دانلود و خرید کتاب مبانی رده بندی تبارزادی جان ولفگانگ وگل ترجمه جمشید درویش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مبانی رده بندی تبارزادی

کتاب مبانی رده بندی تبارزادی نوشتهٔ جان ولفگانگ وگل و ترجمهٔ جمشید درویش و فائزه یزدانی مقدم و بی بی صفیه اکبری راد و ویراستهٔ امید میرشمسی کاخکی و هانیه اسدپور فعال مشهد است و انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مبانی رده بندی تبارزادی

کتاب حاضر ترجمۀ کتاب دانشگاهی رده‌بندی تبارزادی نویسندۀ آلمانی جان-ولفگانگ وُگل است که توسط مرحوم پروفسور جمشید درویش، استاد برجستۀ جانورشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، و همکاران ترجمه شده است. اهمیت به آرایه‌شناسی یا تاکسونومی به‌عنوان بخش مهمی از علم گستردۀ سازگان‌‌‌شناسی یا سیستماتیک و توجه به اساس میراث مکتوب سیستماتیک جانوری، تکامل زیستی و رده‌بندی تبارزادی یگان‌های زیستی به‌عنوان سیستم مرجع جهانی، یکی از نیازهای ضروری زیست‌شناسان و محققان علوم زیستی است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کتاب نسبت به سایر کتب مشابه این است که در آن اساس حکمت علم و سیستم‌ها از دیدگاه فلسفی مطرح می‌شود. درنهایت، هدف اصلی این کتاب اساس معرفت‌شناختی آرایه‌شناسی است. شیوۀ منطقی و ساختار کتاب به‌گونه‌ای است که در آن پس از معرفی مفاهیم و اصول رده‌بندی تبارزادی و مقایسه با روش‌های دیگر، به بررسی مفاهیم گونه، گونه‌زایی، انواع تولیدمثل، تنوع، تکامل و انواع مدل‌های تکاملی، نظام‌بندی و رده‌بندی سلسله‌مراتبی، تحلیل روند روش‌شناختی و اساس نظریه‌های تجزیه‌وتحلیل واقع‌گرایانۀ داده‌ها که باید توسط هر آرایه‌شناسی درک شود، می‌پردازد. 

خواندن کتاب مبانی رده بندی تبارزادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

درواقع کتاب حاضر کمک به نسل جدیدی است که می‌خواهند ‌‌از طریق پژوهش به مرزهای دانش جانورشناسی و نظریه‌پردازی برسند و می‌تواند به‌عنوان یک مرجع و منبع مهم برای استادان، پژوهشگران رشته‌های زیست‌شناسی، دانشجویان رشتۀ علوم جانوری و بیوسیستماتیک، به‌خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی و محقّقان علاقه‌مند به شناخت طبیعت و واقعیت‌های آن در نظر ‌گرفته شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵۲ صفحه

حجم

۲۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵۲ صفحه

قیمت:
۹۴,۵۰۰
تومان