دانلود و خرید کتاب راهکارهای نوین جهت بهبود کارکردهای شناختی در کودکان ld حدیثه اوجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهکارهای نوین جهت بهبود کارکردهای شناختی در کودکان ld اثر حدیثه اوجانی

کتاب راهکارهای نوین جهت بهبود کارکردهای شناختی در کودکان ld

معرفی کتاب راهکارهای نوین جهت بهبود کارکردهای شناختی در کودکان ld

کتاب راهکارهای نوین جهت بهبود کارکردهای شناختی در کودکان ld: اختلال طیف اتیسم و درمان در کودکان ابتدایی ۷ تا ۱۲ سال نوشتهٔ حدیثه اوجانی و الهام کسائی پور و فائزه علی زاده است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب راهکارهای نوین جهت بهبود کارکردهای شناختی در کودکان ld

ناتوانی در یادگیری، اختلال یادگیری یا مشکل یادگیری عبارت است از وضعیتی در مغز که باعث مشکلاتی در درک یا پردازش اطلاعات می‌شود. این اختلال می‌تواند توسط چندین عامل مختلف ایجاد شود. درحالی‌که ناتوانی یادگیری و اختلال یادگیری اغلب به‌جای یکدیگر استفاده می‌شوند، از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند. اختلال به مشکلات مهم یادگیری در یک حوزهٔ تحصیلی اشاره دارد. این مشکلات برای تأیید تشخیص رسمی کافی نیست. ناتوانی یادگیری یک تشخیص بالینی رسمی است که به‌موجب آن فرد معیارهای خاصی را مطابق با تعیین یک متخصص مانند روان‌شناس، روان‌پزشک، آسیب‌شناس زبان گفتار یا متخصص اطفال برآورده می‌کند. تفاوت در درجهٔ فراوانی مشکلات، شدت، علائم و... گزارش شده است؛ بنابراین نباید این دو را با هم اشتباه گرفت. هنگامی که از اصطلاح اختلال یادگیری استفاده می‌شود، گروهی از اختلالات را توصیف می‌کند که با رشد ناکافی مهارت‌های خاص تحصیلی، زبانی و گفتاری مشخص می‌شود. انواع اختلالات یادگیری عبارتند از خواندن (نارساخوانی) حساب (نارساخوانی) و نوشتن (نارسانویسی). کتاب راهکارهای نوین جهت بهبود کارکردهای شناختی در کودکان ld به این موضوع پرداخته است.

خواندن کتاب راهکارهای نوین جهت بهبود کارکردهای شناختی در کودکان ld را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

این کتاب می‌تواند برای علاقه‌مندان به روان‌شناسی کودک و نوجوان کاربردی و مفید باشد.

بخشی از کتاب راهکارهای نوین جهت بهبود کارکردهای شناختی در کودکان ld

«عوامل مؤثر بر بیان بالینی - عوامل شخصی (ذاتی) و محیطی بر بیان بالینی LD تأثیر می‌گذارند که از دانش‌آموزی به دانشجوی دیگر متفاوت است.

عوامل فردی - بیان بالینی LD صرفاً بازتابی از نقص در یک مهارت خاص نیست، بلکه ناشی از تعامل بسیاری از عوامل از جمله بروز هم‌زمان با شرایط روانپزشکی یا علائم درونی و بیرونی است.

عوامل محیطی مدرسه - محیط تأثیر مهمی بر بیان بالینی LD دارد. کلاس‌های درس سازمان‌یافته و آموزش‌های منظم و قابل‌پیش‌بینی می‌تواند به کاهش میزان تأثیر ضعف‌های یادگیری درونی بر یادگیری کودک کمک کند. معلمانی که در تعیین ظرفیت دانش‌آموز برای درک به‌خاطر سپردن و پیروی از دستورالعمل‌های شفاهی مهارت دارند و می‌توانند بار زبانی را با ساده‌سازی دستورالعمل‌ها، ارائه تکرار و یا ارائه پشتیبانی بصری تنظیم کنند می‌توانند تأثیر تأخیر زبانی را بر یادگیری کودک کاهش دهند. در نتیجه عملکرد کلی کودک را هنگامی که از او انتظار می‌رود خواندن یا شمارش را یاد بگیرد، بهبود می‌بخشد.

معلمانی که تأثیر نارسایی‌های اجرایی را که در کودکان مبتلا به ADHD و سایر اختلالات رخ می‌دهد، درک می‌کنند می‌توانند با ارائه نظارت، نظارت و حمایت‌های سازمانی بیشتر، تأثیر نارسایی‌های اجرایی را کاهش دهند همه این راهبردهای کلاس درس به کاهش تلاشی که دانش‌آموز باید هنگام پرداختن به وظایف یادگیری مربوط به نقاط ضعف خود، صرف‌نظر از نوع LD انجام دهد کمک می‌کند بااین‌حال سازگاری که با آن چنین راهبردهای آموزشی تمرین می‌شود بسیار متغیر است.

عوامل محیطی خانه - به طور مشابه، محیط خانه می‌تواند بر بیان مشکلات یادگیری تأثیر بگذارد. محیط‌های خانگی که در آن خواندن تمرین می‌شود یا ساختاری (مثلاً قوانین و دستورالعمل‌ها)، قابل‌پیش‌بینی بودن و روال را ارائه می‌دهند می‌توانند اثرات ضعف‌های زبانی و آیا ناکارآمدی‌های اجرایی را تعدیل کنند. این عوامل همیشه به‌عنوان یک کانون خاص مداخله آموزشی در نظر گرفته نمی‌شوند؛ اما زمانی که آنها با موفقیت اجرا شوند، به آمادگی دانش‌آموز برای یادگیری در کلاس کمک می‌کنند ناتوانی زبانی و اجرایی برای هر دانش‌آموز مبتلا به LD صرف‌نظر از نوع LD به‌ویژه حوزه‌های مهمی هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان