دانلود و خرید کتاب تمرکز حواس در کلاس درس (ذهن آگاهی) مینا انصاری سامانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمرکز حواس در کلاس درس (ذهن آگاهی) اثر مینا انصاری سامانی

کتاب تمرکز حواس در کلاس درس (ذهن آگاهی)

معرفی کتاب تمرکز حواس در کلاس درس (ذهن آگاهی)

کتاب الکترونیکی «تمرکز حواس در کلاس درس (ذهن آگاهی)» نوشتهٔ مینا انصاری سامانی در نشر برگ و باد چاپ شده است.

درباره کاب تمرکز حواس در کلاس درس (ذهن آگاهی)

استرس را می‌توان یکی از بیماری‌هایی دانست که در بین دانش‌آموزان شایع شده است. این استرس می‌تواند ناشی از کمبود غذا، ایمنی عمومی، خانه‌نداشتن‌ و چیزهای دیگری در محیط شهری باشد. اما استرس در تمام سطوح هرم اقتصادی اجتماعی رخ می‌دهد. گاهی مدارس هم استرسی مضاعف بر دانش‌آموزان وارد می‌کنند. استرس‌هایی ناشی از اینکه عملکردشان در مدرسه یا در دانشگاه مطلوب نباشد. این اضطراب‌ها درنهایت خود باعث پایین‌آمدن سطح عملکرد آن‌ها می‌شود. تمرکزکردن از اولین چیزهایی است که در اثر اضطراب و استرس با مشکل مواجه می‌شود. دانش‌آموزی که نتواند تمرکز کند تمام مراحل بعدی یادگیری را نیز از دست خواهد داد. کتاب تمرکز حواس در کلاس درس (ذهن آگاهی) به این موضوع و حاشیه‌های آن و راه‌حل‌های پیشنهاد‌شده برای حل این مشکل می‌پردازد.

کتاب تمرکز حواس در کلاس درس (ذهن آگاهی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به معلم‌ها و مسئولین مدارس و دانش‌آموزان و دانشجویان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تمرکز حواس در کلاس درس (ذهن آگاهی)

«از طریق تکامل، انسان دو واکنش اساسی در برابر فشار روانی ایجاد کرده‌است. سیستم‌ها به عنوان راهی برای مقابله با تهدیدات دنیای خارج (نگاه کنید به شکل ۲) اولین پاسخ جنگ یا پرواز است که به آن نیز مسیر یا محور نیز می‌گویند. وقتی انسان با یک خطر روبرو می‌شود حواس آن را تهدید می‌کند آمیگدالا، یک بادام شکل است ساختار در سیستم لیمبیک یا "مغز احساسی"‌، است که تفسیر می‌کند محرک‌های خارجی به عنوان خطرناک و سیگنال پریشانی به آن می‌فرستد. هیپوتالاموس، قسمت دیگری از سیستم لیمبیک است. هیپوتالاموس سیستم عصبی را فعال می‌کند، که یک سری از به هم پیوسته سلول‌های عصبی در نخاع و سیستم عصبی محیطی هستند. این عمل سپس باعث تحریک مدولای فوق کلیه (قسمت داخلی غده فوق کلیه) می‌شود. برای‌ترشح دو هورمون اصلی، آدرنالین و نورآدرنالین، که طیف وسیعی از فرآیندهای فیزیولوژیکی از جمله افزایش قلب را فعال می‌کند، میزان تنفس افزایش پیدا می‌کند (اکسیژن بیشتری به خون می‌رساند) وترشح گلوکز (یک منبع سریع انرژی) از کبد بیشتر می‌شود. این تغییرات بدنی همان چیزی است که بدن برای کنار آمدن به آن عوامل استرس‌زا مانند دیدن یک حیوان بزرگ که حمله می‌کند نیاز دارد تا دسترسی سریع به انرژی برای فرار یا مقابله را برای شما فراهم سازد.

دومین پاسخ استرس مهم در انسان، محور هیپوتالاموس- هیپوفیز- آدرنال یا محور HPA است. که سیستم پاسخ دهی مرکزی ماست. در این حالت، استرس هیپوتالاموس را فعال می‌کند که آزادکننده کورتیکوتروپین (CRF) آزاد کند و در نتیجه هورمون آدرنوکورتیکوتروپیک (ACTH) در هیپوفیز آزاد می‌شود. این عمل باعث ترشح گلوکوکورتیکوئیدها در غدد فوق کلیوی، محور HPA در طی چند ساعت گسترش می‌یابد. سپس، با کاهش تهدید، کورتیزول بازخورد منفی به سایر هورمون‌ها وارد می‌کند و سیستم را به حالت هموستاز، یعنی حالت تعادل یا ثبات باز می‌گرداند. اگر تهدید کاهش پیدا نکند، فعالیت محور HPA مختل می‌شود (بیماری معروف به بار آلوستاتیک) و منجر به چندین اثر منفی بر سلامت جسمی و روانی می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

حجم

۲۶۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان