دانلود و خرید کتاب روش های تنظیم هیجانی در اهمال کاران نسا محرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش های تنظیم هیجانی در اهمال کاران اثر نسا محرمی

کتاب روش های تنظیم هیجانی در اهمال کاران

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روش های تنظیم هیجانی در اهمال کاران

کتاب روش های تنظیم هیجانی در اهمال کاران نوشتهٔ نسا محرمی و فاضل رستم نژاد و ویراستهٔ محدثه طهماسبی فر است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب روش های تنظیم هیجانی در اهمال کاران

گفته شده است که اهمال‌کاری، دو سطح شناختی و رفتاری را در بر می‌گیرد. در سطح رفتاری، فرد کاری را که قصد انجام‌دادن آن را داشته بدون هیچ دلیل خاصی و به‌طور کاملاً اختیاری و در زمان تعیین‌شده انجام نمی‌دهد. در سطح شناختی، فرد در گرفتن تصمیماتِ به‌موقع تعلل می‌کند. پژوهش‌های اولیهٔ اهمال‌کاری، بیشتر بر ویژگی رفتاری آن متمرکز بودند. راه‌حل آن‌ها بیشتر بر مقیاس‌های تعیین رفتار مانند مدیریت زمان و عادت‌های مطالعه تمرکز داشت، اما در سطح شناختی اساس رفتار اهمال‌کارانه را باورهای غیرمنطقی می‌دانند. برخی از فراگیران وقتی که ارزش خود را فقط بر اساس توانایی خود در انجام‌دادن تکالیف می‌سنجند، به‌طور غیرمنطقی عمل می‌کنند و از به اتمام‌رساندن تکلیف اجتناب می‌کنند تا از این طریق نتوانند توانایی واقعی آن‌ها را در انجام‌دادن تکالیف ارزیابی کنند. در این راستا، عملکرد موفق در بسیاری از حیطه‌هایی تحصیلی و اجتماعی به‌طور حتم وابسته به توانایی‌های اجرایی دانش‌آموزان است. کارکردهای اجرایی و به‌طور خاص مؤلفه‌های تشکیل‌دهندهٔ آن می‌تواند تا حدودی بهبود مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان را پیش‌بینی کند. کارکردهای اجرایی اصطلاحی چترگونه است که به فرایندهای شناختی اشاره دارد؛ فرایندهایی که جهت‌دهی رفتار در دستیابی هدف موردنظر را فراهم می‌کند.

در این میان، یکی از مداخلات روان‌شناختی که می‌تواند این جمعیت خاص را هدف قرار دهد، آموزش مهارت‌های تنظیم هیجان است. تنظیم هیجان به مجموعه‌ای از فرایندها اشاره دارد که افراد از طریق آن به‌دنبال نظارت، ارزیابی و هدایت مجدد جریان خودکار هیجانات، مطابق با نیازها و اهداف خود هستند. تنظیم هیجانی شکل خاصی از خودتنظیمی است که به‌وسیلهٔ آن ما بر اینکه چه هیجاناتی را تجربه کنیم، چه موقع آن‌ها را تجربه کنیم و چگونه آن‌ها را بیان کنیم تأثیر می‌گذارد. آموزش تنظیم هیجان به‌معنای کاهش و کنترل هیجانات منفی و نحوهٔ استفادهٔ مثبت از هیجانات است. طبق مدل فرایندی، تنظیم هیجان شامل همهٔ راهبردهای آگاهانه و غیرآگاهانه می‌شود که برای افزایش، حفظ و کاهش مؤلفه‌های هیجانی، رفتاری و شناختی یک پاسخ هیجانی به کار برده می‌شود. کتاب روش های تنظیم هیجانی در اهمال کاران به این موضوع پرداخته است.

خواندن کتاب روش های تنظیم هیجانی در اهمال کاران را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

این کتاب برای افرادی که در انجام کارهای روزمرهٔ خود اهمال و کارهای خود را به بعد موکول می‌کنند، مناسب و مفید است.

بخشی از کتاب روش های تنظیم هیجانی در اهمال کاران

«مبانی نظری

این فصل شامل سه بخش است. در بخش اول به بررسی مفهوم و مبانی نظری اهمال‌کاری کارکردهای اجرایی و آموزش مهارت‌های تنظیم هیجانی پرداخته می‌شود و پس از آن در بخش دوم مطالعات انجام شده در مورد اثربخشی آموزش مهارت‌های تنظیم هیجانی بر کارکردهای اجرایی در دانش‌آموزان با علایم اهمال‌کاری مورد بررسی قرار گرفته و در بخش پایانی نیز جمع‌بندی و خلاصه‌ای از مطالب بررسی شده مطالعه ارائه می‌گردد.

مفهوم اهمال‌کاری

اهمال‌کاری پدیده جالبی نیست ویلیام جیمز ارزش روان‌شناختی اهمال‌کاری را صد و بیست سال قبل تشخیص داد و استیل به نقل از کلاسن کراوچوک و راجانی، ۲۰۰۸) نشان داد که اهمال‌کاری به هشتصد سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. پایه‌های تجربی و نظری اهمال‌کاری نسبت به سایر ساختارهای روان‌شناختی کمتر به‌خوبی تثبیت شده‌اند؛ درحالی‌که پدیدهای رایج است و می‌تواند منجر به استرس و بیماری شود (فریز، یانگ و هیکسون، ۲۰۰۳ منشأ این واژه از کلمه لاتین پرو روبه‌جلو یا به نفع و «کرستینوس» از فردا مشتق شده است و اشاره به اجتناب از یک تکلیف یا به تعویق‌انداختن آن به بعد اغلب زمان نامشخصی دارد، پالا) آکیلدیز و باغچی، ۲۰۱۱).

هاول و واتسون اهمال‌کاری تعلل ورزی را فرمی شایع و زیان‌آور نقص در خود تنظیمی می‌دانند که به طور کامل درک نشده است. ازاین‌رو اهمال‌کاری به‌عنوان نقص در خود تنظیمی تلقی شده و آن را به‌عنوان ناتوانی برای اعمال کنترل بر افکار، هیجانات تکانه‌ها و انجام تکالیف باتوجه‌به معیارهایی که فرد برگزیده است تعریف نموده است اهمال‌کاری برای توصیف اقدام به انجام عملی که به‌صورت غیرضروری به تأخیر افتاده است به کار می‌رود و در نهایت زمانی تمایل به تکمیل آن کار در فرد به وجود می‌آید که از نظر هیجانی احساس ناراحتی کند (سلمانی، خامسان و اسدی، یونسی ۱۳۹۶)»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۱۸,۱۲۰
تومان