔ این کتاب به درک بهتری از زندگی دست پیدا می‌کنیم که می‌تواند در داشتن یک شخصیت سالم و پویا به ما کمک کند.

خواندن کتاب مهارت تفکر انتقادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد مهارت تفکر انتقادی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مهارت تفکر انتقادی

«الف) بهانه آوردن را تمام کنید: گرفتن یک تصمیم ساده می‌تواند لذت بخش باشد، این امکان را به شما می‌دهد که یک کار را کامل کنید و آن را از لیست کارهای روزانه خود حذف نمایید. هنگامی که با چالش‌های بیشتر و نیاز به گرفتن یک تصمیم مهم تجاری (یا حتی شخصی) روبرو می‌شوید، ممکن است این وسوسه به سراغتان بیاید که آن را به تعویق بیاندازید؛ زیرا دشوارتر است. با این حال، اگر می‌خواهید به یک حلّال عالی مشکلات تبدیل شوید، باید در مقابل این وسوسه‌ها مقاومت کنید.

ب) از وقت خود درست استفاده کنید: به جای بهانه آوردن، هر روز زمانی را برای در نظر گرفتن چالش‌ها، نتایج بالقوه، مزایا و معایب گزینه‌های مختلف در دسترس خود اختصاص دهید. دوری از این موارد باعث حل شدن مساله نمی‌شود. در عوض، نگرانی و اضطراب شما را افزایش می‌دهد در حالی که انرژی زیادی را مصرف می‌کنید که می‌تواند صرف ایده‌های جدید شود!

ج) با تصمیمات دشوار پیش‌رو مواجه شوید: هنگامی که با یک تصمیم دشوار مواجه می‌شوید، متعهد شوید که شجاعانه با آن مشکل روبرو خواهید شد. هر چه زودتر این عادت را شکل دهید، چرا که حفظ آن در آینده آسان‌تر خواهد بود. بعداً از خودتان قدردانی می‌کنید که برای یادگیری این مهارت وقت گذاشتید.

د) احساسات و خودخواهی خود را کنار بگذارید: وقتی به صورت خیلی اختصاصی روی اینکه چگونه یک تصمیم بر احساسات شما تأثیر می‌گذارد و اینکه دیگران چطور شما را درک می‌کنند حساب ویژه‌ای باز می‌کنید، تصمیم‌گیری می‌تواند تقریباً غیرممکن شود. آیا می‌توان موضوع را به صورت عینی حل کرد؟ بله، در واقع چنین چیزی ممکن است. به سادگی فهرستی از راهکارهای خود را تهیه کرده و فعلاً نفس و احساسات را کنار بگذارید. موقعیتی را در کسب و کار خود در نظر بگیرید که در آن درآمد کافی برای رسیدن به اهداف خود یا حفظ وضع موجودتان را ندارید. آیا بهتر است بر روی هدفی که باعث خطای ما شده و در صورت شکست چقدر احمقانه به نظر می‌رسد، تمرکز کنیم یا روی دلایلی که منجر به اشتباه ما می‌شود؟ در این شرایط، ممکن است سوالات زیر را از خود بپرسید:

- آیا در تعیین وضعیت مشکلی وجود دارد که شما از آن آگاه نیستید؟

- آیا دستمزد منصفانه‌ای برای خدمات خود دریافت می‌کنید؟

- آیا می‌دانید در مورد بازاریابی چه کاری انجام دهید؟

- راهکارتان برای حل این مسائل چیست؟

وقتی به واقعیت‌ها نگاه می‌کنید و نه به چالش‌ها یا ترس‌های خود، همیشه تصمیمات منطقی و سودمندتری خواهید گرفت. اگر کسی برای کسب و کار خود به کمک نیاز داشته باشد، در حالی که بدون انجام کاری بوده و به دنبال منابع مناسب باشد، گزینه‌های زیادی در اختیار خواهد داشت اما خودآگاهی چیزی است که یک تاجر واقعاً موفق را متمایز می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۷۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان