دانلود و خرید کتاب زنده باد قانون و داستان های دیگر عزیز نسین ترجمه صمد بهرنگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنده باد قانون و داستان های دیگر اثر عزیز  نسین

کتاب زنده باد قانون و داستان های دیگر

معرفی کتاب زنده باد قانون و داستان های دیگر

کتاب زنده باد قانون و داستان های دیگر داستان‌هایی نوشتهٔ عزیز نسین و مهدی حسین و ناظم حکمت با ترجمهٔ صمد بهرنگی است و انتشارات فرمهر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب زنده باد قانون و داستان های دیگر

آثار بدیع صمد بهرنگی همچون ماهی سیاه کوچولو، کچل کفترباز، بیست و چهار ساعت در خواب و بیداری و ... تاکنون بیشتر دیده و خوانده شده، اما سایر آثار وی ازجمله ترجمه‌ها یا کمتر در دسترس بوده و یا کمتر خوانده شده‌اند، به جز تعداد معدودی مثل ما الاغ ها، خرابکار، کلاغ سیاهه، پسرک روزنامه‌فروش و غیره.

صمد بهرنگی در زمان حیاتش بیش از سی داستان کوتاه از داستان‌نویسان مطرح ترکیه و کشور آذربایجان و شوروی را ترجمه کرده و در نشریات زمان خود به چاپ رسانده بود.

در کتاب زنده باد قانون و داستان های دیگر سعی شده تمامی ترجمه‌های صمد به زبان فارسی با رعایت تقدم و تأخّر، شیوۀ نگارش و به تفکیک پدیدآورنده در اختیار خواننده گذاشته شود.

خواندن کتاب زنده باد قانون و داستان های دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های خارجی متعلق به کشورهایی چون ترکیه و آذربایجان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره صمد بهرنگی

صمد بهرنگی در تاریخ ۲ تیر ۱۳۱۸ به دنیا آمد. او آموزگار، منتقد اجتماعی، داستان‌نویس، مترجم و محقق فولکلور آذربایجانی بود.

بهرنگی پس از تحصیلات دبستان و دبیرستان در مهر ۱۳۳۴ به دانش‌سرای مقدماتی پسران (در تبریز) رفت و در خرداد ۱۳۳۶ از آنجا فارغ‌التحصیل شد. او از مهر همان سال و درحالی‌که تنها ۱۸ سال داشت، آموزگار شد و تا پایان عمر در آذرشهر، ممقان، قاضی‌جهان، گوگان، آخی‌جهان و فیروزسالار در استان آذربایجان شرقی تدریس کرد. بهرنگی در مهر ۱۳۳۷ برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ زبان و ادبیات انگلیسی به دورهٔ شبانهٔ دانشکدهٔ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه تبریز رفت و همزمان با آموزگاری، تحصیلات خود را تا خرداد ۱۳۴۱ و دریافت گواهی‌نامهٔ پایان تحصیلات ادامه داد.

از این‌رو، آموزش همواره یکی از دغدغه‌های صمد بهرنگی بود که به‌خاطر آن کتابی تحت عنوان «کندوکاو در مسائل تربیتی ایران» را نیز در سال ۱۳۴۴ منتشر کرد.

از صمد بهرنگی که فعالیت سیاسی نیز با زندگی او گره خورده بود، کتاب‌های گوناگونی باقی مانده است.

از داستان‌های او می‌توان به اولدوز و کلاغ‌ها، اولدوز و عروسک سخنگو، کچل کفترباز، پسرک لبوفروش، افسانهٔ محبت و داستان مشهور «ماهی سیاه کوچولو» اشاره کرد.

از کتاب‌ها و نوشتارهای او می‌توان به پاره‌پاره (مجموعه شعر از چند شاعر)، کندوکاو در مسائل تربیتی ایران، افسانه‌های آذربایجان، انشا و نامه‌نگاری برای کلاس‌های ۲ و ۳ دبستان، آذربایجان در جنبش مشروطه، الفبا ویژهٔ کودکان آذربایجان و اهمیت ادبیات کودک اشاره کرد.

صمد بهرنگی کتاب‌هایی را نیز ترجمه کرده است؛ همچون داستان‌هایی از عزیز نسین.

نویسندگان ایرانی نیز کتاب‌های گوناگونی دربارهٔ صمد بهرنگی و آثار او نوشته‌اند. کتاب «صمد جاودانه شد» نوشتهٔ علی‌اشرف درویشیان در سال ۱۳۵۲ یکی از این کتاب‌ها است. «کودکانه‌های سیاسی صمد بهرنگی» (مقاله) نوشتهٔ جواد طباطبایی و نگین نوریان دهکردی که در سال ۱۳۹۳ در پژوهش‌نامهٔ علوم سیاسی منتشر شد نیز نمونه‌ای دیگر است.

داستان کوتاه «ماهی سیاه کوچولو» در مردادماه سال ۱۳۴۷ با تصویرسازی «فرشید مثقالی» منتشر شد. تصویرهای این کتاب جایزهٔ براتیسلاوا را از آن خود کرد. این داستان را مدت‌ها نقش بیانهٔ غیررسمی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران را بازی می‌کرد. این باور، نظرات مخالفی هم داشته است.

صمد بهرنگی ۹ شهریور ۱۳۴۷ درگذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

حجم

۹۵۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان